کد خبر 1462355
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با رسید ساز جعلی حدود ۵۰ میلیارد ریال از ۱۴۰۱ شهروند کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۱۴۰۱ شهروند به ارزش ریالی حدود ۵۰ میلیارد ریال کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات خبر فوق اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد قصد فروش لوازم گران قیمت خود در سایتهای خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

شاکی در ادامه گفت: تابلو فرش خود را با قیمت ۲۵ میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی که خود را مدیرعامل یک شرکت بزرگ معرفی کرد با بنده تماس گرفت و گفت دو نفر از کارکنان شرکت خود را برای تحویل تابلو فرش به آدرس ما می فرستد ،پس از حضور آن افراد و توافق اولیه شماره کارت بانکی ام را گرفتند و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش تابلو فرش را به وی دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۱۴۰۱ نفر افزود: تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لوازم گران قیمت خود به این پلیس مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات صرفا با مشاهده مشخصات خود در تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی و بدون بررسی حساب بانکی خود اقدام به تحویل کالا به مجرم کرده اند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی این شیاد اینترنتی که خود را بعنوان مدیرعامل یک شرکت جعلی معرفی کرده بود به همراه دو نفر از همدستانش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این افراد با این روش بیش از پنجاه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خاطرنشان کرد: مجرم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت اظهار داشت پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان میدادیم و با بهانه هایی مثل اختلال در سامانه های پیامکی بانکها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می شدیم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار بدهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس