کد خبر 1462247
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
لیز تراس: دیگر نخست وزیر انگلیس نخواهم شد

نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه‌ای گفت، میلی برای اینکه مجددا نخست وزیر شود ندارد.

به گزارش مشرق، «لیز تراس»، نخست وزیر سابق انگلیس در اولین مصاحبه‌ مطبوعاتی خود از زمان استعفایش از نخست وزیری، کاندیداتوری دوباره‌اش برای این سمت در آینده را رد کرد.

لیز تراس در مصاحبه با مجله «اسپکتیتور» در ضمن اذعان به اینکه در دوره نخست وزیری‌اش مرتکب اشتباهاتی شده از عملکرد خود در دوره کوتاه نخست‌وزیری‌اش دفاع کرده و وعده داد به کارش به عنوان قانونگذار پارلمان ادامه دهد.

به نوشته پایگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، عمر دولت لیز تراس تنها هفت هفته‌ بود و استعفایش بعد از آن رقم خورد که لایحه «مینی بودجه» او با واکنش منفی قانونگذاران حزب محافظه‌کار انگلیس مواجه شده و تاثیری منفی بر بازار گذاشت.

او نام خود را به عنوان کوتاه‌مدت ترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا ثبت کرده و تنها ۴۹ روز نخست وزیر بود.

او گفت، به این که نخست وزیری او «سخت» بوده اذعان می‌کند اما با آن کنار آمده است.

او ادامه داد: «من با دستورکار واضحی درباره اینکه چه کارهایی باید انجام دهیم وارد نخست وزیری شدم اما اتفاقاتی که انتظارشان را نداشتم رخ دادند.»

لیز تراس در این مصاحبه در مواجهه با این سوال که آیا می‌خواهد دوباره نخست وزیر انگلیس شود پاسخ داد: «خیر. من دغدغه اینکه دوباره به نخست وزیری انگلیس برگردم را ندارم.»

تراس در پاسخ به این سوال که آیا از فعالیتش در سمت نخست وزیری پشیمان است پاسخ داد: «خیر، من به خاطر آن پشیمان نیستم.»

تراس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از «ریشی سوناک»، نخست وزیر فعلی انگلیس و رقیب سابقش در انتخابات تعیین رهبری حزب محافظه‌کار این کشور حمایت می‌کند گفت: «من از او حمایت خواهم کرد.»

دو هفته اول نخست‌وزیری لیز تراس با دوران مرگ ملکه انگلیس همزمان و در خاموشی سیاسی سپری شد. مساله‌ای که به خروج لیز تراس از خانه شماره ۱۰ منجر شد زخم‌هایی بود که دولتش به بدنه خود وارد کرد و نهایتا به مرگ یک تیم سیاسی به رهبری تراس منجر شد.

اشتباه اصلی دولت لیز تراس تغییر رویکرد اقتصادی بود به گونه‌ای که وزارت اقتصاد دولت او تصمیم گرفت بدون تامین منابع دریافت مالیات از شرکت‌ها و افراد ثروتمند را کاهش دهد. این مساله باعث شد تا بازارهای مالی در انگلیس وارد بحران شوند و دولت لیز تراس هرگز نتواند دوباره کمر راست کند و در ادامه این روند محبوبیت لیز تراس به گزارش پایگاه نظرسنجی "یوگاو" تا منفی ۷۰ درصد کاهش یافت.

دوران نخست‌وزیری لیز تراس حتی از دوران رقابت وی برای رسیدن به نخست‌وزیری هم کمتر بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس