جزئیات جدیدی از زلزله خوی/ آذربایجان غربی چقدر بافت فرسوده دارد؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آب و برق و گاز مناطق زلزله زده خوی وصل است و احتمال افزایش تعداد مصدومان روستاها و مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به زلزله ۵.۴ ریشتری در شهرستان خوی اظهار کرد: براساس اعلام ایستگاه شتاب نگاری، شهر فیرورق شهرستان خوی و ۱۵ روستای اطراف آسیب دیده است، عموم این خسارت ها در سازه های گلی و فرسوده بوده که گروه های کارشناسی برای برآورد خسارات به این منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: رییس جمهور تأکید دارند که بازسازی ها در مناطق دارای سازه های گلی نیز صورت بگیرد، این بحث مطلوبی در پیشگیری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات از وضعیت شهر زلزله زده خوی، عنوان کرد: آب و برق و گاز مناطق زلزله زده خوی وصل است و تنها برق ۲ منطقه قطع بوده که دقایقی پیش وصل شد. همچنین ارتفاعات همجوار یک منطقه ریزش کرده بود که تا ساعات آینده پاکسازی می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره مصدومان احتمالی زلزله خوی نیز توضیح داد: تا این لحظه ۸۰ نفر مصدوم شده اند، این مصدوم ها سرپایی ترخیص شده اند، البته احتمال افزایش تعداد مصدومان روستاها و مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد.

نامی ادامه داد: ارزیابی این زلزله زمانبر است و در تلاشیم تا هرچه سریعتر این اقدام عملی شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره بافت فرسوده شهرستان خوی، تأکید کرد: روند بازسازی بافت های فرسوده در استان آذربایجان غربی مطلوب بوده و روستاهای این استان جزء فعالترین روستاهای کشور هستند به طوری که حدود ۱۵ درصد بافت فرسوده در این استان وجود دارد.

وی افزود: در زلزله پیشین مردم آذربایجان غربی تلاش کردند تا بافت‌های فرسوده و آسیب دیده از زلزله های گذشته را بازسازی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 2
    بافت فرسوده در هیچ شهر آذربایجانی ها وجود نداره، مگر سازه گِلی در روستاها، اونم برخی روستاهای دورافتاده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس