کد خبر 1469584
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
شمار فرانسویان نیازمند کمک غذایی سه برابر شد

نتیجه یک بررسی که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد تعداد شهروندان فرانسوی که تا پایان ۲۰۲۲ از کمک مواد غذایی دولت استفاده می کرده اند نسبت به ۱۰ سال پیش، سه برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای فرانس انفو؛ بررسی موسسه نظرسنجی "سی اس ای" نشان می دهد که بیش از یک سوم دریافت کنندگان کمک غذایی، برای نخستین بار درخواست کمک کرده اند که نشانگر افزایش شدید تورم در ۶ ماهه گذشته است.

این پژوهش نشان می دهد که هم زمان با بهای مواد غذایی، تعداد مراجعه شهروندان فرانسه با درآمدهای متوسط به سازمان های امدادی، افزایش یافته است.

میانگین استفاده نزدیک به ۶۰ درصد از این افرادی که از بانک های مواد غذایی استفاده می کنند، یک یا دو بار در هفته بوده که در مقایسه با ۲۰۲۰ میلادی، ۶ درصد افزایش یافته و بالاترین هزینه آنان پس از محل سکونت و پیش از هزینه آب و انرژی، مواد غذایی بوده است.

دو سوم نظرسنجی شوندگان دریافت کمک غذایی را اساسی دانسته اند که نسبت به ۲ سال پیش ۱۵ واحد درصد افزایش یافته است.
به گفته لارنس چمپیه مدیر فدراسیون بانک های مواد غذایی فرانسه، افزایش فزاینده تقاضا برای استفاده از بانک های غذایی در سه سال گذشته به علت پیامدهای بحران همه گیری و کاهش اشتغال، افزایشی بوده و درگیری اوکراین، موجب افزایش هزینه مواد غذایی مانند گندم شده است.

این نظرسنجی، هم زمان با انتشار داده های حاکی از افزایش نرخ تورم در دومین ماه متوالی از سال و رسیدن آن به ۶.۲ درصد، برگزار شده است.

وی با اشاره به افزایش شمار بازنشستگان محتاج کمک، افزود: شهروندان با پیشینه های متنوع تری به دریافت کمک غذایی روی آورده اند، زیرا حتی شاغلان هم نمی توانند هزینه های جاری خود را تامین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    وای چقدر ما خوشبختیم
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    وعده غذایی مردم امارات و عربستان‌ چیطوره ؟
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      0 0
      23:11 ما معیارمون اروپا و آمریکاست که چهل پنجاه ساله بهمون میگن بهترین جای دنیا از نظر رفاه و ایناست، با بقیهٔ کشورهای درپیتی کاری نداریم!!!!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    چقدر خوبه فرانسوی نیستیم و ایرانی شدیم. مرسی مشرق که مدام یاد آوری میکنی که ما خیلی خوشبختیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس