کد خبر 1474254
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
امیرخان متقی: افغانستان نسبت به هر زمان دیگری امن است

وزیر امور خارجه افغانستان گفت: امروز افغانستان نسبت به هر زمان دیگری امن است، جزایر قدرت از بین رفته اند، کشت مواد مخدر به صفر کاهش یافته است و ۹ میلیون کودک را به آموزش مشغول کرده ایم.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آوا، امیرخان متقی در دیدار هیات علمای اماراتی که به کابل سفر کرده اند، افزود: «طالبان و امارات متحدهٔ عربی روابط تاریخی دارند و در آینده نیز متعهد به روابط نیک هستیم.»

براساس این گزارش عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان درخصوص این دیدار گفت: هیات اماراتی به سرپرستی عمر حبتور الدرعی، مدیر اجرایی اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات متحده عربی با وزیران امور خارجه و امر به معروف و نهی از منکر و برخی از علمای دینی افغانستان دیدار کرد.

متقی در ادامه سخنانش در این دیدار با بیان اینکه سیاست ما متوازن است و نمی‌خواهیم افغانستان به سنگر تقابل قدرت‌ها مبدل شود، گفت: افغانستان کشوری است غنی از معادن و در این بخش، برای امارات متحده فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

متقی همچنین در این دیدار خواستار توجه ویژهٔ هیأت در آزادی زندانیان افغان در امارات متحده، انعکاس تصویر واقعی امارت اسلامی افغانستان، گسترش روابط با کشورهای حوزه (خلیج فارس) و کمک‌های بشردوستانه شد.

این گزارش می افزاید: سازمان دیده‌بان حقوق بشر مسئولان در امارات متحده عربی را متهم کرده که «بین دو هزارو ۴۰۰ تا دو هزارو ۷۰۰ افغان» را که واجد شرایط اسکان مجدد در کشورهای دیگر شناخته نشده‌اند به مدت بیش از ۱۵ ماه در «بازداشت خودسرانه» نگه داشته است.

این سفر در پی واگذاری مسئولیت کنسولگری افغانستان در امارات به دیپلمات های امارت اسلامی صورت می گیرد.
پیش از این همچنین، مسئولیت مدیریت امور میدان های هوایی بزرگ کشور به یک شرکت اماراتی واگذار شده بود. این درحالی بود که ترکیه و قطر نیز برای در اختیار گرفتن آن، تلاش می کردند.

خبرگزاری آوا نوشت: امارات یکی از سه کشوری بود که دولت امارت اسلامی را در دوره اول به رسمیت شناخته بود؛ اما در این دوره، تاکنون امارت اسلامی را به عنوان دولت رسمی افغانستان به رسمیت نشناخته است.

به گزارش این رسانه، امارات در عین حال، پس از فروپاشی دولت پیشین، اشرف غنی و دیگر مقام های فراری دولت پیشین را پذیرفت. گفته می شود اشرف غنی همچنان در امارات زندگی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    کشت خشخاش رو تعطیل کردید روزگارتان رو چطوری میگذرونید
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      کسیکه خدارا دارد غم ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس