دبیر جشنواره فیلم فجر: اعتبار سینمای ایران و سینماگرانش را باید پاس داشت

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: اعتبار و آبروی سینمای ایران و سینماگرانش را باید پاس داشت.

به گزارش مشرق، مجتبی امینی شامگاه شنبه در آیین پایانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار داشت: در ایستگاه پایانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از مسیری سخت و تلاشی شبانه روزی به شما سلام می گویم.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر مولود راستین انقلاب اسلامی و ستاره ای است که در آسمان این مرز و بوم می درخشد. خانه روشن همه ما که دل در گروی سینما، هنر و فرهنگ داریم و بسیاری از خاطرات خوشمان با این جشنواره، سینماگران و فیلم‌هایش پیوند خورده است.

امینی گفت: روزگار در چهل و چند سال اخیر، همواره به کام جشنواره فیلم فجر و دوستدارانش نبوده است. گاهی موشک باران و خاموشی شهرها، گاهی بحران‌های ملی و سوگ‌های جمعی، کام سینمای ایران را تلخ کرده است، اما نه بزرگان و نه جوانان مستعد، اجازه ندادند چراغ این جشن خاموش شود.

وی ادامه داد: ما نیز همان اراده و شور و عشق را در دل داشتیم، پس نخواستیم جشنواره، زیر سایه مشکلات، گرفتاری‌ها، عداوت‌ها و کج فهمی‌ها فراموش شود. چراکه باور داریم اعتبار و آبروی سینمای ایران و سینماگرانش را باید پاس داشت.

امینی گفت: خوشحالم که فرصت این امانتداری به من رسید، اگرچه روزها، هفته‌ها و ساعاتی سخت و پُرتلاطم گذشت و اگر یاری بسیاری از شما نبود، دشواری‌ها غیرقابل تحمل می‌شد. بر حسب وظیفه و عشقی که به سینمای ایران داریم، کوشیدیم تا ویترین سینمای ایران، مثل همیشه متنوع و متکثر باشد.

وی اظهار داشت: دلمان می‌خواست به رسم ادب و احترام، میزبان همه خانواده سینمای ایران باشیم اما به خواسته و تصمیم دوستانمان احترام گذاشتیم و کوشیدیم میزبانی شایسته باشیم.
امینی گفت: پرونده چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، بسته شد، استقبال قابل توجه از بعضی فیلم‌ها و گرمای حضور سینمادوستان در سالن‌های سینما، خاطراتی تازه را برای تاریخ سینمای ایران رقم زد.

وی افزود: از حمایت برادرانه جناب آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، از همراهی آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی و از همدلی اعضای ستاد برگزاری جشنواره سپاسگزارم. امید که خورشید سینمای ایران، همچون گذشته درخشان و تابان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس