کد خبر 1457562
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
آلمان: اجازه نمی‌دهیم اروپا از هم پاشیده شود

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در سفر به فرانسه گفت که اجازه داده نمی‌شود که اروپا به زمانی بازگردد که خشونت جایگزین سیاست شده و اروپا با نفرت و رقابت از هم پاشیده شود.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت که پس از حمله سال گذشته روسیه به اوکراین، پروژه صلح اروپا در یک نقطه عطف قرار گرفته است.

وی که این سخنان را در جریان سفر به فرانسه و در دانشگاه سوربون مطرح می‌کرد گفت : «امپریالیسم پوتین پیروز نخواهد شد. ما اجازه نخواهیم داد که اروپا به زمانی بازگردد که خشونت جایگزین سیاست شده و قاره ما با نفرت و رقابت میان کشورها از هم پاشیده شود».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار گفت: «حمایت پایدار ما از مردم اوکراین در همه زمینه‌ها ادامه خواهد یافت».

آلمان و فرانسه طی ماه‌های اخیر کمک‌های تسلیحاتی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

با این حال در حالی که آمریکا روز جمعه نشستی را در پایگاه «رامشتاین» در آلمان با هدف اعمال فشار به برلین به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برگزار کرد، اما این نشست در رسیدن به هدفش راه به جایی نبرد.

خبرگزاری رویترز از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک«لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین گفته بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم بریتانیا برای ارسال ۱۴ تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

آمریکا قبل از نشست روز جمعه یک بسته ۲.۵ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 2
    اروپا از هم پاشیده، از طرفی آمریکا با ریاست طلبی و فشار بر اون درخواست های خودشو تحمیل می کنه و رشد اقتصادی و روابط خارجی اونو کنترل می کنه، حتی با پیمان ناتو ارتش اروپا رو هم کنترل کرد. فرانسه چند بار گفت اتحادیه اروپا باید ارتش مستقل خودشو داشته باشه دچار اغتشاشات داخلی و اعتصابات سراسری شد که از طرف آمریکا رهبری شد. از طرفی روسیه به دشمن بزرگی برای اروپا مبدل شده که ماهیت اروپا رو به چالش کشیده و داره بازار انرژی اروپا رو کنترل می کنه. چین و هند هم غول های اقتصادی و نظامی هستند که به سرعت دارند پیشرفت می کنند و جای کشورهای این اتحادیه رو می گیرند. برزیل هم در آمریکای جنوبی در حال رشد است. از این سمت انگلستان و ترکیه هم علیه اتحادیه اروپا رفتار می کنند و تنش ها با ایران هم برای اروپا مخارجی رو در پی داره. ژاپن و کره جنوبی و چین هم بازار خودروی اروپا را از چنگش در آوردند. چین با کالاهای ارزان خود حتی بازار اروپا را هم غصب کرده. اتحادیه اروپا آینده آنچنانی ای نداره.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 2
    مرده نمی رفت به گور می بردنش به زور. شک نکنید آمریکا قربانیتون می کنه. فعلاً برید گاز چهار برابر قیمت بخرید ازش تا زنده بمونید.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    2 2
    مگه دست شماست؟! هر چه خدا بخواهد.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    4 2
    از نقطه نظر روانشناسی گفته «اجازه نمی دهیم اروپا از هم پاشیده شود» یعنی اروپا در آستانه فروپاشی است و قریب به یقین این اتفاق خواهد افتاد. می گویید نه! از روانشناس ها بپرسید نحوه ابراز جمله فوق چه معنی ای دارد؟
  • عبدالله IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    5 2
    ان شاء الله به زودی از هم پاشیده شده و سرنوشت شان عبرت سایر متکبّران خواهد شد.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    4 0
    همه کشورهای اروپایی مصمم شدند به شعله ور کردن آتش جنگ اوکراین. همه، بنزین به دست به سمت اوکراین در راهند. یک کشور عاقل نیست که فکر آب ریختن روی این آتش باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس