بازسازی جلسات قرآنی قدیمی در دهه‌های مختلف تاریخ در نمایشگاه قرآن

سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بخش های متنوع و متفاوتی از ۱۲ فروردین آغاز به کار کرده است. یکی از این بخش ها جلسات خانگی قرآنی است که از سوی جامعه ایمانی عصر مدیریت می شود.

به گزارش مشرق، سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بخش های متنوع و متفاوتی از ۱۲ فروردین آغاز به کار کرده است. یکی از این بخش ها جلسات خانگی قرآنی است که از سوی جامعه ایمانی عصر مدیریت می شود.

این بخش که در ابتدای ورودی نمایشگاه بین المللی قرآن قرار گرفته است با اجرای برنامه های مشخص سعی در حفظ اصالت سنت جلسات خانگی برای نسل جدید دارد و با محیطی زیبا و با حس خانه های قدیمی و کاهگلی را به معرض دید قرآن دوستان قرار داده است.

بازسازی جلسات قرآنی قدیمی در دهه‌های مختلف تاریخ در نمایشگاه قرآن

سید مصطفی حسینی دبیر بخش جلسات خانگی قرآن کریم در خصوص این غرفه گفت: بخش جلسات خانگی قرآن سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با عنوان ستاره های زمین در نمایشگاه حضور دارد با توجه به برگزاری پویش ملی ستاره های زمین برای ترویج سنت ایرانی اسلامی جلسات خانگی قرآن کریم بخش نمایشگاهی فعالیت خودش را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بخش ستاره های زمین یکی از بخش های دیدنی و جذاب نمایشگاه بود و با توجه اعتمادی که مسئولان برگزاری به خادمان قرآنی این پویش داشتند امسال محیط بزرگتری در اختیار ما قرار دادند و خادمان طراحی متنوع و جذابی را شکل دادند که امیدواریم حاصل زحمات بهره برداری و استفاده کافی بازدید کنندگان از این بخش باشد و ما اثر گذاری را در این بخش داشته باشیم.

بازسازی جلسات قرآنی قدیمی در دهه‌های مختلف تاریخ در نمایشگاه قرآن

حسینی تاکید کرد: این بخش شامل شش قسمت است یک ورودی در بخش جلسات خانگی قرار دادیم برای استقبال از بازدید کنندگان و توضیحات اولیه در خصوص آنچه در بخش جلسات خانگی قرآن خواهد گذشت. بازدید کنندگان از تجربه های بهینه ت ر فضای خانه در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بهره مند می شوند. غرفه بعدی از کم و کیف جلسات قرآنی از زمان ائمه معصومین ئرا به تصویر میکشد و برابر مسیر و سناریویی که در نظر گرفته شده است و در هر مرجله ای با مساله ای مواجهه میشوند در رقابتی قرار میگیرند که بایدد ریفات خود را از هر مرحله بازدید ثبت کنند و در قرعه کشی بخش ها شرکت کنند.

بازسازی جلسات قرآنی قدیمی در دهه‌های مختلف تاریخ در نمایشگاه قرآن

وی افزود: سپس به دوران پس از انقلاب اسلامی می‌رسیم و در این بخش، با جلسات خانگی که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزار می‌شد و نیز خیرات و برکات حاصل از این جلسات آشنا می‌شویم. سپس به دوران خودمان می‌رسیم که با زندگی آپارتمانی و سبک زندگی جدیدی مواجه شدیم. در ضمن بخشی را با عنوان کودک و نوجوان پیش‌بینی کردیم. در بخش دیگری از این غرفه، مهمانان و بازدیدکنندگان با خدمات و محتواهای پویش جلسات خانگی قرآن آشنا می‌شوند؛ همچنین می‌توانند در قرعه‌کشی اعزام به مشهد مقدس شرکت کنند. در این بخش، ۱۱۴ خانواده از عزیزانی که در این پویش شرکت می‌کنند و تجربه‌ی جلسات خانگی قرآن را پشت سر می‌گذرانند، برگزیده می‌شوند.

علاقه‌مندان در این پویش می‌توانند عدد ۸ را به شماره ۵۷۵۸ پیامک کنند و یا با مراجعه به سایت setare۱۱۴.ir یا کانال جلسات خانگی در ایتا و سایر پیام‌رسان‌ها، از برنامه‌های این پویش اطلاع کسب کنند.

بازسازی جلسات قرآنی قدیمی در دهه‌های مختلف تاریخ در نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام حسینی در انتها گفت: این امکان فراهم آمده عزیزانی که چندین سال جلسات خانگی برگزار می‌کنند، می‌توانند درخواست پرچم متبرک حرم مطهر رضوی دهند تا پرچمی که مخصوص جلسات خانگی اهدا شده، دریافت کنند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    نمایشگاه همه چیز در کنارش یکم قرآن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس