جزییات خودکشی یک وکیل در سیرجان/دادستان: پارسال نیز اقدام به مصرف دارو کرده بود

انعکاس اخبار خودکشی به صورت غیرکنترل شده در رسانه‌های خبری دارای پیامدهای خطرناک است و انتظار از رسانه‌ها این است که به جنبه‌های آسیب شناسانه و راهکارهای کاهش چنین رفتارهایی توجه داشته باشند.

به گزارش مشرق، اخیرا انتشار خبر خودکشی یکی از هنرمندان سینمای کشور به طور وسیعی در سطح رسانه ها منعکس شده است، پوشش خبری این حادثه بدون ارائه هشدارهای لازم و با شرح جزییات و نیز پیوند دادن موضوع به سایر آسیب های اجتماعی نظیر افسردگی و ناامیدی به عنوان دلیل اقدام صورت گرفته است .

هرچند افزایش آسیب‌های اجتماعی به دلایل مختلف غیرقابل انکار می باشد، لیکن نحوه پوشش آن نیز از ابعاد مختلف حایز اهمیت است، در انعکاس اخبار خودکشی حتما می بایستی در لابلای خبرها به مراجع و نهادهای کمک کننده و حامی نظیر بهزیستی و یا شماره های امداد و تماس فوری اشاره شود .

نحوه انتشار اخبار خودکشی به خصوص تیترهای مورد استفاده توسط برخی وب سایت خبری که احتمالا با انگیزه های سیاسی صورت می گیرد نه تنها به حل مسئله کمک نخواهد کرد، بلکه احتمالا خود سرمنشاء بحران تازه ای خواهد بود .

خودکشی پدیده ای قابل تقلید است و برجسته سازی و انعکاس اخبار آن بدون رعایت اصول و معیارهای حرفه‌ای می تواند باعث فراگیرتر شدن این پدیده در یک جامعه شود و این موضوع از نظر جامعه شناسان و روانشناسان تایید و اثبات شده است .

اشاره مکرر به آمارهای سوابق خودکشی به صورت کلی و بدون تفسیرهای لازم در هر مورد به خصوص روش مورد استفاده درخودکشی و نیز استفاده از عکس های واقعی صحنه خودکشی از نظر صاحبنظران ارتباطات خطرناک بوده و نهی شده است .

در انعکاس اخبار خودکشی در رسانه ها همچنین لازم است از نظرات روانشاسان و کارشناسان برای تحلیل ابعاد روانشناختی و جامعه شناختی موضوع استفاده شود .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    قرآن مجید در سورهٔ بقره آیهٔ صد و نود و پنج خیلی صریح می فرماید « ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکه خودتان را به دست خودتان هلاک نکنید» این یک نهی جدی است فلذا همهٔ فقها بلا استثناء به گناه کبیره بودن آن فتوا داده اند.این عرصه، جای روانشناسی و جامعه شناسی نیست مردم ما تشیع انقلابی را باور دارند زبان مردم ما تشیع علوی است. روانشناسی و جامعه شناسی برای جوامع فلک زده غرب وحشی ونیز سلبریتی هایی چون آزاده نامداری وذکیومرث پوراحمد هلاک شده و... است که توسط ثروت اندوزان فریب خورده و دین زدایی شده و ویرانند. مگر خاطرمان رفته که آزاده نامداری که پیش از آن که خود را هلاک کند کارگاه بالینی « توانمند سازی در مقابل خودکشی »داشت!!! که خودش دست به خودکشی زد. کجا روانشناس می تواند جلودار خودکشی باشد اگر این گونه بود پوراحمد که پس از پولداری ادای اسپیلبرگ را در می آورد هم دندان هایش را ایمپلنت کرده و هم روانشناس داشت ، زن اولش او را ترک کرد و خود پوراحمد زن دومش را ترک کرد! و..‌ دست به هلاکت خود نی زد! البته این خودکشی ها برای انقلابیون ولایی آورده های زیادی دارد از جمله این که سبک زندگی سلبریتی های هرزه سست و بی بنیان است. در سبک زندگی سلبریتی ،خانه در شمال تهران ، ویلا در شمال کشور هست اما نه زنی هست نه شوهری، نه زندگی جریان دارد نه گرمای عشق و محبت! سبک زندگی سلبریتی ها یا ختم به کشف حجاب که یک نوع خودکشی سخت تر است و ی مواد مخدر و مسکرات و قمار و گناهان که باز نوعی خودکشی است،ختم می شود و یا خودکشی به معنای صریحش! انقلابیون ولائی در حالی که مشغول تشییع دو یل کرد و ترکمن مدافع حرم که به دست رژیم صهیونسیتی به شهادت رسیده ، بودند یک سلبریتی هفتاد و چهار ساله که از پول بیت المال محض ثروت اندوزی کرده بود در اوج رفاه در ویلای شمالش دست به خودکشی می زند که اگر در سینما و براندازی موفق نشد تا دیده شودحداقل با یک عمل شنیع بتواند چند صباحی در خبرها باشد! پیامبر فرمود تا سن شصت سالگی اگر بنده دچار خطا شد احتمال بخشش اش هست اما از آن به بعد هرگز! انقلابیون ولائی با این خودکشی های رسوا، قدر تشیع انقلابی را بیشتر دانسته و بیش از پیش با ولی فقیه همراهی و عشق می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس