کد خبر 1478488
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
رحمان مرد بی‌رقیب آستانه/ معصومی در سد مونختور مغول

مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند آموزن مهمی برای ستارگان نوظهور کشتی آزاد و فرنگی ایران باشد. ستارگانی که سودای قهرمانی در جهان و المپیک را در سر دارند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۵ فروردین در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود و تیم‌های ایران با ترکیبی از جوانان و قهرمانان کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد. در کشتی آزاد رحمان عموزاد خلیلی قهرمان جهان شناخته‌شده‌ترین چهره ایران در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود. حضور مرد بی‌رحم کشتی ایران در آستانه در حالی قطعی است که رقیب اصلی او یعنی باجرانگ هندی در این دوره از رقابت‌ها غایب است.

امیر توکلیان سرمربی تیم کشتی آزاد هند را بر عهده دارد.

رحمان مرد بی‌رقیب آستانه/ معصومی در سد مونختور مغول

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۷۰ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از دیگر چهره‌های معروف کشتی ایران در آستانه قزاقستان هستند. چهره‌هایی که جدال سختی با حریفان هندی، قزاق و ازبک دارند و به دنبال تکرار عنوان قهرمانی آسیا هستند.

جدال احتمالی ارشک محبی با دیپاک پونیای هندی دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا و پنجمی المپیک، امیررضا معصومی با مونختور دارنده مدال نقره قهرمانی جهان، علیرضا سرلک با زانابازار زاندانبود دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و علیرضا کریمی با عظمت دولت بیکوف قزاق و دارنده مدال برنز قهرمانی جهان از جذاب‌ترین پیکارهای قهرمانی آسیا به شمار می‌رود.

رحمان مرد بی‌رقیب آستانه/ معصومی در سد مونختور مغول

یکی از مهمترین کشتی‌های این دوره از رقابت‌ها مسابقه احتمالی امیررضا معصومی قهرمان نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان با مونختور مغولی است. مونختور مدال نقره مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در بلگراد و برنز قهرمانی ۲۰۲۱ اسلو را در کارنامه دارد. معصومی جوان که سودای رسیدن به پیراهن تیم ملی را در سر می‌پروراند نخستین مسابقه رسمی و مهم خود را در آستانه و در رده سنی بزرگسالان تجربه خواهد کرد، رقابت‌هایی که می‌تواند برای وی بسیار حائز اهمیت باشد. وی در حالی باید برابر غول مغولی قرار گیرد که در داخل نیز رقیبان سرسختی مانند امیرحسین زارع و مصطفی طغانی را پیش رو خواهد داشت.

رحمان مرد بی‌رقیب آستانه/ معصومی در سد مونختور مغول

معصومی در سال ۱۴۰۱ و در رقابت‌های قهرمانی کشور با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید تا بعد از قهرمانی در جام تختی سال ۱۴۰۰ در تنکابن دومین موفقیت داخلی خود را در رده سنی بزرگسالان تجربه کند. گیله‌مرد به همراه تیم ملی کشتی آزاد به جام جهانی آمریکا رفت و موفق به کسب پیروزی سه دیدار خود شد.

بی‌تردید آوردگاه آستانه می‌تواند آزمون سخت بلاماخوف ایرانی باشد تا وی نخستین گام را در رده سنی بزرگسالان محکم بردارد. معصومی توانسته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان صاحب گردن آویز طلا شود و به دنبال فتح سکوی قهرمانی در رده سنی بزرگسالان است. البته وی در این مسیر رقیبان معروفی مانند امیرحسین زارع قهرمان جهان و نفر سوم المپیک، طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک، گنو پترواشویلی قهرمان جهان و المپیک و مونختور مغول و سایر رقبا را پیش رو دارد.

علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم، یاسین رضایی در ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در ۷۹ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم نفرات اعزامی به این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

رحمان عموزاد خلیلی در لیست اولیه اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در آستانه نبود اما به دلیل مصدومیت پیمان بیایانی در لیست اعزام قرار گرفت.

رحمان مرد بی‌رقیب آستانه/ معصومی در سد مونختور مغول

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس