مصالح ساختمانی رایگان در اختیار ۲۵۴ واحد زلزله‌زده خوی قرار گرفت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مصالح ساختمانی مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بُتن ریزی از محل اعتبارات داخلی این نهاد تامین و در اختیار ۲۵۴ واحد مسکونی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، جعفر برزگر روز سه‌شنبه افزود: عملیات آواربرداری واحدهای احداثی در ۹ محور با استقرار ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن، دستور کار بیش از پنج هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری در منطقه نیز ابلاغ شده است، اظهار کرد: طبق آخرین برآوردها، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد در زلزله هشتم بهمن شهرستان خوی تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیز باید تعمیر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع مربوطه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده تا در کوتاهترین زمان ممکن این فرآیند در محل روستاها و شهرهای مورد تقاضا انجام گیرد.

با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس