تبادل نظر تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر ‌امور خارجه تانزانیا بعد از ظهر امروز در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و توسعه همکاری های مشترک گفت و گو تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت و گوی تلفنی، ضمن تبریک انتصاب راستروگومنا لاورنس تکسا به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه دو کشور در مجامع بین المللی دیدگاه‌های مشترکی دارند و همواره گسترش مناسبات دوجانبه به خصوص در عرصه‌های تجاری و اقتصادی در اولویت بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم در مسیر توسعه و صنعتی شدن تانزانیا، دانش و تجربه خود را به ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سد سازی، آبخیزداری و آبیاری در اختیار این کشور قرار دهیم.

راستروگومنا لاورنس تکسا نیز ضمن تشکر از ارسال پیام تبریک کتبی و شفاهی وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید تانزانیا، توسعه همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

وی افزود: تانزانیا همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و همچنین برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک دو کشور در دستور کار خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • atabat123 IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    تو صحبتاشون هیچی در مورد کشتی غرق شده تو ایران نگفتن. ب کمرتون بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس