کد خبر 1479882
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
اوکراین: انتشار اسناد محرمانه پنتاگون کار روسیه است

وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که انتشار اسناد محرمانه پنتاگون، کار روسیه بوده تا بدین وسیله اعتماد میان واشنگتن و شرکا کاهش یابد.

به گزارش مشرق، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که انتشار اسناد محرمانه پنتاگون اقدام روسیه بوده است.

وی در سخنانی گفت: «انتشار اسناد پنتاگون درباره ضد حملات، اقدام روسیه بوده تا اعتماد میان واشنگتن و شرکا کاهش یابد».

رزنیکوف: «اسناد منتشر شده پنتاگون درباره ضد حملات اوکراین شامل ترکیبی از اطلاعات دروغ و صحیح است».

اشاره رزنیکوف به اسناد محرمانه منتشر شده پنتاگون درباره جنگ اوکراین است. اسناد فاش شده، جنگ اوکراین،‌چین، تروریسم و غرب آسیا را تحت پوشش قرار می‌دهد. پنتاگون پیشتر افشای اسناد خود را تأیید کرده اما گفته بود که برخی از این اسناد مانند اطلاعات نشت شده قبلی به گونه‌ای تغییر ماهیت داده شده‌اند که قدرت متحدان آمریکا کم اهمیت جلوه داده شود.

این اسناد شامل عکس‌هایی از نمودارهای سلاح‌هایی است که قرار است به اوکراین تحویل داده شود و همچنین برآوردهایی از قدرت نیروها و گردان‌ها نیز ارائه شده است.

پنتاگون گفته بود گرچه این اسناد واقعی است اما ظاهراً تغییراتی در آن ایجاد شده است. یکی از اسنادی که روز جمعه درز پیدا کرد، نقشه‌ای بوده است که وضعیت جنگ در شهر باخموت را نشان می‌داد که این شهر در ۶ ماه گذشته مرکز درگیری‌های شدید در اوکراین بوده است.

پیش از این پنتاگون و دیگر تحلیلگران برآورد کرده بودند که در جنگ یکسال گذشته اوکراین، بیش از ۲۰۰ هزار نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند و این تعداد دو برابر کشته‌ها و زخمی‌های اوکراینی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    6 0
    منظورش تعریف ازروسیه بوده یاخواسته روسیه روبکوبه؟این یعنی قدرت نفوذروسیه اینقدرهست که بتونه به اسنادآمریکادسترسی پیداکنه
  • سهراب IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    6 0
    خاک برسر آمریکائی که اسناد محرمانه اش را روسها منتشر می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس