افزایش دوبرابری ناامنی غذایی کودکان در انگلیس طی سال ۲۰۲۲

داده‌های جدید نشان ‌می‌دهد، شمار کودکان دچار ناامنی و فقر غذایی طی سال گذشته در انگلیس به حدود دوبرابر و رقم چهار میلیون نفر رسیده است.

به گزارش مشرق از روزنامه گاردین، یک اندیشکده مستقل به نام «بنیاد غذا» که به بررسی چالش‌های غذایی انگلیسی‌ها می‌پردازد، اعلام کرد: در ماه ژانویه ۲۰۲۳ (دی/بهمن) از هر پنچ خانوار انگلیسی یکی از آن‌ها (معادل ۲۲ درصد) حذف دستم یک وعده غذایی، گرسنه ماندن و یا عدم مصرف مواد غذایی در طول روز را گزارش کرده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد کودکان بریتانیایی دچار فقر غذایی در سال گذشته (۲۰۲۲) با افزایشی ۲ برابری به ۴ میلیون نفر رسیده است که مقام‌های دولتی انگلیس را برای گسترش ارائه وعده‌های غذایی رایگان در مدارس به خانواده‌های نیازمند تحت فشار قرار می‌دهد.

برآورد می‌شود حدود ۸۰۰ هزار کودک دچار فقر [غذایی] شرایط مورد نیاز برای دریافت غذای رایگان در مدارس را دارا نیستند. بر این اساس، تنها خانواده‌هایی شامل این طرح می‌شوند که درآمد سالانه آن‌ها از هفت هزار و ۴۰۰ پوند کمتر باشد.

در حالی که سال گذشته بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی متاثر از عوامل متعددی از جمله همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، تورم و افزایش هزینه‌های زندگی را تجربه کردند، این محدودیت تعیین شده از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) بدون تغییر مانده است.

یک سخنگوی وزارت آموزش انگلیس نیز اعلام کرد: از سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۸)، شمار کودکانی که در مدرسه غذای رایگان دریافت می‌کنند، به بیش از ۲ میلیون نفر افزایش یافته است. به عبارتی دیگر نسبت دانش‌آموزانی که از غذای رایگان مدرسه در محیط‌های آموزشی بهره می‌برند از یک ششم به یک سوم تغییر کرده است.

افزایش دوبرابری ناامنی غذایی کودکان در انگلیس طی سال ۲۰۲۲

افزایش ناامنی غذایی در حالی رخ می‌دهد که نظرسنجی جداگانه این بنیاد نشان می‌دهد ۸۰ درصد پرسش شوندگان موافق گسترش وعده‌های غذایی رایگان در مدارس انگلیس هستند. این مقدار در نظرسنجی‌ قبلی ماه اکتبر ۲۰۲۲ (مهر/آبان)، ۷۲ درصد بود.

آنا تیلور مدیر اجرایی بنیاد غذا گفت: داده‌های اخیر، مشکل و خلائی بزرگ در شبکه ایمنی دولت انگلیس را آشکار ساخته می‌سازد.

تیلور افزود: دولت انگلیس به منظور جلب رضایت رای دهندگان باید با افزایش بودجه، وعده‌های غذایی رایگان مدارس را گسترش داده و کودکان بیشتری را از این امکان بهره‌مند سازد.

در همین رابطه، صادق خان شهردار لندن ماه گذشته اعلام کرده بود که از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به مدت یک‌ سال غذای رایگان به دانش‌آموزان مدارس ابتدایی این شهر ارائه خواهد شد. در حال حاضر تنها بخش‌هایی از لندن این امکان را در اختیار دانش‌آموزان مدارس ابتدایی قرار می‌دهند.

ولز نیز قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی این سیاست را اجرایی کند.

این گزارش می‌افزاید: در شرایط حاضر پس از بهای انرژی، هزینه سرسام‌آور تهیه یک وعده غذایی، بیشترین فشار را به خانواده‌های کم‌ در آمد انگلیسی وارد می‌کند.

در پی روند فزاینده قیمت‌ها طی سال گذشته،‌ اکنون تورم مواد غذایی روزمره به رقم بی‌سابقه ۱۷.۱ درصد رسیده است. ارائه وعده غذایی رایگان در مدارس می‌تواند حدود ۴۴۰ پوند در سال به اقتصاد خانواده‌های کم درآمد انگلیس کمک کند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اخیرا در اظهاراتی جنجالی گفته است، مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد و چالش‌های اقتصادی امسال از بین نخواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    گوشت کیلو چنه ؟
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    سرانه مصرف گوشت یک شهروند امارات چقدره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس