قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:حقوق کارگری موضوع محلی نیست و کل کارگران کشور در صنایع مختلف هستند که حتما بایدبه گونه‌ای حقوق تعیین شود که قدرت خرید بالا رفته و بتوانند پا به پای تورم زندگی را اداره کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف صبح امروز در بازدید از کارخانه فولاد زرند ایرانیان اظهار کرد: توفیق بود که در پایان سال و جمعه آخر سال به استان شهیدپرور کرمان سفر کنیم و مزار شهید سلیمانی را زیارت کرده و از مجموعه صنعتی و زنجیره فولاد سازی زرند بازدید داشته باشیم.

وی افزود: فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است و ۳۰ میلیون تن تولید فولاد است و تا مرز بالاتر از ۵۰ میلیون در پیش‌بینی برنامه‌ریزی دارد و برای جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی در اولویت‌های برنامه دولت و مجلس است.

قالیباف بیان داشت: اما در مکان‌یابی و نحوه استقرار محل فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها باید تجدید نظر داشته باشیم که در برنامه ۵ ساله هفتم و سیاست‌گذاری دراز مدت به‌عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است.

وی تصریح کرد: از فرصت‌های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز، حوزه معادن است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حقوق پایین کارگران خاطرنشان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم می‌دهم حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده اما چون روند تورم با سرعت بالا می‌رود و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کنند و غلبه بر تورم پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و کل کارگران کشور در صنایع مختلف هستند که حتما باید به گونه‌ای حقوق تعیین شود که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه‌هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند باید ویژه‌تر دیده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    باشه حتما گوش می کنند راستی حقوق خودت باتورم زیاد میشهفکر کنم فقط تورم را برای شما بیشتر حساب می کنند برای کارگران کمتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس