کد خبر 1473328
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
ترامپ حمله هوادارانش به کنگره را گردن معاونش انداخت

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که مسئولیت حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در دو سال قبل، بر عهده پنس است و او باید تقصیرش را گردن بگیرد.

به گزارش مشرق، دو روز بعد از حمله شدید و کم‌سابقه «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا به «دونالد ترامپ» درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره، ترامپ با فرافکنی سعی در رفع تقصیر از خود کرد.

ترامپ بامداد سه‌شنبه مدعی شد که مسئولیت حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در دو سال قبل، بر عهده پنس است و او باید تقصیرش را گردن بگیرد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، وی در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز به ایالت آیووا، گفت: «اگر او آراء [انتخابات ریاست‌جمهوری] را باطل می‌کرد، دیگر مشکلی در ششم ژانویه وجود نداشت، بنابراین از بسیاری جهات می‌توانید او را برای وقایع آن روز سرزنش کنید».

رئیس جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰، اظهار داشت: «اگر او آراء ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا باطل می‌کرد، نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. همچنین معتقدم که در آن صورت شما دیگری حادثه‌ای به نام ششم ژانویه نداشتید».

ترامپ با متهم کردن پنس به حسادت نسبت به تمایل بیشتر هواداران حزب جمهوری‌خواه برای رأی دادن به او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ - در حالی که پنس هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده - افزود: «او فهمیده که دیگر ظاهرسازی فایده ندارد. او در حال تبلیغات بسیار شدید برای خود است».

پنس شامگاه شنبه با بیان اینکه اظهارات ترامپ در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ باعث به‌خطر افتادن جان خانواده او و همه افراد حاضر در کنگره شد، گفته بود که تاریخ، ترامپ را برای حمله به کنگره بازخواست می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 0
    خدایا یکی از بهترین روزهایم قطعا همینه که این سگ زرد به فجیع ترین حالت ممکن به هلاکت برسه
  • مانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    بی وجود ! بعد یه مشت احمق شل مغز دلشون به حمایت آمریکا خوشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس