‌

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دنیا در حوزه رادیوداروها در حال انجام تحقیقات سطح بالایی است و خوشبختانه ما یکی از بهترین‌ها و پیشرو در این عرصه هستیم.

به گزارش مشرق، بهروز کمالوندی تصریح کرد: باید دانست که آب سنگین تولید ایران یکی از بهترین‌ها در دنیا بوده و حتی در بازه زمانی خاصی آمریکایی‌ها نیز با آنالیزی که انجام دادند به دنبال خرید آن از ما بودند و مدارک آن موجود است که به این مساله اشاره داشته‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از حوزه‌های غیرانرژی بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای که شامل بخش کشاورزی می‌شود و بخش‌های مختلف دارد.

کمالوندی گفت:‌ براساس آماری که داریم یک سوم تا یک چهارم محصولات کشاورزی ما توسط آفات یا در مسیر رسیدن به انبار از بین می‌روند. قطعا با کنترل آفات و افزایش انبارمانی محصولات کشاورزی می‌توانیم ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن به میزان تولیدات کشاورزی کمک کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    کار بیهوده. رعایت کردن دستورات طب سنتی و پاکسازی بدن باعث میشه اصلا سرطان نگیریم. همه سرطان ها با طب سنتی براحتی درمان میشن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      کار بیهوده نیست اصلا
  • علی افصحی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    امام خامنه‌ای « صنعت هسته‌ای برای یک کشور ، یک ضرورت است» این حکم یک ولی فقیه است. ولی فقیهی روشن ضمیر ، که چرخهٔ کامل فناوری هسته ای خودکفای ایران اسلامی را فقط از شخص این بزرگوار داریم. استکبار ارزش و اهمیت « چرخهٔ کامل صنعت هسته‌ای را می دانست و می داند» از این جهت به جای بحث علمی و کاربردی این صنعت در حوزه های مختلف پزشکی ، کشاورزی، دارو سازی ، صنعتی و... آن را سیاسی و تسلیحاتی مطرح می کرد و چند مدرک به دست هم که بیشترشان از غرب وحشی مدارک خود را جور کرده بودند ، همراه خود کرده و هی نق می زدند « آقا ما نفت داریم چه نیازی به انرژی هسته ای است» ، « هزینه انرژی هسته ای بیش از نفعش است» ، « صنعت هسته ای در بسیاری از کشورها وجود ندارد و اتفاقی هم نیفتاده!» و...با همین وسوسه ها و از آن طرف استکبار با تهدیدها و تحریم ها با هدف تحریک مردم ، طی بیش از دو دهه تلاش کرد صنعت هسته‌ای به معنای چرخهٔ کامل آن در ایران اسلامی شکل نگیرد» امام خامنه‌ای با همهٔ این شرایط فراهم شده از دغل بازی استکبار و ایادی اش که بیشتر جایابی شده در دانشگاه ها بودند ، با تدبیر و صبر و آینده نگری ، قدم به قدم فناوری هسته‌ای را پیش برده و در نهایت ایران اسلامی « صاحب توان هسته ای به معنای دقیق کلمه شد» راهنمای عمل امام خامنه‌ای در این مسیر ناهموار و سخت که فتنه های دشمن آن را سخت تر می کرد نهج‌البلاغه بود. امیرالمومنین در خطبهٔ صد و هفتاد شش می فرماید : « العمل العمل ،ثم انهایة النهایة کار راهبردی را کلید بزن و تلاش کن ، کار را به نتیجه برسان و سرانجامش را رقم بزن » ابزار رساندن به نتیجه امور راهبردی « والاستقامة الاستقامة ، ثم الصبر الصبر پایداری و اصرار و پای کار بودن به هر قیمتی » و موتور پایداری و صبر عظیم درونسوزست « الورع الورع دوری از اشرافیت و دنیازدگی ». و بالاخره امام علی افق روشن را ترسیم می فرماید « ان لکم نهایة فانتهوا الی نهایتکم برای امور راهبردی اوج بسیار بلند بالاییست کارتان را به بالاترین حد خود برسانید و در لبهٔ فناوری و دانش ( هسته‌ای ، موشکی ، پهپادی و...» قرار بگیرید. در رهپویی این راه نشانه های روشنی از تجربیات عالمیان است از آن ها بهره بگیرید « و ان لکم علما فاهتدوا بعلمکم » این جهاد مقدس علمی و فناوری برای عزت همه جانبه اسلام است « فان للاسلام غایة فانتهوا الی غایته»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس