کد خبر 1480129
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
دیوارنگاره

مسعود نجابتی، دیوار حائل بین جنوب لبنان و سرزمین‌های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و توضیحاتی درباره دیوارنگاره «نصر من الله و فتح قریب» ارائه داد.

به گزارش مشرق، مسعود نجابتی هنرمند طراح گرافیک درباره رویداد و دیوارنگاره «و فتح قریب» که روی دیوار حائل بین سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان نقش بسته است، توضیح داد: به همراه هنرمندانی از کشورهای فلسطین، الجزایر، سوریه، مصر و لبنان به نمایندگی از جبهه هنرمندان مقاومت در مرز سرزمین‌های اشغالی هستیم. شرایط به گونه‌ای بود که نتوانستیم شاهد حضور تعداد بیشتری از هنرمندان باشیم.

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس+ فیلم

وی دیوار حائل لبنان و سرزمین‌های اشغالی را نمایشگاه آثار هنرمندان جبهه مقاومت خواند و گفت: هنرمندان جبهه مقاومت طی سال‌ها متمادی، روی این دیوار حائل بدون بخشنامه و دستور و به صورت خودجوش، روایت‌های مختلفی را ترسیم کرده‌اند. اولین روایت، روایت مظلومیت مردم فلسطین بوده است و در ادامه تصاویری از شهدا روی دیوار نقش بسته است و تا امروز که به دلیل اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است، به سمت روایت‌هایی از فتح و ظفر رفته‌ایم؛ همچون «در قدس نماز می‌خوانیم» و از این دست عبارت‌های امیدبخشی که آینده جهان اسلام را ترسیم می‌کند.

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس+ فیلم

این هنرمند گرافیست بیان کرد: با همراهی دوستان هنرمند رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و خانم ولاء محمد از مصر، عبارت «نصر من الله و فتح قریب» روی دیوار نقش بست و قرار است توسط این هنرمندان، نمادها و تصاویری نیز به این نوشته اضافه شود و در روز قدس از تصویر نهایی این دیوارنگاره رونمایی خواهد شد.

اجرای دیوارنگاره بیخ گوش اشغالگران قدس+ فیلم

وی با بیان اینکه این دیوارنگاره با محوریت روز قدس و آزادی قدس شریف انجام می‌شود، گفت: این دیوارنگاره بر گرفته از آیه «نصر من الله و فتح قریب» از قرآن کریم است که در آن، هنرمندان بر آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید دارند و با جلوه‌های ویژه هنری برگرفته از مقاومت و مبارزه ضد رژیم صهیونیستی این فعالیت هنری را رقم می‌زنند. همچنین وحدت کلمه هنرمندان در این رویداد بر قدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر دستاوردهای این رویداد هنری کم نظیر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس