کد خبر 1477218
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
اذعان قانونگذار کنگره به افول خطرناک ارتش آمریکا

نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا در مطلبی که امروز در تارنمای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز منتشر شد، هشدار داد که سیاست های دولت بایدن ارتش این کشور را دچار افول کرده است.

به گزارش مشرق، مایکل والتس نوشت: این گزارش هشداری فوری در مورد سیاسی شدن خزنده پنتاگون و تأثیر مُخرب آن بر دفاع ملی آمریکا است.

به نوشته این نماینده ایالت فلوریدا، در سال میلادی ۲۰۲۲، نیروی زمینی ۲۵ درصد کمتر از اهداف پیش بینی شده توانست اقدام به جذب سرباز کرده و پیش بینی می شود که سال جاری میلادی اوضاع حتی بدتر از این باشد. در اکتبر (اوایل پاییز ۱۴۰۱) نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی سال مالی جدید را با افت ۵۰ درصدی جذب نیرو آغاز کردند.

والتس افزود: اعتماد عمومی به نیروهای مسلح به شدت در حال کاهش بوده و حتی خانواده‌های نظامی - که بیشتر نیروهای استخدام شده از بستگان آنها هستند - زندگی نظامی را کمتر توصیه می‌ کنند.

پیشتر اعلام شده بود که با وجود استفاده فرماندهان نیروهای مسلح از انواع پاداش ها و تشویق های مالی و مادی و دیگر برنامه ها برای دست یابی به شمار مورد نیاز در سال جاری، رقابت با صنایع بخش خصوصی را در بازار کنونی کار بسیار بیش تر از پیش دشوار یافته اند و نگران ادامه این روند در آینده هستند به گونه ای که احتمال تجدیدنظر پنتاگون در باره نیازمندی های خود و یافتن راه های تازه ای برای افزایش جاذبه نیروهای مسلح برای شمار کاهش یابنده جوانان آمریکا که از نیازمندی های ذهنی و جسمی لازم برای خدمت برخوردار هستند، وجود دارد.

نکته ای که این مشکل را تشدید می کند این است که بر اساس ارزیابی ها تنها ۲۳ درصد جوانان از شرایط و آمادگی جسمانی، آموزشی و اخلاقی نیروهای مسلح برخوردار هستند و بسیاری به دلایل پزشکی، پیشینه کیفری یا حتی وجود نقش خالکوبی بر پوست بدنشان، واجد شرایط شناخته نشده و رد می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس