سید حسن نصرالله: غربی‌ها راهپیمایی میلیونی ایران را نادیده گرفتند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که ارتش این رژیم در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز قدس، کاملا به حالت آماده‌باش در آمده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز (پنج شنبه) در گزارشی نوشت که مؤسسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از ترس و واهمه تنش و درگیری در روزهای پیش رو و در آستانه سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در اوج آماده باش به سر می‌برند.

به نوشته المیادین، طبق این گزارش، روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که تلاش برای توقف حملات بیشتر به «اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو را بر آن داشت تا به توصیه رهبران نهادهای امنیتی و نظامی از جمله وزیر امنیت داخلی، رئیس ستاد ارتش، رئیس شین بت و فرمانده کل پلیس، ورود «بازدیدکنندگان و گردشگران یهودی» به مسجدالاقصی تا پایان ماه مبارک رمضان جلوگیری کند.

طبق این گزارش، دلیل این توصیه نهادهای امنیتی به نتانیاهو این بود که آن‌ها «بیت‌المقدس» را کانون درگیری و تنش در روزهای اخیر می‌دانند و پیش‌بینی تنش بیشتر در روزهای پیش رو را دارند.

اسرائیل هیوم افزود: «نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل احتمال حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل را بعید نمی‌دانند. همچنین آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که سید حسن نصرالله در سخنرانی فردای خود از محفوظ بودن حق پاسخ به حمله اسرائیل سخن بگوید».

این روزنامه عبری‌زبان همچنین خبر از استقرار سامانه‌های گنبد آهنین در سراسر سرزمین اشغالی و آماده‌باش صدها نیروی ذخیره در نیروی هوایی و پدافند هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت که طبق نظریه فرماندهان این رژیم، اگر حزب الله نیز دست به حمله نزند، احتمال می‌رود جنبش حماس چنین کاری انجام دهد.

اسرائیل هیوم همچنین نوشت که نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از ادامه سلسله حملات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها در هفته‌های اخیر واهمه دارند و تاکنون دهها هشدار صادر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که نیروهای امنیتی رژیم حداقل تا آخرین روز ماه رمضان در آماده‌باش کامل باقی بمانند.

در پایان این گزارش آمده است: «برای همه روشن است که در دید کلی شرایط به هیچ وجه خوب نیست و پیش‌بینی مؤسسات امنیتی و نظامی نشان می‌دهد که خطر جنگ امسال در سایه تحولات استراتژیک در منطقه افزایش یافته است. فضای امنیتی در منطقه منفی است و طرف‌های مسئول تا یک حدی می‌توانند مقابل این وضعیت بایستند و کنترلش کنند؛ خلاصه اینکه روزهای بسیار بحرانی در پیش است».

در این راستا روزنامه جروزالم‌پست نیز گزارش داده ارزیابی‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که بعد از اتمام ماه رمضان تنش‌های امنیتی از بین نخواهد رفت و شرایط ممکن است به سمت جنگ حرکت کند.

در همین ارزیابی تصریح شده که باید از دادن پاسخ‌های غیرمعمول به حماس، حزب الله و گروه‌های همسو با ایران در سوریه اجتناب کرد تا تنش‌های مذهبی که بر سر مسجد الاقصی ایجاد شده فروکش کند.

پایگاه خبری «آکسیوس» هم چند روز پیش در گزارشی به واهمه رژیم صهیونیستی از پاسخ به حزب‌الله لبنان پرداخت و گزارشی از نحوه تصمیم‌گیری این رژیم برای عدم اقدام علیه این گروه منتشر کرده بود.

دو مقام صهیونیستی روز ۱۸ فروردین به پایگاه آکسیوس گفتند اسرائیل برای جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر با حزب‌الله حملات نیمه‌شب گذشته خود در غزه و لبنان را به مواضع حماس محدود کرد.

مقام‌های صهیونیستی تصریح کرده بودند در جلسه کابینه امنیتی که یک روز قبل‌تر برگزار شد وزرای اسرائیلی به این جمع‌بندی رسیدند که کشیده شدن به جنگی در لبنان که خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه‌ای را دارد به نفع تل‌آویو نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ح IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    آره خب این سخنرانی ها خطر غرق شدن ساعر5 رو داشت و ممکنه خطر های دیگرهم داشته باشه!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 2
    زن هرزگی بردگی
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    آماده باش برای فرار مزدوران صهیونیستی از سرزمین مسلمانان در حال مهیا ست . موشکهای مقاومت برای شلیک . یا صاحبالزمان.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    سید #وعده_صادق فرزند حقیقی #روح_الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس