تعویق مجدد سفر آنتونی بلینکن به چین بار دیگر خبرساز شد!

جنجال بر سر بالون جاسوسی چین بر فراز آمریکا همچنان ادامه دارد؛ فایننشال تایمز به نقل از منابع چینی فاش ساخت بار دیگر سفر وزیر خارجه آمریکا به چین به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع چین بامداد شنبه نوشت که مقامات چین به دلیل هراس از انتشار نتایج تحقیقات در مورد بالون جاسوسی چین از سفر «آنتونی بلینکن» به پکن ممانعت کرده‌اند.

پیش‌تر، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی خود با حضور وزیر دفاع آمریکا و همتای فیلیپینی خود اعلام کرد که در صورت فراهم شدن اوضاع (کاهش تنش ناشی از پرواز بالون جاسوسی چین در آسمان آمریکا) قصد سفر به چین را دارم.

وی در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه هفته گذشته به دنبال تداوم تنش مناسبات میان دو کشور در خصوص پرواز بالون شناسایی بر فراز آمریکا اعلام کرد: «ایجاد کانال گفتگوی دو طرفه میان چین و آمریکا برای یافتن راه حلی برای سفرم به پکن ضرورت دارد؛ چنانچه شرایط مهیا شوم، سفر به پکن را در دستور کار خود قرار خواهم داد.»

گفتنی است وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون» روز سوم فوریه، ضمن اشاره به پرواز یک بالون جاسوسی متعلق به چین در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا اعلام کرد که این بالون توسط ارتش ایالات متحده تحت نظارت قرار دارد.

مقامات پنتاگون مدعی شدند که این بالون از فراز تأسیسات نظامی حساس از جمله انبارهای تسلیحات هسته‌ای در ایالت مونتانا عبور کرده است.

این مقامات تاکید کردند که به‌دلایل امنیتی ترجیح نمی‌دهند این بالون را سرنگون کنند اما گزینه مداخله به آن را محفوظ نگه داشته‌اند.

پس از شناسایی بالن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز سفر هفته آینده خود به پکن را به تعویق انداخت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس