ممانعت پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مسیحیان به کلسیای «رستاخیز»

به دنبال ممانعت پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مسیحیان به کلسیای «رستاخیز» در قدس اشغالی، شماری از مسیحیان و نیروهای رژیم صهیونیستی بایکدیگر درگیر شدند.

به گزارش مشرق، پلیس رژیم صهیونیستی، صبح امروز (شنبه)، از ورود مسیحیان به کلیسای «رستاخیز» در قدس اشغالی برای برگزاری جشن «شنبه مقدس» ممانعت به عمل آورد.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی با شناسایی مسیحیان از ورود آن‌ها به محله قدیمی قدس اشغالی ممانعت به عمل آورده و مسیحیان ساکن در نوار غزه را به‌کلی از ورود به قدس منع کرده است.

کلیساهای موجود در قدس اشغالی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی بدون ارائه دلایل قانع‌کننده و موجه ورود به کلیسای رستاخیز را محدود کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شد که مسیحیان مراسم شنبه مقدس را طبق روال گذشته برگزار خواهند کرد.

کمیته عالی پیگیری امور کلیساهای فلسطین نیز در بیانیه‌ای خواستار حضور گسترده مسیحیان در مراسم شنبه مقدس شد؛ مراسمی که از هزاران سال پیش همچنان برگزار می‌شود.

پلیس رژیم صهیونیستی برای دومین سال به مقامات کلیسا ابلاغ کرد که ورود به کلیسای رستاخیز را محدود خواهد کرد. پلیس، روز چهارشنبه، با اشاره به اینکه تنها به ۱۸۰۰ نفر از جمله روحانیان ارتدوکس اجازه ورود خواهد داد، مدعی شده بود که این اقدام پیشگیرانه برای سلامت شهروندان ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس