کاخ سفید: تصمیم لهستان، بایدن را ترغیب به ارسال جنگنده های اف ۱۶ نمی کند

کاخ سفید اعلام کرد  تصمیم لهستان برای ارسال جنگنده به اوکراین، بایدن را ترغیب به ارسال جنگنده های اف ۱۶ نمی کند.

به گزارش مشرق، به گفته جان کربی مقام ارشد کاخ سفید، تصمیم لهستان برای ارسال جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین یک «تصمیم مستقل» است و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را برای ارسال جنگنده های اف-۱۶ به کی یف تشویق نمی‌کند.

رییس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ارسال جنگنده های آمریکایی به اوکراین در حال حاضر در دستور کار نیست. با این حال بایدن به طور کامل این احتمال را رد نکرده است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: تعهد لهستان برای ارسال چهار جنگنده به اوکراین که با سایر شرکای ناتو متفاوت است، تصمیم گیری آمریکا را تغییر نمی دهد.

او گفت: این تصمیم در محاسبات ما در خصوص ارسال جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین تغییر ایجاد نمی کند.

کربی ادامه داد: اینها تصمیمات مستقلی است که هر کشوری باید بگیرد و ما به آن تصمیمات حاکمیتی احترام می گذاریم.

ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان امروز (سه‌شنبه) گفت کشورش می‌تواند برای نشان دادن گام بعدی حمایت کشورهای متحد کی‌یف از اوکراین، طی چهار تا ۶ هفته آینده جت‌های جنگنده میگ-۲۹ خود را در اختیار این کشور قرار دهد.

لهستان در حالی اعلام کرده که آماده ارسال جت های میگ‌۲۹ ساخت شوروی سابق است که کشورهای دیگر در ارسال جنگنده به اوکراین موضع محتاطانه‌ای گرفته‌اند.

موراویسکی در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که چقدر طول می‌کشد تا ورشو جنگنده‌های مورد نیاز اوکراین را تامین کند، گفت: این فرآیند ممکن است تا شش هفته آینده اتفاق بیفتد.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 10
    بلاخره باید بهش هواپیمای جدید بدن و میدن
    • سروش IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      باید؟؟؟؟ کی گفته باید؟؟؟ بایدن که میگه شاید بدیم شاید هم ندیم!!! چون احتمال داره دانش فنی دست روسیه بیفته!!! شما کلمه باید رو از کجا در آوردی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس