کد خبر 1469972
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
استقلال کوتاه بیاه نیست؛ غرامت ۷۵۰ هزاردلاری و محرومیت چهارماهه در انتظار آمانوف

گرچه باشگاه نسف قارشی در بیانیه‌ای اعلام کرد آمانوف به صورت بازیکن آزاد از استقلال جدا شده اما آبی‌پوشان به دنبال این هستند طبق بندهایی که در قرارداد این بازیکن وجود دارد، غرامت ۷۵۰ هزار دلاری بگیرند.

به گزارش مشرق، عزیزبک آمانوف که در این فصل جایی در تفکرات ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال نداشت چند هفته پیش پس از غیبت در تمرینات استقلال، به مسئولان این باشگاه اعلام کرد که قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرده است‌. او پس از فسخ یک‌طرفه، در تمرینات تیم نسف‌ قارشی کشورش حضور یافت و طبق اعلام این‌ باشگاه‌ در دیدار دوستانه این تیم‌ برابر دارالامان‌ مالزی با شماره ۲۵ به میدان رفت.

آمانوف حدود ۱۰ روز پیش از فدراسیون فوتبال ایران درخواست ITC کرد و روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال از باشگاه خواست به این درخواست پاسخ دهد اما آبی‌پوشان این درخواست را رد کردند و فدراسیون هم به همین دلیل درخواست مذکور را رد کرد.

طبق قوانین فیفا بعد از هفت روز به صورت خودکار ITC آمانوف از طرف فیفا صادر شد.

بیشتر بخوانید:

توضیح باشگاه استقلال درباره فسخ قرارداد آمانوف

امروز (جمعه) باشگاه نسف قارشی درباره آمانوف بیانیه‌ای را صادر کرد که به شرح زیر است:

«عزیز بک آمانوف که فصل گذشته پیراهن استقلال را برتن می کرد، به عنوان بازیکن آزاد به نسف قارشی پیوست و بسیار خوشحال هستیم که آمانوف علی‌رغم پیشنهادات بسیاری از تیم‌ها، تیم ما را انتخاب کرد.»

گفتنی است با توجه به قرارداد دو سال و نیمه استقلال با آمانوف، تنها شرط انتقال، پرداخت ٧٥٠ هزار دلار به باشگاه استقلال بوده که از طرف بازیکن یا باشگاه نسف قرشی این روال طی نشده است.

باشگاه ازبکستانی مدعی است که بدون پرداخت و به صورت آزاد آمانوف را جذب کرده و این در حالی است که روند دادرسی و بررسی شکایت استقلال ماجرای این فسخ یک طرفه غیر موجه را در فیفا مشخص خواهد کرد و در صورت محق بودن استقلال در این پرونده، تبعات سنگینی را برای طرف‌های ازبک خواهد داشت.

درچنین شرایطی پرداخت ٧٥٠ هزار دلار غرامت به استقلال، محرومیت چهارماه آمانوف و محرومیت دو پنجره نقل و انتقالاتی تیم ازبک قطعی خواهد شد.

باشگاه استقلال به طور جدی در فیفا پیگیر شکایت از این بازیکن خواهد بود و اقدامات لازم را در این باره انجام داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس