کد خبر 1477375
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
گیله مرد کشتی ایران از یک سال موفقیت‌اش می‌گوید

قهرمان کشتی ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در ارزیابی رقبای داخلی و خارجی خود گفت: برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کار راحتی ندارم و باید قوی‌تر از همیشه باشیم.

به گزارش مشرق، یکی از قهرمانانی که در چند سال گذشته پا به آوردگاه جهانی گذاشته، گیله مردی به نام امیررضا معصومی است. وی فرزند فردین معصومی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان و صاحب بازوبند پهلوانی ایران در سال ۱۳۸۶ است. امیررضا معصومی تاکنون در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

نابغه جدید و نوظهور سنگین وزن کشتی ایران با سبک متفاوتی از کشتی، توجهات را به سوی خود جلب کرده است. نوجوانی که با وجود ۱۸ سال سن در قامت یک قهرمان واقعی ظاهر شده و به دنبال پایان دادن به سلطه بزرگانی مانند گنو پتریاشویلی، طاها گل و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم است. جسارت و جنگندگی امیررضا فاکتور برنده او است موضوعی که اعتقاد دارد از شیوه مبارزه بزرگان کشتی روسیه الگو گرفته است. در سالی که گذشت این سنگین وزن توانست سوای رقابت‌های جهانی در رده‌های پایه، در جام جهانی آمریکا نیز تمامی رقبای خود را شکست دهد، ولی تیم ایران نتوانست به کشور میزبان غلبه کند و به جایگاه نایب قهرمانی بسنده کرد. گیله مرد کشتی ایران در رقابت‌های قهرمانی کشور و لیگ برتر با تیم پترو بلیش تاکستان به قهرمانی رسید، در جام باشگاه‌های جهان نیز در کنار بزرگان کشتی، توانست تیم روسیه را به زانو در آورد.

گیله مرد کشتی ایران از یک سال موفقیت‌اش می‌گوید

امیررضا معصومی با بیان اینکه برای رسیدن به هدفم، نهایت تلاش و تمرینات را انجام می‌دهم گفت: خدا را شکر روز به روز مسیر و پله ترقی را سپری می‌کنم تا بتوانم رویای خود که همان کسب مدال المپیک است را برای کشورم به ارمغان آورم. در این مسیر برخی نکات از طریق کادر فنی از جمله محسن کاوه و پژمان درستکار به من گوشزد می‌شد که با اضافه کردن آنان به تجربیات خود، روز به روز عملکردم را در عرصه بین‌المللی بهتر کنم. با توجه به اینکه در سنگین وزن مسیر همواری وجود ندارد، رقبای جدی در سطح داخلی و جهانی وجود دارند که باید رقابت‌ جدی با آنان داشته باشم.

وی به عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ در کشتی آزاد پرداخت و ادامه داد: بنا دارم در سال ۱۴۰۲ موفقیت‌های خود را در عرصه بزرگسالان و در آوردگاه‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان محک بزنم. سال گذشته در همه رویدادها توانستم پیروز میدان شوم و بنا دارم تا در سال جدید این روند روبه رشد را ادامه دهم. اگر مستحقق پوشیدن دوبنده تیم ملی بودم نیازمند دعای خیر هموطنانم هستم. معتقدم برای موفقیت در عرصه جهانی همه باید دست به دست هم دهند تا پرچم کشورمان را بالا ببریم.

گیله مرد کشتی ایران از یک سال موفقیت‌اش می‌گوید

دارنده مدال طلای امیدهای جهان به ترافیک چهره‌ها در سنگین وزن کشتی آزاد اشاره کرد و گفت: تنها باید در این مسیر تلاش کرد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقبای داخلی خوب و توانمندی دارم. مصطفی طغانی جوانی باهوش، احمد میرزاپور با تجربه و امیرحسین زارع نیز حضور دارند که هر یک توان و انگیزه بالایی دارند که این موضوع می‌تواند سطح رقابت را در این وزن بالا ببرد. باید این نکته را اشاره کنم که برای پوشیدن دوبنده تیم ملی هر کشتی‌گیری که بیشترین زحمت را بکشد، لایق ملی‌پوش شدن است.

گیله مرد کشتی ایران در خصوص آمار و نظرسنجی فدراسیون کشتی در خصوص برترین کشتی‌گیران ایران گفت: در جریان این نظر سنجی نبودم. ولی در این نظر سنجی جایگاهی در رتبه اول تا سوم بدست نیاوردم. در نظرسنجی که با هماهنگی فدراسیون و صدا و سیما در حال جریان است به عنوان نامزد در فهرست جوانان قهرمان در نظرسنجی قهرمان من، حضور دارم. امسال با همین سطح آمادگی و کشتی هجومی در عرصه جهانی به دنبال کسب مدال هستم.

گیله مرد کشتی ایران از یک سال موفقیت‌اش می‌گوید

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    باسلام و ادب -در گیلان دو قوم زندگی میکنن تالش و گیلک -در کنار هم به خوبی و خوشی و به دور از حاشیه زندگی می کنن-آقای معصومی از قوم تالش و بچه ماسال می باشد خواهش میکنم از واژه تالش و گیلک استفاده نشه واگر هم استفاده میشه به درستی و از واژه تالش استفاده شود-با تشکر
    • ایرانی GB ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      خیر دوست عزیز اشتباه میکنی , من خودم هم گیلک هستم و تالش ها هم جزوی از نژاد گیلانی هستند , نژاد گیلانی اصالتا" از نسل کادوس هستند که به چند شاخه تقسیم میشن اما همه دارای اصالت گیلانی کادوسی هستند که جزو اقوام آریایی بوده و زمانی بر پهنه وسیعی از قفقاز حکمرانی میکردند , تالش ها جزو اقوام گیلانی هستند و حتی تالش های ساکن جمهوری جعلی آذربایجان خودشون رو اصالتا" گیلانی میدونند. تالش ها قومی جدا از گیلان نیستند و جزو اصیل ترین اقوام گیلانی محسوب میشن.
  • بهزاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    باسلام و ادب -در گیلان دو قوم زندگی میکنن تالش و گیلک -در کنار هم به خوبی و خوشی و به دور از حاشیه زندگی می کنن-آقای معصومی از قوم تالش و بچه ماسال می باشد خواهش میکنم از واژه تالش و گیلک استفاده نشه واگر هم استفاده میشه به درستی و از واژه تالش استفاده شود-با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس