کد خبر 1460464
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
رایزنی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه روسیه از رایزنی تلفنی امروز میان وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در خصوص گذرگاه لاچین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی درباره حل و فصل اوضاع پیرامون کریدور لاچین گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در گفتگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان بر آمادگی مسکو در سازماندهی مذاکرات میان باکو و ایروان درباره پیش نویس پیمان صلح تاکید شد.

پیشتر در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، چند شهروند جمهوری آذربایجان که مدعی بودند کارشناس محیط زیست هستند، عبور از کریدور لاچین، تنها جاده‌ ای که ارمنستان و قره باغ کوهستانی را به هم متصل می‌کند، مسدود کردند.

جمهوری آذربایجان گفت که این اقدام اعتراضی به منظور مسدود کردن هیچ جاده‌ ای نبوده و وسایل نقلیه غیرنظامی آزادانه در هر دو جهت حرکت می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با همتای خود از جمهوری آذربایجان، خواستار حل وفصل تنش در گذرگاه لاچین شد. بنا به بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف از همتای آذربایجانی خود خواسته بود تا این کشور هر چه سریع‌تر انسداد به وجود آمده در گذرگاه لاچین را رفع کند.

این در حالیست که ارمنستان تا کنون بارها از مسدود شدن مسیر لاچین انتقاد کرده است.

در همین رابطه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان سه شنبه ۲۰ دی ماه در سخنانی اعلام کرد که کشورش میزبان رزمایش های نظامیِ به رهبری روسیه در سال جاری نخواهد بود که نشان دهنده ناامیدی فزاینده ایروان از مسکو است.

اظهارات پاشینیان پس از انتقاد وی از مسکو و فعالیت نیروهای حافظ صلح روسی در قفقاز جنوبی، که برای دهه ها درگیر جنگ میان ارمنستان و آذربایجان بود، منتشر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DK ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    5 6
    سلام بر آذربایجان، جان آذربایجان
    • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 2
      یاشاسین ایران
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 3
      تا تو بیای به سرباز ترکیه بگی یاشاسین اون تو رو به جرم شبعه بودن و رافزی بودن سر میبره
  • US ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 1
    بکش تا کشته نشوی راست گفتند،! وقتی ادای برادر بزرگ بازی و پنهان کاری کنید میشه این، علت پنهان کردن!عدم رسانه ای کردن و اعتراض به باکو و عدم پیگیری را به افکار عمومی ۸۰ میلیون نفر ایرانی برسانید ،طرف دست پیش گرفت و ایران رو سیاه نمایی کرد با این که برگ برنده دست ایران بود، خود کرده را تدبیر نیست
  • ناشناس IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 5
    جاده برای باروآذوقه بازاست امابرای دزدی.نه
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 1
      خیلی از دزدی بدت میاد برو کوه آرارات رو از تفاله‌عثمانی پس بگیر که آذربایجان دزدیده شد.
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 2
    ترکیه رکورد دار آذری کشی در جهان است، سر بریدن ۶هزار آذری در آناتولی فقط یک‌قلم است که قبل از هولوکاست و آذری کشی در تبریز و اردبیل است.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      راست می گی .
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 1
    باکو دستش را از برادرانش و مادرش ایران جدا کرده، بی مادری بد دردی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس