«زن، زندگی و آزادی» شعار انقلاب اسلامی است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه تساوی زن و مرد به معنای عدالت برای آنها نیست گفت: زن، زندگی آزادی شعار انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، انسیه خزعلی در مناظره تلویزیونی با معصومه ابتکار استاد دانشگاه تربیت مدرس که از شبکه ۴ در برنامه «شیوه» برگزار شد، شد، اظهارداشت: مسأله ای که در مکتب ما و انقلاب وجود دارد، مناظرات بوده است و باید وقتی حرف منطقی داریم از مناظرات استقبال کنیم. حرف ها را باید شنید و اگر با مبانی ما سازگار نیست در مناظرات پاسخ دهیم.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور بیان داشت: مسئله ای که انقلاب ما با آن پا گرفته و شهید بهشتی و شهید مطهری بر آن تاکید داشتند، مناظراتی بود تا سبک و سیره اهل بیت اجرا شود. وقتی مطلبی را با استدلال مطرح می شود باید از آن استقبال کنیم. باید حرف ها را بشنویم و حرف های خوب را بپذیریم و اگر مطلبی خلاف واقع است با آن مقابله کنیم.

وی افزود: مسئله سیاست گذاری مسائل زنان بسیار مهم است. ما مبانی خود را بر اسلام و اهل بیت گذاشته ایم و امام خمینی اولین کسی بود که مبانی را برای ما تبیین کرد تا مشخص شود چه خدماتی باید به زن ارائه شود و چه عملکردی داشته باشند.

وی بیان داشت: امام نگاه زیبایی بر مبنای عقلانیت در حوزه خانواده داشتند، بعد انقلاب سعی کردند به امام بگویند از ادارت جمع کنید و امام قبول نکردند. من و خانم ابتکار کسانی هستیم که امام فضای فعالیت را برای ما فراهم کردکه خانم دکتر دانشجو بود و در لانه جاسوسی فعال شد من تمرین نظامی کردم و به جبهه رفتم در واقع آموزش نظامی دیدم تا به رزمندگان کمک کنم. برنامه های امام، زن را از نگاه ابزاری دور کرد.

زمان شاه آزادی زنان وجود نداشت اسارت زنان بود

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه زمان شاه آزادی زنان وجود نداشت اسارت زنان بود، ادامه داد: در نگاه اسلام زوجیت را تکامل می‌دانند و تساوی به معنی غربی درست نیست و تساوی یعنی ویژگی های فردی و شرایط تکلیفی متفاوت است و باید ویژگی های نسبی زن را دید. تساوی غربی نه ولی عدالت بله، عدالت عین رسیدن حق مسلم به زن است. همچنین عدالت فراتر از برابری است.

حرف های دهه هشتادی را باید شنید

خزعلی گفت: حرف های دهه هشتادی را باید شنید باکسی برای دختران و زنان به آقای جبلی گفتم باز کنند و حرف ها و ایده های آنها را بگیریم. زن، زندگی و آزادی شعار انقلاب اسلامی است.رهبری می فرمایند زن هوای تنفس است. زن زندگی می بخشد و تعبیر ایشان آن است که باید از مردسالاری غربی آزاد شود تا هویت او به درستی تبیین شود.

وی بیان داشت: افراط و تفریط به زنان ضربه زده است. زنان سرمایه هستند، ۴۵ درصد متخصصین زن هستند و در مناصب باید حضور داشته باشند و در دولت سیزدهم دردر بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

هیچ مانعی برای تصدی مشاغل توسط زنان وجود ندارد

معاون زنان و خانواده دولت بیان داشت: هیچ مانعی برای تصدی مشاغل توسط زنان وجود ندارد. از کارهای خوب دولت این است که به دستور رئیس جمهور در شوراهای عالی دو زن نیز حضور داشته باشند.

درباره عدالت جنسیتی موضوع مربوط به ۲۰ دستگاه مرکزی بود که در ماه‌های آخر دولت قبل رصد کاملی انجام نشده بوده و ما اکنون با دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم تا با دقت موضوعات هر دستگاه را بررسی کنیم.

با افراط و تفریط دو قطبی در جامعه ایجاد می‌شود

خزعلی گفت: به دروغ به اسم آزادی یک کشور را به آشوب می کشند و خیلی از منافع ملت ها را تهدید می کنند کلمات به ظاهر فریب را باید توجه داشت. از طرفی با افراط و تفریط دو قطبی در جامعه ایجاد می‌شود.

سایت جدید معاونت زنان بزودی آماده خواهد شد

معاون امور زنان در دولت سیزدهم گفت: دولت یازدهم تمام سوابق دولت‌های قبلی را از آرشیو سایت حذف کرد، حتی نسخه‌های آرشیوی نیز حذف شده‌اند.

وی افزود: گزارشی از پیشرفت‌های مربوط به زنان در ۴۰ سال گذشته را در پرتال معاونت زنان گذاشتیم اما حذف کردند.

خزعلی بیان داشت: خانم ابتکار انتظار نداشته باشند که صرفاً سوابق دولت یازدهم و دوازدهم روی سایت قابل دسترسی باشند.

برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو تکالیف است

خزعلی افزود: برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جزو تکالیف معاونت در برنامه ششم است که در ماه‌های آخر دولت قبل رفت و برگشت‌هایی داشت و می‌خواستند تصویب مجلس را حذف کنند که مجلس قبول نکرد ما این برنامه را به مجلس دادیم و الان در کمیسیون در حال بررسی است.

وی یادآور شد: در مهندسی فرهنگی منشور مشاورع وظیفه معاونت بوده و سوال این است که چرا با ترک فعل این اقدام انجام نشده است. مگر عمر دولت چقدر است؟ ما هم آوار برداری می کنیم و هم در حال ساخت هستیم.

خزعلی گفت: چندین لایحه در حال ارسال به کمیسیون ها و مجلس است. ما دشمنان مشترک داریم و همه باید پشت هم باشیم و تلاش کنیم که کسی از قطار در حال پیشرفت پیاده نشود.

نمی‌شود همیشه طلب کار باشیم

وی بیان داشت: اگر میخواهیم درباره مساله‌ای عذرخواهی شود باید درباره آبان ۹۸ هم عذرخواهی شود نه اینکه بگویند "صبح جمعه فهمیدم" و دل مردم را آتش بزند. نمی‌شود ما همیشه در موضوع مطالبه‌گر و طلب کار باشیم.

خزعلی ادامه داد: یکی از وزرا ۱۶ سال سابقه وزارت داشت و به او شیخ الوزرا می‌گفتند ولی به خانم ابتکار که سال‌ها معاون بودند باید بگوییم شیخ‌المعاونین!

وی بیان داشت: سیاست‌گذاری‌هایی در زمینه زنان توسط این دوستان انجام شده و نمی‌شود دیگران را متهم کرد.

معصومه ابتکار هم در این مناظره با اشاره به جان باختن مدافعان امنیت و برخی از شهروندان گفت: دشمنان حتی موجودیت ایران را قبول ندارند و راه انسجام داخلی فرصت دادن به نسل جوان است و با عذرخواهی ساده این مشکل به وجود نمی آمد. همه مردم ایران اند و باید نگاه مادرانه داشته باشیم جوان معترض را باید فرزند خود بدانیم.

وی افزود: می گویند من دیگر مسوول جمهوری اسلامی ایران نیستید و به عنوان فرد غیر دولتی ام جوانان می گویند ما را درک کنید ای کاش به جای من فعالیت زن معترض یا منتقد را دعوت کرده بودید جوانان می گویند ما تریبون نداریم. باید صدا ها را شنید تا گفتگو شکل گیرد. باید اجازه داده شود مسایل منتقدان و معترضان مطرح شود و این لازمه انسجام ملی است.

انسجام ضروری است

ابتکار گفت: همه سوار کشتی هستیم و دلمان برای کشور می سوزد و انسجام ضروری است و باید فرصت دهیم به جوانان تا امیدوار به آینده شوند. جمعیت قابل توجهی از ایران مطالبی دارند که می خواهند شنیده شود.

وی بیان داشت: عذرخواهی ساده در مورد اتفاق مرحومه امینی می‌توانست از هجمه ها و اتفاقات دیگر جلوگیری کند، شعار زن، زندگی و آزادی با ارزش های انقلابی و اسلامی ما مطابقت دارد و از مباحث متعالی دینی ما و مورد تاکید امام (ره) است ولی برخی مردم احساس می کنند اینچنین نیست در حالی که قانون اساسی آزادی را تضمین کرده است.

معاون سابق زنان ریاست جمهوری بیان داشت: شیوه گشت ارشاد مورد نقد بود و هم روح جوانان را آسیب و هم نتیجه بخش نیست ولی عده ای بر طبل سخت گیری کوبیدند که اصلاح رویکرد و توجه به حقوق ذاتی انسان از مطالبه‌ها در دهه فجر است.

ابتکار گفت: در سال ۹۸ بیش از ۳۰ برنامه جامع در سطح ملی برای رسیدن به عدالت جنسیتی تدوین شد و ما این را با برش استانی پیش میبردیم و یک سامانه رصدو پایش هم داشتیم.

وی بیان داشت: قانون اساسی ما در تمامی شئونات اسلامی برابری را در اولویت حقوق زنان می داند. ما اینقدری که روی فرزندآوری تاکید کردیم باید ابتدا ملزومات آن را ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    43 11
    ولی به نظرم بعضی از ان اغتشاشگران منظورشون زن،هرزگی،آغوش رایگان بود. نمونش مسیح علی نژاد که چه تا حالا چه فسادهای جنسی که رویش به کار برده نشده. خدا ازشون نگذره
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      9 27
      مگه تو در امور شخصی ملت فوضولی ؟
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      4 11
      نطر تو ، دقیقا برای خودت خوبه ، متوجهی چی میگم ؟
    • DE ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      6 33
      مگه مسیح علی نژاد خواهرته؟ اشتباه گرفتی. ،مسیح انسان با شرفیه، به جای کامنت گذاشتن ببین خواهر و زنت کجا رفتن.
    • من IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      5 24
      علاقه و ارزوی خودتو به مردم نسبت نده
    • ح IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 2
      وای بر شما که فقط بلدید فحش بدید و خودتون رو بخواب زدید!!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      افساد طلبان از جمله معصومه ابتکار در مسیر قدرت طلبی و دنیا پرستی خود در فتنه 88 شرافت و عدالت را لگدمال کردند حالا مدعی دین و دیانت شده اند !
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    11 8
    باز میخواهید فکر وذهن مردم را به این نمایش ساختگی جذب ومنحرف کنید؟یعنی فکر میکنید مردم نمیدونند که پشت صحنه همتون باهم هم نظرید؟دست از انحراف افکار بردارید
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    25 8
    برای چی در مرگ امینی عذرخواهی کنن . طرف مریض بوده ، عمل مغز هم کرده تازه در گزارش مستدل پزشکی قانونی هم مشخص شده خودش فوت کرده . اصلاح طلبها بی شرفتر از این حرفها هستن . ملت تهمت کرباسچی رو در اوایل فتنه مبنی بر کشتن امینی فراموش نمیکنند .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 7
      در بازداشت بوده هر اتفاقی براش افتاده برعهده سازمان بازداشت کنند است
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      عجب ! حالا سازمان بازداشت کننده حضرت ملک الموت را از کجا گیربیاورد تا برای مغزهای کوچک زنگ زده توضیح دهد که امر الهی بوده و لاغیر
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    15 2
    حالا کی این دو نفر رو قبول داره ؟
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    9 0
    یه مناطره اقتصادی با ۵ تا استاد اقتصاد چرا نمیزارید ؟
  • سهراب IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    14 1
    درژنتیک این اصلاح طلبان همواره طلبکاری است.خانمی که به قول خانم خزعلی شیخه المعاونین بودباز هم نابجا طلبکاری می کرد وترک فعل های خودش را از این دولت مطالبه می کرد.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    10 1
    مراقب باشید به بهانه مناظره، پرونده بعضی از نفوذی‌ها را سفید نکنید و وجهه‌شان را برنگردانید. آن چه از سابقه طولانی‌مدت این دو سراغ داریم، هر دو رویکردهای افراطی و زن‌گرایانه و تابع جو داشته‌اند. یکی مجری سیاست‌های غرب بوده خواسته یا ناخواسته و دیگری هم همین طور با درجه کم‌تر. مقطع کوتاهی مثل مناظره اصلا برای ارزیابی قطعی مناسب نیست. خلاصه که مراقب باشید عامل دست سکولارها نشوید.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    14 1
    ابتکار جوگیر شده بودوتصورمی کرد در مناظرهانتخاباتی شرکت کرده درصورتی که بنا نبود کسی انتخاب شود..لذا دائم بیانیه می خواندوکارهای انجام نداده خود در عرض ۱۶ سال را از دولت یک سال ونیم طلب می کرد.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    16 3
    براستی اگر تورم ۶۰درصدی زمان شیخ حسن فریدون (غربگداها وسرمایه های اسرائیل در ایران)ادامه می یافت آیا فتنه ای که به نام زن زندگی آزادی که حضرات از آن دفاع می کنند به این راحتی ختم می شد؟! اگر مهدی هاشمی وفائزه هاشمی در زندان نبودند چطور؟!
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    5 4
    ببخشید جرا شما فقط صحبتهای خانم خزعلی را گذاشتید چرا صحبتهای خانم ابتکار را نگذاشتید.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      3 0
      ابتکار تل فاطمه حقیت جو هست تازه فاطمه حقیت جو از این بهتر بود چی شد ابتکار هم بره اون ور آب از فاطمه حقیت جو بددتر میشه.روشون نمیشه اصلاح طلبا همشون همین طورین تو دامن غرب بزرگ شدند
  • فرح وش IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    8 3
    ابتکار سعی کرد بابه کاربردن چندکلید واژه به جای پرداخت به موضوع اصلی گفتگو یک برنامه انتخاباتی برای خودش و دوستانش اجرا کند . کلمات جوانان زنان را به دفعات باربط وبی ربط به کاربرد. نشان دادن تمسخردر چهر هاش در زمان سخنان خزعلی خیلی بدبود. واقعا چطور ۱۶ سال در دولت های اصلاح طلب منصب داشته بااین سطح از عدم تعامل با مخالف نظرش خدا کند دیگر برنگردند ایشان و دوستانشان
  • هادی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    20 3
    جمهوری اسلامی افتاده تو تله غربی‌ها! این همه بها دادن به زن چه معنی میده واقعا؟ آخرالزمان شده دیگه. زن سالاری شده سکه رایج. جمهوری اسلامی باید یه فکری به حال خودش بکنه. با این فرمون بره جلو چند سال بعد فمنیسم تو مملکت حاکم مطلق میشه. بلایی که فمنیسم تو غرب سر جامعه و خانواده آورده رو جلو چشتون داشته باشید. این مسخره بازیا و زن زن کردنا آخر و عاقبت سیاهی داره. از ما گفتن بود
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    12 1
    اصلاحات انقدر دروغ گفته و تحریف کرده ماجراها را که واقعا خودشون هم باورشون شده. یک عذرخواهی میکردند این ماجراها پیش نمیومد؟ احمقید یا خودتون را به حماقت زدید؟ این همه تدارک و آوب و قتل و کشتار هدفمند با دستور مستقیم خارجی منتظر یک عذرخواهی بودند؟ همون اوایل چندین و چند بار در حد رییس جمهور مسئله را پیگیری نکردند و با خانواده دروغگوی بی وجدان طرف که اون همه دروغ بافتند تماس نگرفتند؟ خانواده ای که رسما پدر اون دروغ بزرگ را میگفت را ندیدید؟ اون کذاب ها منتظر عذرخواهی بودند؟ دردشون عذرخواهی بود؟ مردم را دراز گوش فرض نکنید لطفا، تبرئه هم نکنید دشمن خارجی و عوامل داخلیش را. خودشون میگند فلان و بهمان و مهسا بهانه است و اصل نظام نشانه است بعد اینها اینطوری وارونه میکنند جریان را تا تروریستها را تبرئه کنند. چرا نمیگی خانواده اون فرد اگر دروغ نمیبافتند این ماجرا رخ نمیداد؟ مگر نه اینکه از بیمارستان تماس گرفتند با خانواده اشنایان که همون اتفاقی برا دخترون افتاده که چند بار توی شهرتون هم افتاده؟ (بیهوشی و زمین خوردن) خدا میدونه جواسیس اصلاحات تا سر تخت طرف هم رفته بودند عکس بگیرند برای سیا بفرستند شاید با عوامل نفوذی داخلی که کم ندیدیم خصوصا از پزشکان طرف را اینبار خلاص کردند که این فتنه را به پا کنند.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    18 1
    پس چرا در مورد سند ۲۰۳۰ مطلبی نگذاشته اید . ابتکار گفت دولت رییسی در حال اجرای سند ۲۰۳۰ است و خزعلی هم این را پذیرفت
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    3 7
    همینکه بین دو نفر خانم چادری محجبه ، بر سر حجاب ، اختلاف نطر وجود داره که میشینن مناظره ، ینی در موضوع حجاب اجباری یک اشکال اساسی وجود داره .
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      حجاب باید اعتقاد محکم پشتش باشه.،صرف حجاب داشتن و عمل بر خلاف اعتقادات باعث رویگردانی و ضربه به دین می شود.
  • احمد IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    5 1
    این اصلاحطلبان همیشه طلبکار بیان درباره اون همه سالی که مسئولیت داشتن پاسخگو باشن.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 1
    هزاران حقوق برجای مانده مردم . ناراضی تراشی دستگاههای دولتی و نیمه دولتی دارد اعصاب مردم را مشکل می سازد - شرکت شهرکهای صنعتی و سازمان همیاری شهرداریها و.. مستقیما پا گذاشته روی گلوی مردم مثلا درهمین استان همدان سازمان همیاری شهرداریها در سال 1371 از سرمایه گذاران صنعتی مبلغ هنگفتی پول گرفته اند و مقدار زمین بابت طرحهای توجیهی تولیدی به شرکتها داده اند و اکنون با اینکه هر شرکت دهها سهامدار دارد و اکنون حد اقل بجای پرداخت اجرت المثل به پولی که دریافت نموده اند و با عدم توجه به وضعیت مردم دردمند در این قضیه در کشور برای ایجادرضایتمندی یا ایجاد حد اقلهای ایجاد رضایتمندی بر عکس عمل می کنند برای زمینهای شوره زارهای روعان و رامیشان می گویند زمین در دست سرمایه گذاران بوده محلی که نه آب دارد نه برق دارد و.. بدون توجه به واقعیت های سر راه سرمایه گذاران ؛ هم زمین را پس می گیرند پول دریافتی آن روزرا که دولت پول لازم بود گرفته اند همان را پس می دهند و ناله هزارن سهامدار شرکتها بلند است - حالا مشکل شده ..این دو خانم یا به فکر برنده بودن در انتخابات فانتزی زنها و اثبات خودشان هستند و طوری از مردم می گویند که گویا مردم همان افرادی هستند که اینها می گویند - خواهش می کنیم وزیر محترم صنعت و معدن تجارت و معاونین محترم وزیر آقای رئیس جمهور معاون اقتصادی آقای رئیس جمهور برادر انقلابی جناب آقای دکتر محسن رضائی ؛ رئیس محترم قوه قضائیه نمایندگان محترم مجلس بداد مردم آبروی هیئتهای مدیره شرکتهای سرمایه گذار برسید . این ناله های از جان برخواسته افراد آبرومند در نزد سهامداران اندک شرکتها و.. را دریابید مشکل زیر ساختی آب و .. را حل کنید و البته پیگیر جدی راه اندازی کارخانه ها نیز باشید هیچ تولید کننده حاضر نیست سرمایه اش بخوابد
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    10 2
    خزعلی چرا درباره منبع 10 هزار میلیارد تومن ثروتی که پسرش برای راه اندازی شرکت فروش وی پی ان به کانادا منتقل کرده توضیح نداد؟
  • علوی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    19 1
    برابری حقوق زن و مرد از پروتکل های دانشوران صهیون است که خانم نیلوفر سرایدار پور (معصومه ابتکار ) مطرح می‌فرمایند.....
  • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    6 1
    فقط خانم ابتکار به این جمله پاسخ دهد : از قبل اشغال لانه جاسوسی امریکا و مرگ بر امریکا به نان و نوا رسیده ای پس فرزندت در امریکا چه می کند ؟
  • خخخ IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    11 3
    خخخ این خزعلی و رفیقاش مثل مشرقند دروغ گو و کذاب هر چی دوست دارندو قبول دارند باقیو سریع حذف می کنن نمی دونن که حذف بدترین راهه البته چون بی سوادن نمی دونن وقتی آمار شرکت پسرش دراومد کف کرده بود خودش اینقدر خبر نداشت که امارش در اومد خخخخ ابتکار و روحانی هم که هیچی طبل توخالی تر از ریسی
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 2
    اصلاح طلبان=فرافکنان ۱۶سال دستشون بود هیچ اقدامی نکردند،حتی سوابق کاری شون وگندهائی که زدندبرای افشانشدن پاک کردند، حالامدعی شدند که جوانان از ما می پرسند!که برای ما چه کردید؟شما آن موقع که دستتون بودچگونه با جوانان ارتباط داشتیدکه حالا اینقدرادعای ارتباط با آنها دارید..
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    7 1
    همه رو نگاه کردم. چرت ترین برنامه شیوه. هردو بی سواد. اون اون دولت رو زیر سوال می برد. این اون دولت رو. دریغ از بیان راهکار و حل مسئله.
  • حجت IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    5 3
    به ابله ابتکار بگین هر کشوری بود شما بالای دار تاب تاب عباسی بازی می کردین. چرا سر ماجرایی که مقصر نبود نظام، باید عذرخواهی انجام میشد. در ضمن جهت اطلاع ایشان که خودت میگی اینا با اصل نظام و ایران و ایرانی مشکل دارند بعد فکر می کنی با عذرخواهی درست میشد؟
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    15 1
    یک قسمت از مناظره دیشب این بود(مشرق جان سانسور نکن دیگه همه شنیدن) معصومه ابتکار: چطور شما که با سند ۲۰۳۰ مخالف بودید بخش آموزش را از همین سند قبول دارید و می خواهید اجرا کنید. برای ما بد بود و برای شما نه؟ انسیه خزعلی: ما با حق تحفظ قبول کردیم. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    4 0
    سلام علیکم ، چه افراد علیه السلامی با هم مناظره کردند !!!!
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    در زمان ابتکار زنان محجبه حتی در مدارس هم بسیار مورد بی مهری وظلم قرار گرفتند، به دلایل سیاسی و برخورد سیاسی کار را رها کردند، حق زنانی که با سنوات کم با دلایل فوق بازنشسته شدن را بدهد ابتکار خانم. آیا فقط خانمی که کشف حجاب کرده حق دارد؟!
  • موسوی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 0
    حرف زدن از این جماعت ( حسن فریدون و جاسوسان) مزور ودروغگو یی مثل ابتکار وقت تلف کردن است ! اینها فقط با نابودی ایران راضی میشوند ! خانم ابتکار! چرا مجوز تولید خودروی برقی ندادی ؟ حکومت یکدست نبود ؟ شعورش و نداشتی ؟ مخالف نظر اربابان انگلیسی بود؟ مخالف نظر شوهرت بود؟
  • وطنم RU ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    5 0
    دیگ (ابتکار) ب دیگ(خزعلی) میگه روت سیا
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    7 1
    از ابتکار باید پرسید شماها بیش از 30سال دولتها در دستتان بوده چقدر به جوانان فرصت دادید
  • دلسوز IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام علیکم ، مناظره دو چهره منفور .....
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 0
    صحبتهای خانوم خزعلی خیلی خوب بود ولی خانم ابتکار طبق معمول افساد طلبان فقط دنبال فرافکنی بود واینکه تمام مشکلات کشور رو که خود افساد طلبان مسببش هستند بنداز گردنه بقیه ،خانوم ابتکار اگر واقعا دلش برای خانمها ایران میسوخت باید از این فرصتها که صدا وسیما برای مسولان فراهم میکنه به نحوه احسنت برای حل مشکلات زنان استفاده میکرد نه اینکه دنبال حرفهای بی اساس ودشمن شاد کنه بره فقط فرافکنی
  • سعید IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    امام خمینی (ره) : ما از شر پهلوی خلاص شدیم لکن ، از تربیت یافتگان محافل استعماری شرق و غرب به این زودی ها نجات نخواهیم یافت .
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    04:56 به اعترافات مصی علینژاد که آنها را به عنوان افتخارات و دستاوردهای خودش در رسانه های معاند گفته است رجوع کنید. تقریبأ هیچ فساد و فحشایی نیست که این عفریته مرتکب نشده باشد. بی دلیل نیست که آمریکایی ها وی را به عنوان عنصر ایده آل خود انتخاب کرده اند و پی در پی به وی پروژه می دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس