مایک پمپئو - نمایه

وزیر خارجه آمریکا می‌نویسد: ما در دولت ترامپ فشار کوبنده‌ای بر جمهوری اسلامی تحمیل کردیم. ایران اکنون من را تحریم کرده است که یعنی برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم.

سرویس جهان مشرق «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم[۱]» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. مشرق قصد دارد طی یک مجموعه گزارش بخش‌های مربوط به ایران در این کتاب را خدمت مخاطبان محترم ارائه کند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید دومین قسمت از این مجموعه گزارش است. در این قسمت، بخش دوم از مقدمه‌ی کتاب آمده است. قسمت قبلی این مجموعه گزارش را از این‌جا بخوانید. اگرچه این قسمت تماماً مربوط به ایران نیست، اما مطالعه‌ی آن برای درک رویکرد پمپئو در کتاب و اعتقاد راسخ وی به «استثناگرایی آمریکایی[۲]» و «برتری ایالات متحده نسبت به تمام کشورهای دیگر در تاریخ تمدن بشر» ضروری است؛ اعتقادی که مواضع و سیاست‌های او، از جمله دشمنی‌اش با ایران، را شکل داده است.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

جلد کتاب «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» نوشته‌ی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (+)


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای کتاب مذکور این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این کتاب لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


قسمت دوم/مقدمه

فوری‌ترین چالش، و موضوع کار روزمره‌ی من، دنیایی بود که با آن روبه‌رو بودیم. رئیس‌جمهور قبلی ما از دو نظر متمایز بود: دفاع از هم‌ارزی اخلاقی میان کشورهایی با درجات عمیقاً متفاوت از اخلاق‌مداری؛ و عذرخواهی به نیابت از کشورمان [به جای افتخار و غرور ملی]. خبرگزاری‌های جهانی، مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان اینترنشنال نیز روایت کثیف او را تقویت و نفرت از آمریکا را از صفحه‌ی تلویزیون بین مخاطبان بین‌المللی پخش می‌کردند. ابزارهای سایبری جدیدتر، ارزان‌تر، و قوی‌تری برای جنگ، هرج‌ومرج، و اخاذی اکنون در دستانِ نه‌تنها دولت‌ها، بلکه کارتل‌ها، تروریست‌ها و حتی اوباش ساده‌ای، مانند جولیان آسانژ و ادوارد اسنودن، قرار داشت. آمریکا نزدیک به دو دهه بود وارد یک جنگ جهانی علیه تروریسم شده بود و تاریخ انقضای راهبردمان در افغانستان گذشته بود. و مسئله‌ی شی جین‌پینگ و حزب کمونیست چین هم بود؛ در طول تاریخ کم‌تر اتفاق افتاده که چنین غول خطرناکی، جهان را تسخیر کرده باشد.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«مایک پمپئو» (چپ) وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، در پکن در ژوئن ۲۰۱۸. پمپئو در کتاب خود «شی» را «ناخوشایندترین رهبر» بین‌المللی‌ای توصیف کرده که با او ملاقات نموده است. (+)

خرسندم از این‌که در دوره‌ی رئیس‌جمهوری با این چالش‌ها رودررو شدم که حاضر بود تصمیم‌های اضطراری بگیرد؛ واقعیت را بپذیرد؛ و خطر کند؛ و به این افسر سواره‌نظام سابق، مدیرعامل ماشین‌آلات‌سازی [شرکت هوافضای «ثایر»]، و نماینده‌ی کنگره‌ی اهل کانزاس، اختیار تحقق دیدگاه‌هایش را بدهد. البته پیشینه‌ی من برای رئیس کیم [جونگ‌اون، رهبر کره‌ی شمالی]، شی جین‌پینگ [رئیس‌جمهور چین]، آیت‌الله خامنه‌ای [رهبر ایران]، نیکلاس مادورو [رئیس‌جمهور ونزوئلا]، یا ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] اصلاً اهمیتی نداشت. اصلاً بعید می‌دانم تا قبل از سال ۲۰۱۷ اسم پمپئو حتی یک بار بر زبان هیچ‌کدام از آن‌ها جاری شده باشد؛ مگر این‌که طرفدار «اِلِن پمپئو»، بازیگر سریال «آناتومیِ گرِی» بوده باشند. (من و الن با هم نسبتی نداریم، اما یک بار به من گفت «مجنون»، که به نظرم به عنوان تعریف از طرف یک سلبریتی هالیوودی قبول است.)

امروز «صف قاتلان»، شامل رهبران متنفر از آمریکا، من را می‌شناسند؛ نه به این دلیل که مایک پمپئو هستم، بلکه به این خاطر که دقیقاً هزار روز به عنوان دیپلمات ارشد به عالی‌ترین کشور تاریخ تمدن خدمت کردم. ایران، روسیه، و چین اکنون من را تحریم کرده‌اند، که یعنی برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران، مسکو، یا پکن ندارم. اما جنبه‌ی مثبت ماجرا این است که درک من از جهان و خطرات آن اکنون بسیار وسیع‌تر شده است. این کتاب صرفاً به دنبال سرگرم کردن نیست (اگرچه امیدوارم این کار را هم انجام دهد)، بلکه نقشه‌ی راهی برای تضمین امنیت، رفاه، و آزادی آمریکا در آینده در برابر نقشه‌های بازیگران شیطانی نیز هست.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«مایک پمپئو» (مرکز تصویر) ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۱، پس از پایان دورانش در رأس وزارت خارجه‌ی آمریکا، ساختمان «هری ترومن» مقر این وزارت‌خانه را ترک می‌کند. (+)

وظیفه‌ی من به مدت چهار سال این بود که به رئیس‌جمهور ترامپ و آن‌چه مردم آمریکا از ما خواسته بودند، گوش دهم، و سپس آن خواسته‌ها را به برنامه‌های متقن اطلاعاتی و دیپلماتیک تبدیل کنم. تیم‌هایی تشکیل دادم که بی‌امان، و اغلب بی‌رحمانه، خواسته‌های رئیس‌جمهور و ملت‌مان را محقق می‌کردند. آن‌چه که اجرای مأموریت من را آسان‌تر می‌کرد این بود که قطب‌نمای راهبردی‌ام مستقیماً به مجموعه‌ای از اصول اشاره می‌کرد که هرگز در مورد آن‌ها تردید نمی‌کردم: آمریکا را در اولویت قرار بده؛ از ارزش‌هایمان دفاع کن؛ و هرگز از طرف کشورمان عذرخواهی نکن [و غرور ملی‌ات را زیر پا نگذار]. پذیرش این «تثلیث مدنی» نه‌تنها از نظر احترام به قانون اساسی ما، بلکه به منظور دستیابی به نتایج خوب برای مردم آمریکا و جهان نیز اقدام درستی بود. با این حال، از همه مهم‌تر، لطف و حکمت مستدامی بود که خداوند مهربان به من و تیم‌هایم عنایت کرد.

اگرچه من مسئولیت هرچه را که این‌جا نوشته شده به عهده می‌گیرم، اما در نهایت، این کتاب درباره‌ی من نیست؛ درباره‌ی تیم ماست؛ «ما» رهبری کردیم؛ «ما» کار کردیم؛ «ما» سرسخت ماندیم؛ و «ما» دشمنانمان را خسته کردیم: مادرم (خدا روحش را شاد کند) اگر بود، به ما افتخار می‌کرد [ارجاع به قسمت اول مجموعه گزارش]. فشار کوبنده‌ای را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردیم؛ دیپلماسی زیرکانه‌ای را برای جلوگیری از بروز بحران هسته‌ای مقابل کره‌ی شمالی در پیش گرفتیم؛ و پرچم آزادی مذهبی بین‌المللی را بالاتر از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا به اهتزاز درآوردیم. از اسرائیل حمایت بی‌نظیری کردیم و صلح را در سرزمین‌های ابراهیم گسترش دادیم. و در اقدامی که به نظر من مهم‌ترین مأموریت‌مان بود، رهبری یک تحول گسترده و به‌شدت ضروری را در رابطه‌ی آمریکا با چین به عهده گرفتیم.

سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا، درباره‌ی سیاست ضدایرانی «فشار حداکثری» دولت ترامپ پس از خروج از برجام و اِعمال «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه ایران؛ سیاستی که البته نهایتاً به هیچ نتیجه‌ای نرسید [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› هیاهوی ترامپ برای هیچ؛ چرا «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» علیه ایران بی‌فایده خواهد بود؟

›› نتیجه «معامله قرن» ترامپ: اهانت بولدوزر صهیونیست‌ها به پیکر شهید فلسطینی

›› اسرائیل یک رژیم تروریست و آمریکا بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان است

›› همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ از اشغالگری تا ترور و کودک‌کشی

›› آیا ترامپ و کیم اولین جنگ هسته‌ای تاریخ را رقم می‌زنند؟

اعتقادات مسیحی من، تعهدم به سبک زندگی آمریکایی، و اعتقادم به این‌که کرامت هر انسانی مهم است، سرلوحه‌ی تصمیم‌گیری‌های هر روز من بود. در نهایت، تیم ما آمریکا را به کشوری امن‌تر و محترم‌تر (اگرچه نه لزوماً محبوب‌تر) در جهان تبدیل کرد. و ما این کار را در مواجهه با تشکیلات سیاسی [و نظام حاکم بر کشور] انجام دادیم که از آن‌چه ما از آن دفاع می‌کردیم، متنفر بود. متأسفانه، این تشکیلات غالباً از شهروندانی که ادعا می‌کند نماینده‌ی آن‌هاست، متنفر است، و به دنبال تخریب بنیان یهودی-مسیحی کشور ما و تمام آن چیزهایی است که این بنیان برای مردم ما به ارث گذاشته است.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«مایک پمپئو» (راست) با عرقچین سنتی یهودی (موسوم به «کیپا») در حال عبادت در محل «دیوار غربی» در بیت‌المقدس (مقدس‌ترین مکانی که یهودیان می‌توانند در آن دعا بخوانند) در کنار «بنیامین نتانیاهو» (جلوی تصویر، چپ) نخست‌وزیر اسرائیل، در مارس ۲۰۱۹. مایک پمپئو در کتاب خود می‌نویسد طی این سفر به فلسطین اشغالی به اولین وزیر خارجه در تاریخ آمریکا تبدیل شده که همراه با نخست‌وزیر اسرائیل، در این مکان دعا خوانده است. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› مدیر اندیشکده آمریکایی: آمریکا دچار اختلال دوقطبی شده

›› فرانسیس فوکویاما: الگوی آمریکایی دموکراسی تکه‌پاره شده است

* * *

مردم همیشه از من می‌پرسند آیا در طول سال‌های خدمتم در دولت ترامپ به استعفا فکر کردم یا نه؟ پاسخش آسان است: نه حتی یک بار. یکی از انگیزه‌های اصلی من برای فکر نکردن به استعفا، در قالب کلماتی مجسم شده که یک بار از زبان یک آمریکایی بزرگ شنیدم. زمانی که دانشجوی دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هاروارد بودم؛ تقریباً یک نیم‌سال کامل‌مان تحت‌الشعاع جلسات تأیید صلاحیت «کلارنس توماس» به عنوان قاضی دستیار در دیوان عالی آمریکا بود. هر کدام از دانشجوهای چپ‌گرا یک تی‌شرت «آنیتا راست می‌گوید» تنش کرده بود. [«آنیتا هیل» زیردست سابق توماس، او را به آزار جنسی متهم کرده بود.]

در تمام طول آن سیرک، یک لحظه‌ی آتشین برای من وجود داشت که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم. بسیاری از دموکرات‌ها، همراه سناتوری به اسم «جو بایدن» که مفتش ارشدشان بود، دست به حمله‌ی مخربی علیه این آمریکایی بزرگ زده بودند تا او را مجبور کنند از نامزدی انصراف دهد. قاضی توماس که چون هم سیاه‌پوست است و هم محافظه‌کار، مورد حمله‌ی غیرمنصفانه و بی‌رحمانه قرار گرفته بود، مستقیماً به متهم‌کننده‌هایش در سنا نگاه کرد و این کلمات را به زبان آورد: «ترجیح می‌دهم بمیرم تا این‌که انصراف بدهم. من نمی‌ترسم. هیچ‌وقت از قلدرها فرار نکرده‌ام.»

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«کلارنس توماس» (تصویر بالا) قاضی دیوان عالی آمریکا، طی فرآیند تأیید صلاحیتش با اتهام آزار جنسی از سوی یکی از زیردست‌های سابقش مواجه شد. پمپئو می‌گوید ده‌ها سال است تحت تأثیر این پاسخ توماس به متهم‌کننده‌هایش قرار دارد که «ترجیح می‌دهم بمیرم تا این‌که انصراف بدهم.» (+)

من خیلی قاضی توماس را نمی‌شناسم، اما نمی‌توانم به شما بگویم که طی دهه‌های گذشته، چندین بار از رفتار آن روز او یعنی «قدرت تحت فشار» در لحظاتی که خودم تحت فشار بوده‌ام، الگو و جسارت گرفته‌ام. در واقع، هر زمان که در دیدار با افرادی مانند کیم، شی، یا پوتین موضع سرسختانه‌ای اتخاذ می‌کردم، اغلب دعا می‌کردم قدرتی که قاضی توماس داشت، را من هم داشته باشم.

هر زمان که شاهد استعفای یکی از اعضای کابینه بودم، هر وقت رسانه‌های چپ من را متهم می‌کردند که بدترین وزیر خارجه‌ی تاریخ هستم، یا هرگاه یک بی‌عقل درجه‌ی سه در دولت، افشا می‌کرد که به اندازه‌ی کافی با دستورکار ترامپ موافق نبوده‌ام، به سخنان قاضی توماس فکر می‌کردم: «ترجیح می‌دهم بمیرم تا این‌که انصراف بدهم.» به هم‌کلاسی‌های هم‌ورودی‌ام، ورودی‌های سال ۱۹۸۶ وست‌پوینت، فکر می‌کردم که برخی از آن‌ها همه‌چیزشان را در بیابان‌های عراق و کوه‌های افغانستان برای کشورمان فدا کردند. اگر برای حفظ آبرویم یا به خاطر خستگی یا این‌که دیگر «وظیفه‌ام را انجام داده‌ام» دولت را ترک می‌کردم، چگونه می‌توانستم به آن‌ها بگویم به شعار کلاسمان عمل کرده‌ام: «شجاعت هرگز تسلیم نمی‌شود، ۱۹۸۶»؟ چنین کاری «آمریکایی» نبود. به علاوه، دیگر نمی‌توانستم در چشمان همسرم، «سوزان»، یا پسرمان، «نیک»، نگاه کنم.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، در کنار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌ی شمالی، در پیونگ‌یانگ در اکتبر ۲۰۱۸. پمپئو طی دوران خدمتش در دولت ترامپ، چه به عنوان وزیر خارجه و چه به عنوان رئیس سی‌آی‌ای، بارها به کره‌ی شمالی سفر کرد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ماجرای کودتا در دولت ترامپ چیست؟

›› «جیم» هم جیم زد/ در کابینه ترامپ «سگ دیوانه» عقل کُل بود

›› «پمپئو» متحد ترامپ در خروج از برجام است

امتیاز آمریکایی بودن، با همه‌ی پیامدها و مزایایش، ایجاب می‌کرد که پیش بتازم. غیراخلاقی و خیانت‌کارانه بود اگر فرصت «یک بار در عمر» تصدی قدرت و مجال انجام کار خیر برای کشورم را رها می‌کردم. همیشه همه‌ی کارهایم درست از آب درنمی‌آمد. هیجان بزرگ و بار سنگینی بود. [اما] در کارهایی که از همه مهم‌تر بودند، هرگز کوتاه نیامدم. اگر پایش بیفتد، بدون لحظه‌ای تأمل، دوباره همه‌ی آن کارها را انجام می‌دهم. و چه‌بسا این کار را بکنم.

کتاب مایک پمپئو: فشار کوبنده‌ای به ایران آوردیم/ برنامه‌ای برای گذراندن تعطیلات در تهران ندارم+ عکس و فیلم

«مایک پمپئو» که گفته می‌شود پس از خروج از دولت آمریکا ۴۰ کیلوگرم وزن کم کرده، یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی این کشور در سال ۲۰۲۴ تلقی می‌شود. (+)

مایک پمپئو

ویرجینیا

آگوست ۲۰۲۲

در فارن‌افرز بخوانید:

›› «قرن آمریکایی» / ابرقدرتی که کُرک و پرش در حال ریختن است!

›› چرا هژمونی توخالی آمریکا رو به افول گذاشت؟

›› دموکراسی آمریکایی کِی و کجا مُرد


آن‌چه خواندید قسمت دوم از خلاصه‌ی کتاب «هرگز کوتاه نیا» به قلم مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای، بود. قسمت قبلی این مجموعه گزارش را از این‌جا بخوانید. قسمت‌های بعدی این مجموعه به‌زودی در مشرق منتشر خواهد شد. برای مطالعه‌ی ترجمه‌ی مشرق از کتاب‌های دیگر به کتاب‌خانه‌ی مشرق مراجعه نمایید.


[۱] Never Give an Inch: Fighting for the America I Love Link

[۲] استثناگرایی آمریکایی لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • صالح IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    34 3
    امثال پمئو دوره اشون خیلی وقته گذشته طرفداران فسادوجنایت وغارت
    • IN ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      12 3
      اگر صداسیما درست عمل میکرد میلیون ها نفر در امریکا شیعه شده بودند
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      21 2
      یک تروریست همیشه باید منتظر عواقب غلطی که انجام داده است باشد.
    • بختیاری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      15 1
      پمپئو شماها دروغگوترین وکثیف ترین مخلوقات عالم هستید.تو وترامپ نجس و سایر دولتمردان امریکای تروریست وحشی فقط وفقط چهارپایانی در خدمت یهودصهیونیست بودید وهستید.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      8 1
      تحریم های ما رو مسخره کرده. از مسئولان متشکریم
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      14 2
      یه بشکه نجاست رو وقتی ترور میشه دیدن داره چطور می ترکه
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      6 1
      باید خدمت بی سعادتت عرض کنم که نگاه کردن به صدا و سیمای ایران در آمریکا جرم هست و چون آزادی بی نهایتی در نیمه دنیا حاکم هست بینندگان به زندان و جریمه محکوم می‌شوند البته فکر نمیکنم تو بتوانی بفهمی
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      4 0
      زندگی بین اصلاحات شبیه حیوانات جنگلی هست دروغ گویان شغال صفت = حیله گر و ترور یست پرستا
    • ناشناس IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      2 1
      خدمت عرض کنم همین الان پرس تی وی داره تو آمریکا فعالیت میکنه و حتی با آمریکایی ها مصاحبه میکنه.صداسیما تو خود ایران هم مخاطبی نداره چه برسه آمریکا .البته بعید میدونم این مسایل به عقلت برسه. شما رو از کجایی میارن
    • ناشناس IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 1
      خدمت باید عرض کنم مردم آمریکا اصلا فارسی بلد نیستن تا بخوان برنامه های صداسیمای شما رو که تو خود ایران هم مخاطب نداره نگاه کنن. واحد انگلیسی صداسیما پرس تی وی هس که در آمریکا داره فعالیت میکنه ولی مخاطبی نداره زیاد فک نکن چون بعید میدونم فهمت بکشه
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      پمپئو باید بمیره
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    30 7
    پمئوقصاص خواهدشد
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      20 4
      پمپئو ملعون می‌دونه چه عاقبت شومی در انتظارش هست به همین علت از ترس، هم به شدت لاغرتر شده هم پیرتر
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      12 1
      یکی نیست بگه گنده بک تو اگر بیای تهران وضعیتت میشه عین سربازای دستگیر شده تون از بس همتون مرد هستین
    • FR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 9
      مگه سربازاشون موقع دستگیری چکار کردن؟؟ که میگین مرد نیستن
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      10 2
      فرانسوی چند باری که دستگیر کردیم چند بار شلوار لازم شدند و البته پوشک درست مثل سربازهای منگلستانی موقع دستگیری در خلیج فارس👎🤣🤣
    • FR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 8
      کلا برای بعضیهاشون زشتی نداره ولی مثلا از نظر شما زشته یه مرد خودشو خ.. کنه؟؟ الفاظ کودکانه براش بکار میبرین؟؟؟
    • FR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 2
      منظورم به افراد پیر و ناتوان نیست منظورم به کماندو و اینا هست سوال کردم مثلا میگین اینا بچه هستن چون مقابل ما..
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 0
      تشویش یکهو پیرش کرده این واقعیت انکار ناپذیره
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 9
    برگردید
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      16 5
      مسلمآ این خوک وحشی برنامه ای ابدی برای گذراندن تعطیلات در جهنم خواهد داشت
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    20 4
    برنامه ای برای گذراندن تعطیلات در تهران نداری ولی مثل موش از ترس ایران قایم شده ای
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 1
    مشرق سانسور نکن خدا لعنتت کنه هم تو هم ترامپ حرامزاده تو ترامپ یابو مرد نیستین دوتا بچه هستین که خودتون رو خیس میکنین و خواهید کرد میدونین با وجود این همه حفاظت دست ایران بهتون نمیرسه فعلا ولی مثل بچه ها میترسین و میترسیدین
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 8
    عالی بود
  • شاکی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    25 6
    فعلا که از ترس تهران حتی تو خونت هم آرامش نداری . پس خفه شو و حرف مفت نزن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    17 4
    عوضی اشغال
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 3
    آقایونذره ای غیرت داشتبد در مقابل صهیون ها و آمریکاییها سکوت نمی کردید، فقط کری خوندن بلدین
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      6 3
      ۱۳:۹۱ اون غیرتی که ازش دم میزنی فقط تو داری و خواهر مسعود
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    15 4
    یک اوانحلیست متعصب و صهیونیست! این افراد به شدت خطرناک هستند چون هر کاری انجام میدم از روی عقیده و باور مذهبی خودشون انجام میدم و این خیلی خطرناکه.
    • حمیدرضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      9 1
      *** در همراهی به 13/06 محترم ..... چنان سرنوشتی در انتظار این لوده وجود دارد که در تاریخ خلقت باقی خواهد ماند .... قول قول قول ..... حتما در یادها هست که همسر این فرد طی چند ماه گذشته مصاحبه کرد و گفت .. او مست بوده و تحت تاثیر الکل حرف زده و از ایران بزرگ خواست پاسخ حرف او را انجام ندهند .... حساب «مایک پمپئو» و «نتانیاهو» و «یوسی کوهن » و «مریم رجوی» حتی از ترامپ و جان بولتون خبیث و امثال ماکرون هم جدا ست ......
  • دلخور IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    16 4
    تنها عکس یک یانکی با کیپا به همراه توله سگش دز کنار دیوار ندبه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    15 4
    مرده شور قیافه ات رو ببرن با اون نعلبکی پس کله ات
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 1
    گویا پمپئوی احمق و جانی ظاهرا و یا برای دلخوشی خودش و خانواده نداشته اش و مردم امریکا و...؛ تحریم خودش توسط ایران را به سخره گرفته!!! ولی واقعیت و حقیقت این است. که ایشان مثل سلمان رشدی و... تا آخر عمرش به دنبال سوراخ موش خواهد گشت. و به علت ترس از عملیات و انتقام نیروهای مقاومت منطقه و جهان( نقش داشتن اش در ترور سردار سلیمانی و... ) در حال حاضر و آینده جسارت نداشته و نخواهد داشت.بدون محافظ و بادیگارد از خانه خود به محل کار و پارک و... بر عکس تردد کند./ لطفا این متن را به هر طریقی صلاح می دانید. به اطلاع این جانی برسانید، که: سوراخ موش چند هزار دلار؟؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    15 4
    وقتی بمیری می فهمی که چه چیزی درانتظارت هست. مرگ بر تو و افکارت.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    12 4
    خوک نجس با حقارت خواهد مرد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 4
    بزودی مرحوم....
  • ترابیان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    8 1
    به امید روزی که گلوله آتشین به سینه سفاکش برخورد کند جانور پست فطرت
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 1
    ولی دلت بخواد فرزندان مسولین در آمریکا و اروپا در حال چریدن و عشقو حال با پول بیت المال هستن..
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 0
      ملت باغیرت ایران رو چه به فرزندان مسئولین اختلاسگر فراری
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 7
    مرگ بر پوتین ..مرگ سوخو ۳۵ پیت حلبی..
    • ارشک IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 1
      همه جات سوخته. اینجا هم؟!
  • مجتبی شهابی GB ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 1
    فشار وارد شده باعث ترقی و برتری مردم ایران گردیده که شما نه با نظام حاکم که با مردم ایران دقیقا مشکلات اساسی و کاملا ریشه ای دارید، مطمن باش همان فشاری که بعد از چندین سال به جناب قاشقچی وارد گردید هزاران برابر بیشتر از طرف مردم ایران به شما و امثال شما وارد خواهد شد ، چون انسانیت و حقوق بشر ساختگی شما در کنار اعمال کاملا فاشیستی و تروریستی و بازی با کلمات و حیله گری کاملا برای همگان هویدا شده ، اگر در گوشه کتاب خود وقت کردید لطف کنید و بنویسید زن مطلقه شما به چه دلیل به دنبال امان نامه از دولت وقت ایران میباشد !!!!؟؟
  • سهرابی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 1
    سلام من یادم خانم شما از ایران درخواست کرد زمان دستور برای سردار دلها مست بوده من ازشما خواهش میکنم حداقل چند بار حاج قاسم برای شهادت گریه افتاد ولی توچی ازسایه خودت هم مترسی به این میگن ذلت ولی سردار به ارزوش رسید ما ملت امام حسینیم ازشهادت ترسی نداریم بادست خالی جنگیدیم از۱۵ کشور اسیر داشتیم وسلام
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 1
    تاریخ آمریکا بجز توحش، جنایت و رفتار غیر انسانی هیچ ندارد امیدوارم که بزودی شر این جرثومه فساد از سر دنیا کم شود و صلح، انسان دوستی و رفتار منبعث از تمدن در جهان حکمفرما شود
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 1
    مرتیکه ماسونی کثیف
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 1
    پس انتقام سفت از اسراییل چی میشه..خخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 4
    به وقتش نیایی هم میارنت
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 3
      انشالله که اصله
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 2
    بعدازاین همه چرت وپرت که این بزدل گفت فقط یک سخن ازقول سرداردلهاحاج قاسم به ذهنم میاد به لاشخوران آمریکا بگم.....ما(سپاه قدس وجیهه ی مقاومت)آنجایی هستیم که شما هرگزفکرش را نمی‌کنید....تمام موجودیت شما زیر سلطه ی موشک‌های ماست....پس دیگه غلط اضافی نکنید....سلامتی امام زمان صلوات....لبیک یاخامنه ای
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 1
    یکی از راهکارهایی که بهتر از راه‌های موجود برای مقابله با گناه علنی بی‌حجابی یا امثال آن است این است که لزومی ندارد به تمام موارد بی‌حجابی تذکر یا جریمه تعلق بگیرد، دوربین‌های شهری و پاساژ و اینترنت و ... رو عده ای در حد توانشان نگاه کنند، و همان ها که در آن دوربین ها تخلف کرده اند شناسایی و باهاشون تماس گرفته بشه و احیانا در صورت تکرار جریمه مادی یا نظافتی (نظافت پیاده رو) بشوند. به مرور اکثر متخلفین رو پوشش داده. نیازی نیست مردم وارد شوند. نکته مهم بی‌حجابی اینه که آنچنان ضرر چندانی نداره، اینطوری هم دستور خدا اجرا شده، هم رفتار صبورانه و با کلاس حکومت جایگزین رفتار وحشیانه اصلاحطلب‌ها (چه بسا عامدانه) در اوایل انقلاب شده. جالبه حالا همون جناح میگن پیامک هم مقداری ناراحت کننده است :) فقط پونز ناراحت کننده نیست! اینطوری جامعه آماری مون هم از بی‌حجابی بالا میره و کلی سود امنیتی هم چه بسا داشته باشه! :) اون طرفی هم که باهاش تماس گرفته میشه اگه آدم خوبی باشه میفهمه که قدرت حکومت بهش میرسه و اشرافش زیاده ولی با قدرت باهاش رفتار تندی نمیشه، فقط تذکر تلفنی و مهمتر اینکه می فهمه حکومت بهش خوشبینه، انگار یکی از تیم خودشه، برای همین فقط تذکر میده. این کجا و پونز و وحشیت اصلاحطلبان کجا
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 2
    مایک پمپئو» که گفته بود پس از خروج از دولت آمریکا ۴۰ کیلوگرم وزن کم کرده ، اما نگفته بخاط ترس از مرگ از بابت ترور سردار سلیمانی بطرز وحشتناکی لاغر شده و بزودی تجزیه شدن در قبر را برای همیشه تجربه میکند.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 4
      بیشین بابا کمتر بگو مشرق
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    (ادامه پیامک راهکار حجاب) البته در این بررسی های دوربینی اگه موردهایی پیدا شد که معلوم شد اینا سازمان یافته اند یا ... اون‌ها طبیعتا احضار یا محاکمه میشن. بین بی حجاب عادی و بی حجاب سازمان یافته و ... فرق قائل باید شد. البته با بی حجابی که ظاهرا عادی است و مدرکی از سازمان یافته بودنش به دست نیامده اما مکررا اشتباه می کند هم باید متفاوت از بی حجاب عادی رفتار شود. حفظ کرامت بی حجاب های عادی خوب خیلی مهمه
  • مسلم IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 0
    قربون خدا برم همینطور مونده داره تورم و فشار به مردم و طبقات پایین جامعه رو می بینه این ظالمین داخل و خارج رو نابود نمیکنه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    (ادامه دومِ پیامک حجاب) منظورم از کرامت با بی حجاب عادی های متخلف، یعنی چه بسا احترام باعث بشه اثر کار اصلاحطلب ها و ... از بین بره و خصوصا ترس اینها بریزه. البته ظاهرا دیگه ترسی نیست :) نه اینکه به سازمان یافته ها به خاطر همین احترام گذاشت و مراعات کرد! اون ماموره! ترسش بریزه اتفاقا ماموریتش رو باز هم ادامه میده!
  • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    نه بیا ایران،سیزده به در نزدیکه بیا سیزده جون تو رو هم در کنیم.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 1
    مشرق انتشار گزیده های از کتاب کسی که سردار را شهید کرده و ما هم فقط قپی امدیم که ترامپ و پمپئو رو میکشیم ولی طرف همچنان راحت زندگی میکنه تا جای که در تمام کتابش مرتب ایران و ایرانی ها رو به سخره میگیره چیه؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    گاگول فعلا رفتی سوراخ موش این مملکت کنام شیران است
  • علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    قاتل بچه شیطان حرف از قتل و ترور و تحریم و امنیت میزنه.خخخخخخخخمرگ بر آمریکا و اجانبش.ننگ بر شیطان بزرگ که هر جا مظلومی کشته میشه از این اهریمن سر زد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 0
    کثافت لجن
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 1
    مشرق ؛ حیف نیست اون ۲۶ دقیقه نت را صرف هارت و پورت‌های این جونور کرد ک معلوم نیست اونم خودشه یا بدلش...!!!؟؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    ترکیه تبدیل به یک درجه ۲ شد که بین اتحاد شرق (چین، ایران، روسیه، هند) و اتحاد غرب مشغول پادویی است. دیگه زیاد فرقی نداره که رییس جمهور بشه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ترکیه تبدیل به یک درجه ۲ شد که بین اتحاد شرق (چین، ایران، روسیه، هند) و اتحاد غرب مشغول پادویی است. دیگه زیاد فرقی نداره که رییس جمهور بشه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    خون به پا خواهد شد
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    منظور از تحریم توی کثافت این نیست که نتونی تعطیلات تودر تهران بگذرونی منظور تحریم کردنت از زندگی آسودست منظور تحریم بدنت از داشتن سر لجنته
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 0
    تو همان قاتلی هستی که دنبال سوراخ موش میگردی واگر عمری برایت باشد آرامش نخواهی داشت و اطمینان داشته باش بزودی بدرک واصل خواهی شد
  • مسعود IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 0
    صد البته مایک پومپو شعورش رو نداره بفهمه چه غلطی کرده.سلمان رشدی رو ۳۰ سال حفاظت کردید اما کورخوندید در ا لین فرصت به حساب تو هم خواهیم رسید انشالله. منتظر باش از ترس بلرز و خودت را خیس کن!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 0
    کسی دعوتت به مهمانی نکرده ... بلبط برایت گرفتن بری جهنم
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 1
    تمام اظهارات این مردک کودن نشان دهنده نوکری او به طاغوت و خود بزرگ بینی جاهلانه است و بس. این ابله حتی ادعای مسحیت دارد، در حالیکه مشغول توطئه و نابودی و به سلطه کشیدن همه جهانیان است و مانند همه هم پالگی هایش سودای آقائی بر تمام جهان را در جمجمه خالی از فرهنگ خود می پروراند. طرف مانند همه مردم آمریکا هیچ فهم و شعور و ادراکی از دین و ایمان و انسانیت و کتب آسمانی و تمدن بشری نداشته و نخواهد داشت. تمدن آمریکائی از بدو شکل گیری آن ، وحشی گری و خود محوری بوده و لاغیر. أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا ﴿۴۴﴾
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    پومپئو یه بار رفت سفارت پاکستان تا ویزای ایران بگیره و بهش ندادن بنابراین برنامه داشت و ایران راهش نداد
  • تورج IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    همینطوری بی دلیل مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 2
    اين شرّ و ورّها چيه منتشر ميكنيد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    مایک خودتی؟ یا بدل
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    اتفاقا درزمان همین ب ی ش ع ور وترامپ ا ح م ق ابروی امریکا رفت ایا تا به حال کسی شنیده که یک کشور به طور علنی به آمریکا یا پایگاهایش حمله نظامی کرده باشه
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 5
    باکو به یکی از استان های اسرائیل تبدیل شده
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 5
    میهن پرستی اش قابل ستایشه، گرچه دشمن ماست و خدایی از ترامپ به اینور اقتصادمون پوکید
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 1
      خیلی وطن پرسته ازفسادوالکل وماری جواناوغارت مردم امریکابرای جیب صهیونیسم خون اشام فاسدوکشتارملتها وادیان معلومه چقدروطن گراست
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 3
    به این پمپ فاضل ئو باید گفت. آمریکا به وجود تو بیشتر نیاز دارد و ایران جای نجاسات نیست. . و دانکی گو هوم.
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    لاغر کرده تا هنگام تعقیب و گریز در سوراخ موش جا شود! نفست را میبریم قاتل.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    یکی از علائم احمق ها جار زدن عقاید بی ارزش آنهاست. تمام مردم دنیا، حتی مردم آمریکا از بی شعوری پامپؤ ب سطوح آمدند، ولی این لمپون ادعای فضیلت دارد!
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    این مردک پمپئو یک ندید بدیده به تمام معناست، چون پیشرفتش رو مدیون آمریکاست دچار توهم شده که آمریکا از هر کشوری بالاتره،.. البته برای او شاید، بابا بنازم به این عقل و خردت
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 2
    مرگ بر روسیه
    • ارشک IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      مرگ بر امریکا. مرگ بر خودت
  • صفورا US ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    کتاب ماست کم عقل با خرافات غنى شده را نيز مطالعه کنيد
  • حق IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 4
    خوشا بحال اون سیاست مداری که برای رفاه مردم کشورش و اعتبار کشورش هیچ کوتاهی نمیکنه... فقط کشور خودش!!!
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای پمپئو کشور شپا ما مهد فساد ساز مان یا فته است
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 0
    پمپئو بیشرف جنابتکار که از حیوان پست تر است دم از لطف خدا بخودش میزند. هرانسانی اگر یک ذره انسانیت داشته باشد دارو رابروی بیماران نیازمند تحریم نمیکند این جانی بیشرف تحریم دارو را به بیماران خاص افتخار میداند.ویا شهید سلیمانی شر بزرگترین وجانی ترین تروریستهای دنیا را از سرجهانیان کوتاه کرد ولی پمپئو جنابتکار آن را شهید کردند. پمپئو تا حال باید به جهنم واصل میشد.ولی دولت آمریکا باهزبنه گزافاز آن حفاظت میکند
  • ارش IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    فشار حداکثری آمریکا جواب نداد نه؟!!!
    • مرتضی محمدی مزرعه IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      کاری به فشار یا غیر فشار ندارم فقط میدونم این تا زنده هستش حتی تو خونه خودش از سایه خودش می ترسه در اعترافی که در زمان پیری می کنه به حرف من میرسی
    • مرتضی محمدی مزرعه IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      کاری به فشار یا غیر فشار ندارم فقط میدونم این تا زنده هستش حتی تو خونه خودش از سایه خودش می ترسه در اعترافی که در زمان پیری می کنه به حرف من میرسی
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    جواب ما به امثال این یانکی ها این است. حال که می خواهید پس بمیرید.
  • سیامک DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    نه فقط در تهران بلکه دیگر جرات گذراندن تعطیلات در هیچ کجایی از کشورهای جهان را هم نداری.به این میگویند فشار و تحمیل قدرت
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 0
    جناب مایک پمپئو : ما معتقدیم که تو در زمان ترامپ خیلی برای دولت او زحمت کشیدی و به اصطلاح " سگ دو " زدی . بنابراین به یک مرخصی اساسی احتیاج داری و ما قصد هم داریم تو را هر جور شده به ایران بیاوریم که بلکه یک هوائی تازه کنی و خستگی را از تنت به در کنیم. تو واقعا لایق این سفر هستی ! البته افراد دیگری هم از نزدیکان تو لایق این سفر هستند ولی تو به خاطر هیکلت در اولویت قرار داری. در ایران تو میتوانی با خیال راحت بروی و بادمجان بخری و کسی هم با تو کاری ندارد.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    تعدد تذکر به تخلف یا جرمِ بی‌حجابی نیازی نیست، ثبت شدن این تخلف مهم هست و اینکه خود آن فرد بداند ثبت شده است و بعد از ۶ ماه درصورت عدم تکرار پاک می‌شود کامل. درهرجا ممکن است ثبت شود: پاساژ، کنسرت، سینما و خیابان. همزمان شهرداری در بیلبوردهایش آیه ۳۱ سوره نور را مکرر بزند. فرهنگ خوب و خدایی و رساندن دستور خدا به مردم، خیلی مهمتر از درآمد تبلیغاتی است.
  • به GB ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 2
    مدت زیادی است که بسیاری از مردم جهان برنامه ای برای سفر به آمریکا و ارتباطی با امریکا ندارند و جاهای دیگر را ترجیح میدهند حال آمریکا میتواند با خیال راحت هر که را خواست تحریم کند.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    احضار کردن برخی از برهنه هایی که در فضای مجازی زیاد دیده شده اند (نه بدون روسری ها. برهنه ها) کار خیلی خوبیه و اعلام علنی (نه درگوشی) اینکه بعضا بهایی-یهودی اند. چطور در سخنرانی ها اجازه دارند بگن از ۲۰ نفر روسری به چوب آویزان‌کن بیش از ۱۵ تاش یهودی-بهایی بود. اگه بگن کسی که جلوی علنی کردن یهودی-بهایی ها در بی‌حجابی واستاده نفوذی هست اصلا تعجب نمی‌کنم. نفوذی‌ای پررو و با اعتماد به نفس نمایشی. دم از قرآن و حجاب و آزادی و حق می‌زنند اما حق رو و دشمنان حق رو پنهان می‌کنند. حناش واسه ما دیگه رنگی نداره. اگه حق علنی بشه، خودش همه چیز رو درست میکنه. امان از اعتماد خوب ها به نفوذی های پررو و با اعتماد به نفس‌نما و بی‌خیال شدن خوب ها از مطالبه ی به حق و درستشون. ظاهرا دلیل اصلی بی‌حجابی، پنهان کردن یهودی-بهایی هاست... کاش یه آدم خوب امنیتی این نظر رو ببینه و جلوی نفوذی های (یهودی-بهایی) پررو و خودعاقل‌پندار کوتاه نیاد و ریشه بی‌حجابی رو بزنه. بعدش به مرور به لطف خدا کار درست میشه...
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    احضار کردن برخی از برهنه هایی که در فضای مجازی زیاد دیده شده اند (نه بدون روسری ها. برهنه ها) کار خیلی خوبیه و اعلام علنی (نه درگوشی) اینکه بعضا بهایی-یهودی اند. چطور در سخنرانی ها اجازه دارند بگن از ۲۰ نفر روسری به چوب آویزان‌کن بیش از ۱۵ تاش یهودی-بهایی بود.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    مهار تورم هیچ ربطی صدر صدی به افزایش تولید نداره نمونه بارزش همین ترکیه که تولید خیلی بالایی داره اما تورم بالایی هم دارد
  • US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    عجب کتابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس