کد خبر 1462712
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
روسیه: بن بست در مذاکرات هسته ای ایران منجر به تنش می شود

دیپلمات روسی هشدار داده است که بن بست در مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران مستعد تشدید تنش های بیشتر است.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، صبح چهارشنبه گفت که بن‌بست در مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است منجر به تشدید وضعیت شود و کنترل این تشدیدها شاید بعد از این با دشواری زیادی همراه باشد.

این دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: «بن بست مذاکرات وین برای احیای برجام مستعد تشدید وضعیت است.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که موضع ایران در مورد تعدادی از مسائل؛ باعث شده تا روند دستیابی به توافق برجام پیچیده شود.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را با تهران امضا کردند، اما چند سال بعد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفت که به صورت یکجانبه و برخلاف تعهدات دولت واشنگتن از این توافق خارج شود.

از آوریل ۲۰۲۱، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه در حال مذاکره با ایران در مورد بازگرداندن توافق هسته‌ای به شکل اولیه آن هستند. در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود که مذاکرات با نمایندگان ایران در وین همچنان ادامه دارد، اگرچه هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته است.

هفته گذشته نیز، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند که براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران تعهدات هسته‌ای خود را اجرا نکرده است. این چهار کشور در بیانیه خود با اشاره به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای مدعی شدند: «همانطور که آژانس اعلام کرد، انجام تغییرات اعلام نشده با تعهدات ایران تحت توافقنامه پادمان جامع مورد نیاز NPT مغایر است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    معلوم نیست روسیه چه نقشه ای کشیده
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس