ارمنستان خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی را تکذیب کرد

سفیر ارمنستان در روسیه امروز اعلام کرد: ایروان خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی را تکذیب می کند.

به گزارش مشرق، «واغارشک هاروتونیان» (Vagharshak Harutyunyan) سفیر ارمنستان در روسیه امروز شنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد که ایروان استقرار هیأت نمایندگی «سازمان پیمان امنیت جمعی» (CSTO) در مرز میان این کشور با جمهوری آذربایجان را رد نکرده است.

سفیر ارمنستان در روسیه در این ارتباط گفت: احدی حضور ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی را رد نکرده است. چنین دیدگاه هایی (تصمیم «نیکول پاشینیان» نخست وزیر در خصوص خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی) درست نیست. نخست وزیر گفته است که هیچ صحبتی در مورد خروج از این سازمان انجام نشده است.

«واغارشک هاروتونیان» اضافه کرد: برعکس، ما در حال تعمیق روابط خود هستیم و روابط ما عمیق‌ تر شده و خواهد شد.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه ۲۰ دی ماه در سخنانی اعلام کرد که کشورش میزبان رزمایش های نظامیِ به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود که نشان دهنده ناامیدی فزاینده ایروان از مسکو است.

اظهارات پاشینیان پس از انتقاد وی از مسکو و فعالیت نیروهای حافظ صلح روسی در قفقاز جنوبی، که برای دهه ها درگیر جنگ میان ارمنستان و آذربایجان بود، منتشر شده بود.

وی به خبرنگاران گفته بود: این تمرینات برگزار نخواهد شد. ارمنستان برگزاری رزمایش های CSTO را در این جمهوری در سال جاری مصلحت نمی داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس