نمایشگاهی برای تقویت دوستی‌ها و استفاده از فرصت‌ها دو کشور

نمایشگاه فرهنگ دوستی ایران – ونزوئلا در یکی از میادین اصلی شهر کاراکاس آغاز به کار کرد

به گزارش مشرق، به مناسبت هفته فرهنگی ایران و ونزوئلا و با تلاش فعالان فرهنگی کشور ونزوئلا، نمایشگاه فرهنگ دوستی این دو کشور از روز ۱۳ اسفند ماه در یکی از میادین اصلی شهر کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد

در این نمایشگاه که در چندین غرفه برگزار می شود زمینه های فرهنگی مشترک بین دو ملت از سوی برگزار کنندگان در معرض دید مردم ونزوئلا قرار گرفته است.

ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی سرشار از فرصت های اقتصادی است و ملت آن گرایشی ضد استکباری دارد. ایران و ونزوئلا که هر دو مورد دشمنی آمریکا قرار دارند در سال های گذشته توانسته اند با برقراری ارتباط در حوزه های مختلف بسیاری از نقشه های آمریکا به ویژه در حوزه اقتصادی را علیه یکدیگر خنثی سازند.

نمایشگاه فرهنگ دوستی ایران و ونزوئلا تلاش دارد زمینه های مشترک فرهنگی دو ملت را بیشتر نمایان تا زمینه برای ارتباط موثر در سایر حوزه ها فراهم آید.

غرفه‌های خلیج فارس با هدف معرفی ایران، غرفه آشنایی با ونزوئلا، غرفه زن و حجاب ، غرفه کودک و و نیز غرفه ارائه خدمات پزشکی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است. در غرفه خدمات پزشکی واکسن های ایرانی کرونا به عنوان یکی از نمادهای خودباوری مردم ایران عرضه می گردد که با استقبال و اعتماد مردم ونزوئلا به این توانمندی ایرانی همراه است.

قرار است در روزهای آینده در حاشیه این نمایشگاه دست خط رهبر معظم انقلاب بر کتاب "سلول ۱۴ " رونمایی شود. این کتاب ترجمه اسپانیولی کتاب "خون دلی که لعل شد" است که برای اسپانیولی زبان ها به چاپ رسیده و قرار است در کشور ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار منطقه آمریکای جنوبی رونمایی و در سایر کشورهای این منطقه هم در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

"خون دلی که لعل شد" حاوی خاطرات رهبر معظم انقلاب از مبارزات بر ضد حکومت ستم شاهی و دوران تبعید و زندان ایشان است که پیش از این به زبان های انگلیسی و عربی، از سوی موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نمایشگاه فرهنگی ایران و ونزوئلا که با استقبال مردم این کشور مواجه شده است تا ۲۱ اسفند ماه در این کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس