کد خبر 1480706
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
فایننشال تایمز: چین اجازه سفر بلینکن را نمی‌دهد

فایننشال تایمز به نقل از منابعی گزارش داد پکن از تعیین تاریخ جدید برای سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین به دلیل جنجال «بالن جاسوسی» خودداری می‌کند.

‌به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از منابعی مدعی شد چین از تعیین تاریخ جدید برای سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به دلیل نگرانی از این که واشنگتن ممکن است در طول این سفر، نتایج تحقیقات درباره بالن مشکوک به جاسوسی چین را منتشر کند، خودداری می‌کند.

قرار بود بلینکن اویل فوریه به چین سفر کند اما دولت بایدن تصمیم گرفت این سفر را بعد از مشاهده یک بالن چینی در حریم هوایی ایالات متحده به تعویق بیندازد. واشنگتن دستور ساقط کردن این بالن را صادر کرد و مدعی شد مشغول جاسوسی از تاسیسات دفاعی آن بوده است. چین اصرار دارد که این بالن فقط یک وسیله هواشناسی بوده با باد به این مسیر هدایت شد.

فایننشال تایمز شنبه (۱۵ آوریل) گزارش داد طرفین نتوانسته‌اند بر سر یک تاریخ جدید برای زمان ورود بلینکن به توافق برسند، زیرا مقام‌های چینی خواستار شفاف‌سازی آمریکا درباره کاری که قصد دارد با نتایج تحقیقات اف‌بی‌آی انجام دهد، هستند. اف‌بی‌آی بقایا بالن چینی را که پکن خواستار پس گرفتن آن بود، مورد بررس قرار داده است.

به گفته منابع آگاه مورد استناد این روزنامه، چین گانگ وزیر خارجه چین وضعیت حول این بالن را با مقامات آمریکایی شرکت‌کننده در مجمع توسعه چین در پکن که در ماه مارس برگزار شد، مورد بحث قرار داد.

طبق گزارش‌ها، وزیر خارجه چین تحقیقات اف‌بی‌آی را نمونه دیگری از مسائلی خوانده که روابط چین و آمریکا را دچار چالش کرده است.

فایننسال تایمز به نقل از سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گزارش داد «پکن به طور جدی استقلال، علنی بودن و شفافیت به اصطلاح تحقیقات را مورد تردید قرار داده است». به گفته این دیپلمات، طرف چینی قاطعانه مخالف استفاده مستمر آمریکا از حادثه بالن برای مقاصد سیاسی و هیاهوی «تهدید چین» است.

به گزارش راشا تودی، اف‌بی‌آی و شورای امنیت ملی آمریکا تاکنون تمایلی نداشته‌اند که اعلام کنند آیا نتایج این تحقیقات علنی خواهد شد یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    راهش ندین این یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش مافنگی رو!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس