مک کنزی

فرمانده پیشین نیروهای مرکزی آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن اذعان به قدرت موشکی ایران، آن را از برنامه هسته‌ای تهران خطرناک‌تر دانست.

به گزارش مشرق، فرماندهی پیشین نیروهای مرکزی آمریکا ضمن اذعان به قدرت نظامی ایران، در خصوص برنامه موشک‌های بالستیک ایران هشدار دارد و گفت: «از نگاه من برنامه موشک‌های بالستیک ایران از برنامه هسته‌ای این کشور خطرناک‌تر است.»

ژنرال کنت مک کنزی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه با بیان این مطلب مدعی شد برنامه موشک‌های بالستیک ایران در کنار تسلیحاتی، چون موشک کروز و سامانه پهپادی، قدرتی به این کشور داد که می‌تواند از آن علیه همسایگانش استفاده کند.

ژنرال مک کنزی ضمن اذعان به قدرت نظامی ایران درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران هشدار داد و آن را خطرناک‌تر از برنامه هسته‌ای دانست و گفت: من هم از آن دسته از افرادی هستم که این برنامه را از ایران خطرناک‌تر می‌دانند، به نظر من رشد توان بالستیک ایران در کنار دو نوع دیگر از سلاح، یعنی موشک‌های کروز و سامانه پهپادی موجب شد تا ایران در پنج تا هفت سال اخیر، توانمندی بالایی را به دست بیاورد، آنان امروز توانمندی بالایی دارند و می‌توانند از این توانمندی علیه همسایگانشان استفاده کنند.
وی در ادامه مدعی شد: در موضوع هسته‌ای نیز اینگونه است، آنان در این حوزه این توانمندی را دارند که بتوانند به سرعت از این نوع سلاح بهره بگیرند. به طور کلی این مسائل بسیار نگران کننده و از موضوعات قابل توجه کشورهای منطقه است.

این نظامی عالی رتبه آمریکایی در ادامه ادعای همکاری‌های نظامی روسیه و ایران و امکان تجهیز تهران به جنگنده‌های پیشرفته را مطرح کرد و اقدام مسکو برای تجهیز تهران به تسلیحات پیشرفته در ازای مشارکت آن در جنگ اوکراین را بخشی از رفتار غیرمسئولانه روسیه عنوان کرد.


مک کنزی: بر پرهیز از جنگ با ایران اتفاق نظر دارم

وی سناریوی پوچ حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران را رد شده دانست و با مطرح کردن ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای گفت: موضع آمریکا جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای است، همه در این مسئله که بهترین راه برای چنین هدفی، تمرکز بر تلاش‌هایی است که اساس آن پرهیز از جنگ باشد، اتفاق نظر دارند، در این مسیر باید تلاش‌ها بر راهکارهای دیپلماتیک متمرکز باشد، اما هر کشوری این حق را دارد تا از خود دفاع کند و این اصل شامل اسرائیل و آمریکا هم می‌شود، به همین دلیل باور دارم که نباید برخی از گزینه‌ها را از روی میز کنار گذاشت.

ژنرال مک کنزی در بخش دیگری از اظهاراتش بار دیگر عقاید بی اساس ایران هراسی را مطرح کرد و مدعی شد ایران تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شود و شرکای واشنگتن در منطقه باید تجهیز باشند چرا که اگر جنگی در منطقه رخ دهد جنگ موشک‌های کروز، بالستیک و پهپاد است.


شرایط نیروهای آمریکایی در خروج از افغانستان فاجعه بار بود

ژنرال مک کنزی که در زمان عقب نشینی فاجعه بار نیروهای آمریکایی از افغانستان فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا را بر عهده داشت در پاسخ به سئوالی مبنی سلطه جمهوریخواهان بر مجلس نمایندگان و آغاز تحقیقات درباره شرایط فاجعه بار نیروهای آمریکایی در زمان عقب نشینی گفت، تصمیم عقب نشینی از افغانستان به نظر من تصمیمی سیاسی بود که مقامات ملی گرای آمریکا اتخاذ کردند، به همین دلیل مقامات تصمیم گیرنده مسئولیت پاسخگویی را بر عهده خواهند داشت. وقتی که موضوع عقب نشینی از افغانستان مطرح بود توصیه ما این بود که این عقب نشینی نباید به طور کامل انجام شود، من این ایده را مطرح کرده بودم، اما تصمیمی که گرفته شد متفاوت بود. به نظر من تصمیم گیری و اجرای سریع این تصمیم به صورت مستقیم در فروپاشی افغانستان در زمان عقب نشینی و پس از آن نقش داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • میترا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    20 3
    شما جهانخواران وحشی تروریست که سلاح های ایران رو ماکت میدونستید چی شد
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      مشرق این چه مدل خبر زدنه، ادعای حرفه‌ای بودن دارید، چهار پارگراف اول یک جمله رو هی تکرار کردید...ژنرال مکنزی، گفت، اذعان کرد، در گفتگو با... همش شد دو خط
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    9 2
    بزودی روسیه بیشترشون رو جارو میکنه میبره
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      3 0
      چیزی که جارو شده مغز تو هستش
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    3 2
    باید بمب اتم کنترل شد و محدود بسازیم نباید عقب بمونیم
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    9 1
    ایران باید از شرایط تنش اکراین روسیه نهایت استفاده رو ببره با وجود مشکلات عمیق مالی باید 160 تا 200 جنگنده مدرن از سوخو 35 و 30 و 3 بخره موشک در کنار جنگنده بازدارندگی ایران عزیز را بالا میبره دشمنان طمع حمله دیگر به سرشان نمی زند. و خرید 10 گردان اس 400 نیز لازم است رقم این قرار داد 40 میلیارد دلار برای 5 سال میشود.سالی 8 میلیارد دلار رقم بالایی است اما مجبوریم وقتی امارت دنبال خرید اف 35 و اسرائیل چند صد جنگنده اف 15 و اف 16 دارد + 50 فروند اف 35 مجبوریم توان هوایی و پدافندیمان را ارتقا دهیم
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      مشکلات مالی عمیق!!!! مطمئنی ایران را با آلمان و فرانسه و عنگلستان اشتباه نگرفتی؟
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      دوست داری بودجه نظامی ایران ته بکشه و دانشمندانش ناامید بشن نه؟! سامانه باور ۳۷۳ نزدیک به اس ۴۰۰ هست. ان شاء الله، چند سال دیگه از اس ۶۰۰ و ۷۰۰ و ... هم رد میشیم. دشمن اصلی ایران همه کشورهای منطقه نیستن
  • جواد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    2 0
    به امید روزی که تمامی آمریکایی ها در دنیا با ترس زندگی کند
  • سهرابی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    4 0
    سلام اینها ماکت بود موشک هایپر خدمتتان می‌رسد بنامید خدا
  • ناشنا IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    3 0
    اسرائیل منتظر موشک بالستیک باش .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    5 6
    قدرت اصلی ایران مردمش بود که با گرانی و بیکاری و بورس و دارایکم و پالایش اعتمادش به دولت رو از دست داد ... دولت دیگه مردم رو پشت خودش نداره و روز به روز ضعیف تر میشه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      5 0
      شما نماینده مردم هستید؟ آیا نظر همه رو میدونید که اینطوری حرف می زنید؟ یا فقط نظر خانوادتون و رفقای مثل خودتون رو پرسیدید؟
    • محمود IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      عزیز زیاد تند نرو من خودم بازنشسته دولت هستم با بچه و پسر دانشجو مقدار متنابهی سرمایه ام در بورس سوخت و ازبین رفت اما تا حالا انتقاد به دولت و مخصوصا دولت غربگرا و بی تدبیر داشتم اما دست از حمایت نظام و اهداف عالیه آن بر نداشتم به هر حال زمان فعلی را باید یک چیزی شبیه جنگ تحمیلی ۸ ساله دانست.مشگل اصلی هجوم تمام دشمنان داخلی و خارجی به اقتصاد و امنیت کشور هست.که باید هوشیارانه رفتار کنیم
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      ۱۷:۴۳ شماها کی قدرت ایران یا مردمش را باور کردید که حالا میگید از دستش داده!!!! در بیش از ۴ دهه ای که من دیدم کلش را شما این اراجیف را گفته اید و وعده چند ماهه داده آید برای رفتن اینا و اومدن اونا!!!!! پس راحت باش
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    3 0
    قابل توجه اغتشاشگرا که اگه جمهوری اسلامی ضعیف بشه آمریکا برای نابودی این سلاحها هم شده ایران رو ویران میکنه وصد در صد اجازه نمیده دست دولت بعدی بیفته
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    7 0
    بنازم سیّد علی را. فقط ایمان به خداوند است که میتواند شیاطین را محو کند! پاینده باد رهبر حکیم و بصیر که سالها از دست جماعت سِحر شده غرب و شیطان، خون جگر خورد اما قدمی و کلامی از اعتقادات خود پا پس نکشید! قدرت افزائی ایران تنها راه برای ادامه زندگی ماست، و اِلّا صهیونیسمِ برده شیطان چیزی جز کشتار بشر نمیخواهد!
  • امیر IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    9 2
    آمریکا هم تهدید بزرگی برای همسایگانش در قاره آمریکا هست
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      1 0
      آمریکا تهدید بزرگی برا کل جهان و بلکه کل کرات دیگر هم هست
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    8 0
    این نامرد آمده تا با تلقین ایران هراسی به اعراب بدبخت سلاحهای آمریکایی را فروخته و کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکا را از ورشکستگی نجات دهد.
  • احمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 3
    مسخره مان کردن والا خودشان در دنیا از نظر موشکی یک اند دارن مارا مسخره میکنند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس