یک پنجم انگلیسی‌ها غذای تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کنند

جدیدترین آمار منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که یک‌پنجم مردم این کشور در مواجهه با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها، خوراکی‌های تاریخ مصرف گذشته استفاده یا وعده‌های خود را کوچکتر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز ملی آمار انگلیس اخیرا تحقیقاتی را صورت داده تا تاثیر افزایش هزینه‌های زندگی و تاثیر مشکلات دسترسی به خدمات بهداشتی در این کشور را بررسی کند. در نتیجه مطالعات صورت گرفته روی هزاران خانوار انگلیسی ۱۸ درصد بزرگسالان گفته‌اند که وعده غذایی کمتر و یا غذای تاریخ مصرف گذشته مصرف می‌کنند.

یافته‌های مرکز ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد خانواده‌های دارای فرزند، آن‌هایی که به دیابت و یا علائم افسردگی متوسط تا شدید مبتلا هستند، بیشتر به صرف غذاهای کم‌تر یا تاریخ گذشته متوسل شده‌اند. حدود یکی از هر هفت بزرگسال (۱۵ درصد) در انگلیس هم نسبت به مشکلات مالی برای تهیه خوراکی اشاره کرده‌اند.

این نظرسنجی که بین ۲۲ نوامبر تا ۱۸ دسامبر صورت گرفته است همچنین نشان می‌دهد که ۲۴ درصد گاهی اوقات، بندرت یا هرگز نمی توانند به راحتی خود را گرم کنند. این درحالیست که بیش از دو سوم از کسانی که توانایی خرید مواد غذایی نداشتند اعلام کردند که قادر به گرم کردن خود نبوده‌اند.

مرکز ملی آمار انگلیس همچنین مشکلات سازمان ملی درمان این کشور را از نگاه بیماران مورد بررسی قرار داده است. طبق این گزارش، از هر پنج بزرگسال یک نفر گزارش کرده اند که همچنان منتظر تعیین نوبت بیمارستان، انجام آزمایش یا شروع درمان پزشکی هستند. این درحالیست که حدود ۴۸٪ از افراد دارای علائم افسردگی و ۳۷٪ از افراد معلول گفته‌اند که انتظار طولانی برای دریافت خدمات درمانی، تأثیر منفی شدیدی بر زندگی آنها گذاشته است.

تقریباً یک چهارم از بزرگسالانی که نیاز به مراجعه به پزشک عمومی داشتند، گزارش کردند که نمی توانند وقت ویزت بگیرند. حدود یک نفر از هر هفت بزرگسال هم اعلام کردند که به دلیل افزایش هزینه های زندگی، فعالیت بدنی آن‌ها کمتر شده است.

شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. نرخ تورم از محدوده ۲ به ۱۰.۵ درصد رسیده که بالاترین حد در نزدیک به ۴۰ سال گذشته است. کشور به گفته رئیس بانک مرکزی انگلیس وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده و نرخ بین‌بانکی که با اقساط وام میلیون‌ها خانوار انگلیسی ارتباط مستقیم دارد به بالاترین حد در دو دهه اخیر رسیده است.

تازه‌ترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که قیمت مواد غذایی در جزیره رکورد ۱۸ سال گذشته را شکسته است. بر اساس آخرین گزارش کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس (BRC) و شرکت داده‌پرداز نیلسن، تورم سالانه مواد غذایی در ماه دسامبر (مهر/آبان) به ۱۳.۳ درصد رسید که ۰.۹ درصد نسبت به ماه قبل از آن (نوامبر) افزایش نشان می‌دهد که بالاترین نرخ ماهانه از زمان جمع آوری داده‌ها در سال ۲۰۰۵ است.

از سویی مطالعات مرکز عملکرد اقتصادی انگلیس حاکیست که برگزیت به طور میانگین ۲۱۰ پوند به سبد خرید مواد غذایی خانواده‌های انگلیسی، طی دو سال گذشته اضافه کرده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۵.۸ میلیارد پوند برای مصرف کنندگان در این کشور خرج داشته و بیشترین فشار را به اقشار کم درآمد وارد کرده است.

این درحالیست که طبق آخرین مطالعات صورت گرفته بالا رفتن آمار فقر و گرسنگی، بانک‌های غذا را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. یافته‌های یکی از بزرگترین موسسات خیریه انگلیس موسوم به «تراسل تراست» نشان می‌دهد که بالغ بر ۳۲۰ هزار مراجعه کننده جدید به صف استفاده‌کنندگان بانک‌های غذا در این کشور ملحق شده که میزان قابل توجهی از آن‌ها از خانواده‌های شاغل هستند. بر اساس این گزارش بیش از ۱.۳ میلیون بسته اضطراری تنها در مدت شش ماه بین افراد نیازمند توزیع شده که یک رکورد تازه بشمار می‌رود.

«تراسل تراست» با بیان اینکه مراجعه خانواده‌های شاغل به بانک‌های غذا یک هشدار جدی نسبت به وضعیت فقر در کشور است افزود که برای نخستین بار سطح مراجعه از کمک‌های ارائه شده فراتر رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    3 1
    اونوقت این روباه پیر برای ما ایرانی ها در ایام اغتشاشات شده بود فرشته نجات. تو خودت اگر لالایی بلد بودی خودت خوابت میبرد. نسخه نجات ایران را برای خودتون تجویز کن.خدا رسواتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس