۴۰ فروند هواپیماهای امدادی برای کمک زلزله دگان در سوریه به زمین نشست

وزارت حمل و نقل سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که این کشور تاکنون ۴۰ هواپیما حامل کمک های بشردوستانه از کشورهای مختلف را دریافت کرده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه؛ این وزارت خانه اعلام کرد که این کمک های دریافتی در فرودگاه های "دمشق، حلب و لاذقیه به زمین نشسته است.

در همین راستا، پنجمین هواپیمای حامل کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بین المللی دمشق به زمین نشست.

این هواپیما حامل ۴۵ تن کمک های پزشکی، غذایی و دیگر مایحتاج مردم زلزله زده سوریه است.

از سوی دیگر دولت دمشق از فرود هواپیمای چینی حامل کمک های بشردوستانه به سوریه در فرودگاه بین المللی دمشق خبر داد.

دولت پکن اعلام کرده که حدود چهار و نیم میلیون دلار کمک نقدی و ۲ میلیون دلار کمک غیرنقدی به زلزله زدگان سوریه اختصاص می‌دهد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین چهارشنبه گفت که دولت چین ۳۰ میلیون یوان (حدود ۴.۴۲ میلیون دلار) کمک‌های بشردوستانه اضطراری به سوریه برای امداد و نجات زلزله زدگان و همچنین ۲ میلیون دلار کمک نقدی و امدادی فوری به این کشور اختصاص می‌دهد.

وی گفت، در عین حال، چین اجرای طرح‌ ارائه کمک‌های غذایی در حال انجام به مردم سوریه را تسریع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین افزود: مقامات چین همچنین با سوریه همکاری نزدیک خواهند کرد تا با تحویل این کمک‌ها در اسرع وقت به این کشور در امدادرسانی به زلزله زدگان و کمک به آسیب دیدگان یاری شود.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه خسارت های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، تا زمان مخابره این خبر ۲ هزار و ۳۷۰ نفر قربانی داشته است. باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    5 0
    نمونه اخبار شبکه های ضد ایران. چراغی که به خانه رواست...تو به شکم جمعیت یک میلیارد و نیمی خودت برس.احسنت به اروپاییها که با وجود اینکه درگیر زمستان سرد،افزایش قیمتها و... هست،ولی بازم معرفت گذاشتن و انسانی عمل کرد.بنی آدم اعضای...
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      اروپایی ها به سوریه کمک کردن؟ بعید میدونم، احتمالا منظور شما ترکیه هستش، اونم چون متحدشون هست ترکیه اینکارو کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس