استعلام قیمت بیمه پراید تخفیف کامل را چگونه بگیریم؟

بیمه پراید دو نوع بیمه نامه دارد که بهتر است برای جبران هزینه‌های ایجاد شده به صورت همزمان خریداری شوند. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دو نوع بیمه پراید هستند که باید به موقع تمدید شوند تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد. دقت کنید اگر شما هم جزو صاحبان خودروی پرطرفدار پراید هستید باید بدانید که خرید همزمان دو بیمه نامه بدنه و ثالث باعث می‌شود که هزینه‌های مالی و جانی در کنار یکدیگر تا سقف تعهدات بیمه‌گر جبران شوند. به طور حتم هرچه از خودرویی بیشتر استقبال شود، نرخ تصادف آن خودرو هم بیشتر خواهد بود از طرفی هم ممکن است که خسارت به اشخاص ثالث وارد شود. تا انتهای متن همراه ما باشید تا توضیحاتی درباره اهمیت پوشش‌های بیمه نامه پراید ارائه کنیم.

بیمه شخص ثالث وبیمه بدنه پراید

بیمه شخص ثالث پراید یک بیمه نامه اجباری است که در صورت عدم تمدید آن با جریمه روبه رو خواهید بود، اما اهمیت خرید بیمه پراید زمانی احساس می‌شود که خسارت جانی یا هزینه‌های مالی برای اشخاص ثالث در حادثه رانندگی رخ می‌دهد. بیمه دیگری که می‌توان برای بیمه پراید خریداری کرد، بیمه بدنه است، این بیمه نامه خسارت‌های مالی وارد شده به بدنه پراید را تحت پوشش دارد. اما در برابر خسارت‌های جانی تعهدی نخواهد داشت. در حقیقت بیمه بدنه خودروی پراید، سرقت و حادثه را تحت پوشش خواهد داشت.

همه ما می‌دانیم که بیمه شخص ثالث سهم فروش بیشتری نسبت به سایر بیمه نامه‌ها دارد و همه شرکت‌های بیمه، این بیمه نامه را صادر خواهند کرد. اما میزان تخفیف و قیمت این شرکت‌ها یکسان نیست که این موضوع می‌تواند در انتخاب شرکت بیمه تاثیر گزار باشد. همچنین برای انتخاب بیمه بدنه پراید هم ممکن است عواملی مانند: سال ساخت خودرو تاثیر گزار باشند. بیمه دات کام که یک سامانه آنلاین استعلام، مقایسه و خرید بیمه است که شرایط خرید انواع بیمه نامه و بیمه پراید را برای شما فراهم کرده تا در زمان کوتاهی بتوانید بهترین بیمه نامه را بعد از استعلام و مقایسه خریداری کنید.

قیمت بیمه شخص ثالث پراید

در بیمه پراید برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مدل و سال ساخت وسیله نقلیه

قیمت بیمه شخص ثالث پراید بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. البته در حالت پایه قیمت بیمه پراید در تمام شرکت‌های مختلف یکسان است. زیرا بیمه مرکزی نرخ پایه بیمه شخص ثالث انواع خودروها نظیر پراید را در ابتدای هر سال تعیین می‌کند؛ اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در افزایش یا کاهش قیمت نهایی بیمه ثالث این خودرو تاثیرگذار هستند:

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر: تعداد سیلندر هر خودرو از جمله تعداد سیلندر پراید در تعیین نرخ بیمه ثالث آن تأثیرگذار خواهد بود.
  • کاربری خودرو: منظور از کاربری خودروی پراید، یعنی خودرو برای چه هدفی استفاده می‌شود (مثل آموزش رانندگی، تاکسی و...)
  • سقف تعهد: بیمه مرکزی هر سال حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث انواع بیمه‌های ماشین را تعیین می‌کند. بیمه‌گزار می‌تواند در این بازه، پوشش مالی بیمه‌نامه ثالث خودروی خود را تعیین کند. انتخاب پوشش مالی بالاتر با پرداخت حق بیمه بالاتر همراه خواهد بود. حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی پراید در سال ١٤٠١ به ترتیب ٢٠ و ٤٠٠ میلیون تومان تعیین شده است.
  • جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث : در صورتی که بیمه‌نامه پراید به موقع تمدید نشود، مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خواهد شد.
  • تخفیف عدم خسارت پراید: در صورتی که راننده پراید در طول مدت قرارداد خود از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند، مشمول تخفیف خواهد شد. تخفیف بیمه پراید هر سال به اندازه %۵ افزایش پیدا کرده و در نهایت در سال چهاردهم تمدید، به سقف خود: ۷۰ درصد می‌رسد.

در حال حاضر برای پراید صفر، بیمه شخص ثالث از حدود ۳ میلیون تومان، شروع به قیمت گذاری می شود.

استعلام قیمت بیمه پراید تخفیف کامل را چگونه بگیریم؟

بیمه پراید خسارات جانی و مالی را جبران می کند

هزینه بیمه پراید با تخفیف

اگر بیمه شخص ثالث به طور متوالی دارای تخفیف عدم خسارت باشد، متناسب با سال‌های تخفیف درصدی از حق بیمه را پرداخت نخواهد کرد و به عنوان تخفیف بیمه نامه در نظر گرفته می‌شود. حداکثر تخفیف ۷۰ درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ سال اعمال می‌شود.

مدت قرارداد بیمه ثالث پراید

هزینه بیمه ماشین پراید با توجه به مدت زمان قرارداد بیمه متفاوت است. شما می‌توانید به صورت کوتاه مدت سه ماهه، چهارماهه، شش ماهه، نه ماهه یا به صورت بلند مدت یک ساله بیمه نامه را انتخاب کنید که هر یک از این بیمه نامه‌ها قیمت متفاوتی خواهند داشت.

پوشش‌های بیمه ثالث پراید

همانطور که در ابتدای متن گفته شد، بیمه ثالث اجباری است و شرکت بیمه با دریافت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار موظف به ارائه پوشش و تعهدات است. پوشش جانی و مالی برای بیمه ثالث پراید در نظر گرفته شده که به شرح زیر هستند:

  • خسارت‌های مالی وارد شده به خودروی شخص ثالث: بیمه‌گر متعهد می‌شود تا سقف معین خسارت مالی اشخاص ثالث را جبران کند.
  • خسارت‌های جانی: هزینه‌های پزشکی، نقص عضو وازکارافتادگی و فوت اشخاص ثالث. اشخاص ثالث شامل: سرنشینان خودروی روبرو و خودروی مقصر حادثه و همچنین افراد زیان دیده در جریان تصادف به جز راننده مقصر هستند.
  • خسارت جانی که به خود شخص راننده مقصر وارد می‌شود: این پوشش تحت عنوان بیمه حوادث راننده مقصر در این بیمه ‌نامه ارائه می‌شود.

استعلام قیمت بیمه پراید تخفیف کامل را چگونه بگیریم؟

خسارات مالی به پراید از طریق بیمه بدنه قابل جبران است

پوشش‌های بیمه بدنه پراید

بیمه بدنه پراید دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به میزان حق بیمه پرداختی قابل خریداری هستند. پوشش‌های اصلی جزو موارد لاینکف بیمه نامه بوده و برای خرید پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد. این موارد عبارتند از:

  • سرقت کلی خودرو
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
  • هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو
  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی
  • هزینه رفت و آمد
  • بلایای طبیعی خارج از قصد و اراده انسان (زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
  • پرداخت خسارت‌ بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خودرو

مراحل دریافت خسارت بیمه پراید

اگر خودروی پراید شما در حین رانندگی دچار حادثه شود، بهتر است که خونسردی خود را حفظ کنید و برای دریافت خسارت بیمه ثالث یا بیمه بدنه خودروی خود به یکی از شعب پرداخت خسارت بیمه‌گر خود مراجعه کنید. در بیمه ثالث هزینه‌های وارد شده به اشخاص ثالث چه به صورت مالی چه جانی پرداخت می‌شود و در بیمه بدنه می‌توان هزینه‌های مالی ایجاد شده برای راننده مقصر یا راننده زیان دیده را جبران کرد.

برای دریافت خسارت باید مراحلی را طی کرد که به طور کلی در شرکت‌های بیمه‌ای مراحل یکسانی هستند و به شرح زیر است:

  • بیمه‌گزار باید حداکثر تا 5 روز بعد از تاریخ حادثه، خسارت‌هایی که به وسیله نقلیه یا اشخاص ثالث وارد شده است را اعلام کند.
  • فرد زیان دیده باید به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
  • بیمه‌گزار باید به مراکز نیروی انتظامی ‌یا پلیس راهور جهت اخذ کروکی مراجعه کند.
  • ماشین بیمه‌گزار باید به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز یا یکی از پارکینگ‌های مخصوص به شرکت بیمه منتقل شود.
  • پس از انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ، کارشناس بیمه ارزیابی میزان خسارت را انجام می‌دهد.
  • برای بررسی خسارت‌های وارد شده به شخاص ثالث نیاز به مدارک است که با ارائه آن‌ها کارشناس بیمه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.
  • چک خسارت شرکت بیمه در بیمه بدنه به مالک خودرو و در بیمه ثالث به اشخاص زیان دیده پرداخت می‌شود.

آیا بیمه بدنه سرقت لوازم پراید را هم تحت پوشش قرار می‌دهد؟

بله؛ در صورتی که پوشش اضافه سرقت قطعات فابریک را انتخاب کرده باشید، در صورت دزدیده شدن قطعات اصلی خودرو مثل رینگ، لاستیک، دستگاه پخش و...، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت است.

قیمت بیمه بدنه پراید چقدر است؟

قیمت بیمه بدنه پراید صفر در سال 1401، از550 هزار تومان برای حالت پایه شروع شده و با توجه به پوشش‌های انتخابی این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

به طور کلی برخی از راننده‌های خودرو پراید نگرانی برای بیمه پراید دارند. اما بهتر است که هنگام خرید بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه پراید از مشاوره کارشناس‌های بیمه بهره‌مند شد یا به صورت آنلاین، از خدمات استعلام و مقایسه شرکت‌های خرید آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام (https://bimeh.com/) استفاده کرد که در ابتدای متن کارگزاری آنلاین بیمه دات کام را پیشنهاد دادیم.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس