مایک پنس: در دادگاه واقعه ۶ ژانویه، چیزی جز حقیقت نخواهم گفت

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کردکه در صورت حضور در دادگاه در مورد واقعه تروریستی ۶ ژانویه که هواداران سفید پوست ترامپ قصد مخدوش کردن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را داشتند، چیزی جز حقیقت نخواهد گفت.

به گزارش مشرق، مایک پنس که خود در زمان وقوع این حادثه تروریستی به همراه نانسی پلوسی در داخل ساختمان کنگره آمریکا حضور داشت و برخلاف خواسته ترامپ برای باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، عمل کرد، در آنزمان با تهدید امنیتی و جانی مواجه شده بود.

تارنمای خبری هیل با انتشار گزارشی در این زمینه، نوشت: پنس در مصاحبه با شکبه خبری «سی بی اس» گفته است که در مقابل هیات منصفه فدرال آمریکا که درحال بررسی تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و هوادارانش برای تغییر در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند، تابع قانون بوده و حقیقت را خواهد گفت.

بنابراین گزارش پنس در پاسخ به پرسشی درخصوص حضور در دادگاه و دادن شهادت درباره واقعه تروریستی ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) گفت: ما تابع قانون خواهیم بود و حقیقت را خواهیم گفت، همان چیزی را که من (از این ماجرا) به تمامی مردم آمریکا گفته ام و همانطوری که در صفحات خاطراتم آورده ام، این تمامی آن چیزی خواهد بود که با قرار گرفتن در چنین موقعیتی در دادگاه خواهم گفت.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در بخشی از این مصاحبه که روز یکشنبه (روز گذشته) پخش شد در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخی برای حضور وی در دادگاه از سوی بازپرس ویژه این تحقیقات تعیین شده است، گفت که وکلای وی این موضوع را با وزارت دادگستری آمریکا حل کرده اند.

بنابراین گزارش «جک اسمیت» بازرس ویژه قوه قضایی آمریکا است که بر دو موضوع دونالد ترامپ، یکی تلاش برای مخدوش ساختن نتیجه اتنخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که جو بایدن در آن پیروز شد و دیگری نگهداری اسناد محرمانه در ملک شخصی، نظارت دارد.

دستگاه قضایی آمریکا به دنبال شهادت مایک پنس علیه دونالد ترامپ

درحالی مایک پنس برای ادای شهادت درصورت قرار گرفتن در برابر هیات منصفه فدرال آمریکا حضور خواهد یافت که پیش از این وزارت دادگستری آمریکا بدنبال گرفتن شهادت "مایک پنس" معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در قضیه حمله تروریستی هواداران سفید پوست آمریکایی دونالد ترامپ به عمارت کنگره در واقعه روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ بوده است.

کمیته ویژه ۶ ژانویه کنگره، ترامپ را بعنوان متهم اصلی این واقعه به صورت رسمی برای پاسخگویی فراخوانده است.

تارنمای شبکه خبری سی ان ان، سوم آذرماه ۱۴۰۱ در گزارشی عنوان کرد: به گفته افراد مطلع، دادستان های وزارت دادگستری با نمایندگان مایک پنس، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا تماس داشته اند تا شهادت وی را در تحقیقات جنایی درباره تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و هوادارانش را که با هدف ممانعت از انتقال قدرت پس از انتخابات ۲۰۲۰ رخ داد، بدست آورند.

پنس: ترامپ خودم و خانواده ام را به خطر انداخت

در حالی خبر آمادگی مایک پنس برای شهادت دادن علیه ترامپ در دستگاه قضایی آمریکا منتشر شده است که وی ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» و در ارتباط با کتاب خاطرات خود به نام «خدایا کمکم کن» (So Help Me God) در باره واقعه تروریستی ۶ ژانویه گفته بود: «ترامپ خودم و خانواده ام را به خطر انداخت».

این گزارش می افزاید: برخی از شواهد حاکی است که نمایندگان و تیم مایک پنس نیز نشان داده اند، معاون رئیس جمهوری سابق آماده گفت و گو درباره توافق احتمالی با وزارت دادگستری برای ارائه برخی شهادت ها در این زمینه (و برعلیه ترامپ) است.

دونالد ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا که دو دادگاه استیضاح در کارنامه سیاسی خود دارد، از سوی کمیته ویژه تحقیق کنگره موسوم به کمیته ۶ ژانویه بعنوان عامل اصلی تحریک تروریستی حمله به کنگره آمریکا در مورخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ شناخته شده و به این کمیته احضار شده است. وی متهم است که هواداران سفید پوست خود را برای حمله به عمارت کنگره تحریک کرده است، مکانی که آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برای انتقال قدرت در جریان بود و مایک پنس معاون وی و "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان بر آن نظارت داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس