کد خبر 1477282
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
خلبانان مخالف نتانیاهو به اخراج تهدید شدند

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، خلبانان مخالف برنامه های نخست وزیر این رژیم را که در موضوع اصلاحات قضایی از اعتصابات و تظاهرکنندگان حمایت می‌کنند، به اخراج تهدید کرد.

به گزارش مشرق از شبکه المیادین، «تومر بار» روز دوشنبه اعلام کرد خلبانانی که در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نخست وزیر در تمرین ها شرکت نمی کنند، اخراج خواهند شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی در جلسه اخیر خود به دیگر فرماندهان گفته است این رویکرد و تصمیم جدید را به اطلاع خلبان ها برسانند.

«تومر بار» افزود: هرگونه تهدید جدید از سوی خلباننان ذخیره مبنی بر شرکت نکردن در تمرین ها به مجازات و اخراج آنان منجر می شود.

بار اضافه کرد: اگر خلبانان به سرپیچی از مشارکت در تمرین ها پایان ندهند، امکان انجام فعالیت های عملیاتی وجود نخواهد داشت.

پدیده سرپیچی از خدمت در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی میان خلبانان رو به افزایش است.

شماری از خلبانان و کارمندان نیروی هوایی چند روز پیش اعلام کردند تا زمانی که نخست وزیر بر تصویب قانون اصلاحات نظام قضایی اصرار بورزد، از مشارکت در تمرین ها و ادامه خدمت خودداری می کنند.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته بود: ارزیابی ها در نیروی هوایی این است که این اعتراض ها در هفته آینده رو به افزایش خواهد رفت.

دهها خلبان ذخیره نیز اعلام کردند از گزارش وضعیت خود به یگان های محل خدمت خودداری می کنند.

افسران و سربازان ذخیره یگان «۸۲۰۰» ارتش رژیم صهیونیستی نیز با امضای طوماری انصراف خود از خدمت را اعلام کردند.

این روزنامه به نقل از افسران و کارشناسان نیروی هوایی اضافه کرد که درصورت تصویب قوانین مورد نظر نتانیاهو، کاربران پهپادها، کارشناسان و ناظران پرواز نیز در آینده به این اعتراضات خواهند پیوست.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: شرکت نکردن خلبانان در تمرینات هفتگی، بر آمادگی نیروی هوایی تاثیر منفی می گذارد و به توانایی آن آسیب خواهد زد.

هفتم فروردین ماه پس از اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی، منابع خبری اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تعویق برنامه اصلاحات قضایی تا تابستان موافقت کرده است. با این همه،‌ نتانیاهو پنجشنبه شب اعلام کرد که با وجود همه مخالفت ها، تصویب طرح اصلاحات قضایی را پیگیری می کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل سموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح مخالف منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    اگرسیاست داشته باشیم می توانیم دانشمندان یهودی ناراضی دراسرائیل راجذب کنیم تادرکنارسایریهودیان کشورمان زندگی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس