کد خبر 1479452
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
دلایل تمدید قرارداد «خمز» با تراکتور/ او تبدیل به یک بُت شده است

روزنامه معتبر اسپانیایی در گزارشی به دلایل تمدید قرارداد «پاکو خمز» سرمربی تیم فوتبال تراکتور در ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه as اسپانیا در گزارشی با عنوان «تمدید قرارداد پاکو خمز تا سال ۲۰۲۶ در ایران» به شرایط این مربی اسپانیایی در تیم تراکتور پرداخت. در این گزارش آمده است:

«پاکو خمز دسامبر گذشته با تیم تراکتور وارد فوتبال ایران شد. فقط در چهار ماه او تبدیل به یک بت شده و قراردادش برای سه فصل دیگر تمدید شده است. سرمربی اسپانیایی تا پایان فصل و یک سال اختیاری دیگر قرارداد امضا کرده بود. با این حال مسئولان تراکتورسازی آنقدر از کار او راضی هستند که قرارداد جدیدی برای تمدید تا تابستان ۲۰۲۶ امضا کردند.

باشگاه تراکتورسازی در تاریخ ۶ دسامبر از جذب پاکو خمز خبر داد که ۱۴ روز بعد اولین بازی را با تیم جدید خود را سرمربیگری کرد. در آن زمان باشگاه تراکتور در رده هفتم جدول قرار داشت. آمدن سرمربی اسپانیایی تاثیرات مورد انتظار را داشت. او در ۱۵ بازی با آمار هشت برد، سه تساوی و چهار شکست به میدان رفته است؛ در مجموع ۲۷ امتیاز که تراکتورسازی را به رده پنجم رسانده و تنها یک امتیاز با گل گهر سیرجان رده چهارمی فاصله دارد. آنها هفته گذشته با برتری مقابل سپاهانی که صدرنشین هستند و تنها دو بازی را باخته بودند، به مهمترین برد دست یافتند.

عملکرد خوب پاکو خمز در تراکتورسازی باعث شد تا در فهرست نامزدهای سرمربیگری ایران هم قرار بگیرد. در نهایت، محدودیت‌های مالی و تحریم‌های خارجی باعث شد که فدراسیون ایران امیر قلعه‌نویی را که پیش از این بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ این سمت را بر عهده داشت، انتخاب کند.

پاکو خمز پیشنهاداتی هم برای بازگشت به اسپانیا داشت، اما تجربه حضور در ایران چه از نظر حرفه‌ای و چه از نظر شخصی بسیار غنی بوده و همین امر باعث شده تا حضورش در لیگ ایران را تمدید کند. تراکتور دومین تجربه این مربی در خارج از کشور اسپانیا پس از سرمربیگری تیم مکزیکی کروز آزول در سال ۲۰۱۷ است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس