آقای وزیر صبح پنجشنبه از درز اطلاعات پنتاگون خبردار شده است!

وزیر دفاع آمریکا در اظهارنظری عجیب مدعی شد که «تازه همین چند روز پیش» از ماجرای درز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده پنتاگون به فضای مجازی مطلع شده است!

به گزارش مشرق، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ادعایی عجیب و مضحک می‌گوید که بیش از یک ماه پس از انتشار اسناد محرمانه نظامی در فضای مجازی، تازه از این نشت اطلاعاتی آگاه شده است!

آستین در نشستی مطبوعاتی گفت که دولت آمریکا افشای اسناد را «بسیار جدی» گرفته و نسبت به تحقیقات «فوری بین سازمانی» دستور داده است.

این در حالی است که بالاترین شخص وزارت دفاع آمریکا گفته که او، نخستین بار صبح ششم آوریل(پنجشنبه ۱۷ فروردین) یعنی هفته‌ها پس از درز اطلاعات محرمانه به فضای مجازی، از آن مطلع شده است!

آستین در واکنش به این پرسش که این اسناد «چطور دست کم چند هفته پیش از آنکه سرویس اطلاعاتی آمریکا متوجه درز آن به فضای مجازی شود، آزادانه در اینترنت دست به دست شده؟»، بدون ارائه پاسخی روشن، گفت که مقامات تحقیقات جامعی درباره آن انجام می‌دهند.

وی افزود: بهرحال، این اسناد در جایی از وِب بودند و درباره محل دقیق و شخصی که به آنها دسترسی داشته، تا اینجا هیچ اطلاعاتی نداریم. ما این مساله را خیلی جدی می‌گیریم و همچنان به تحقیق ادامه داده و تا زمانی که منشأ و وسعت این (حفره اطلاعاتی) را پیدا نکنیم، همه جا را زیر و رو خواهیم کرد.

نخستین سری از اسناد حساس اوایل ماه مارس در پلتفرم «دیسکورد» پدیدار شد اما گزارش‌های رسانه‌ای درباره آن، هفته گذشته روی خروجی مطبوعات قرار گرفت.

گفته می‌شود این اسناد حاوی ده‌ها صفحه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره آمریکا و برنامه نظامی ناتو در اوکراین است که از جمله آنها می‌توان به جدول زمان‌بندی آموزش‌های نظامی و تحول اسلحه، داده‌های مرتبط با هزینه‌های مهمات، ساختار واحدهای رزمی اوکراین، برآورد تلفات ارتش روسیه و اوکراین و همچنین اطلاعات مرتبط با شمار نیروهای خارجی ویژه حاضر در مناطق جنگی اشاره کرد.

سایر اطلاعات نیز به اقدامات ضدتروریستی آمریکا از جمله سیاست‌های این کشور در خاورمیانه و چین و همچنین برنامه هسته‌ای ایران مربوط است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    7 0
    کلی هم خندیده!
  • رضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    11 0
    اینم ازرودست روحانی نوشته
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    8 0
    بالاخره غربی ها و غربگداهای ایرانی تو همه چیز شبیه هم هستن حتی تو فهمیدن مسائل مهم مجموعه تحت مسولیت شون و هم مسخره کردن مردم
  • نیما IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    7 0
    چه قدر شبیه آقای روحانی
  • مانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    7 0
    رفقا صحبت‌های شبیه هم دارند !
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    4 0
    امیرالمومنین علی علیه‌السلام می فرماید « الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم کداخدا پرستان به کدخدا بیش از پدرانشان شبیه ترند . صبح جمعه یا پنج شنبه ! فرقی ندارند اما عجب حکایتی دارند. روحانی - جهانگیری فاسد صبح جمعه از فاجعهٔ بنزینی خبردار شده و با وقاحت می خندد به عصبانیت به حق مردم و سوء استفاده کنندگان تروریست ها و ضدانقلاب که روزها ایران اسلامی عزیز را به التهاب کشاندند. و صبح پنج شنبه وزیر دفاع کدخدای روحانی -جهانگیری نیز با خبر می شود اطلاعات محرمانهٔ پنتاگون به بیرون درز کرده تازه وقتی با سؤال خبرنگار رو به رو گردیده، متوجه می شود که « درز اطلاعات طی روزهای بسیار قبل انجام گرفته و دست به دست عالم گیر شده » بالاخره کدخدا باید به رعیت روحانی-جهانگیری بیاید. حالا بدبخت رئیس سیا برای دلخوشی می گوید « دیگر آمریکا تنها ابرقدرت نیست» در حالتی که صحیح اش آن است که بگوید « آمریکا دیگر ابر قدرت نیست»! روحانی- جهانگیری هم به جای این که بگویند « هرگز مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند» سخن از انتخابات رقابتی می زند! واقعا حقیقت دارد، روحانی- جهانگیری را هیچ جا راه نمی دهند « سراغ کدخدا را می گیرد»!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس