خشونت زنجیره‌ای در آمریکا: تیراندازی در یک پارک ۲ کشته و۵ مجروح برجای گذاشت

به گفته مقامات آمریکایی، در پی تیراندازی شنبه شب (به وقت محلی) در پارک چیکاسو در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی دو نفر کشته و چهار نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق از "سی بی‌اس نیوز" این تیراندازی مرگبار، کمتر از یک هفته پس از کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن هشت نفر در تیراندازی دسته جمعی دیگر در بانک مرکزی در همین شهر رخ داد.

این حمله حدود در ساعات پایانی شنبه (به وقت محلی) به وقوع پیوست. به گفته مقامات پلیس حداقل یک تیرانداز به سمت صدها نفری که در پارک جمع شده بودند تیراندازی کرده است.

پلیس درحال تحقیق در خصوص این تیراندازی است اما تاکنون نتوانسته است هویت فرد تیرانداز را شناسایی کند.

این تیراندازی درحالی رخ می‌دهد که در تیراندازی دیگر در شهر دیدویل (Dadeville) ایالت آلاباما، ۴ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.

روز دوشنبه بود که پلیس آمریکا اعلام کرد در پی تیراندازی] در بانکی در لوئیزویل واقع در ایالت کنتاکی، پنج نفر کشته و شش نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس زخمی شدند.

بر اساس داده‌های سازمان "آرشیو خشونت مسلحانه"، آمریکا در سه ماه سال جاری میلادی حداقل ۱۲۸ تیراندازی جمعی را تجربه کرده و به این ترتیب موارد تیراندازی‌های جمعی در این کشور بیشتر از روزهای سپری شده در سال ۲۰۲۳ است. بر اساس داده‌های این سازمان، همچنین در این تیراندازی‌های جمعی ۳۹۶ نفر مجروح شده‌اند.

بر اساس تعریف این سازمان، تیراندازی جمعی به حادثه‌ای گفته می‌شود که در آن چهار قربانی یا بیشتر به ضرب گلوله کشته می‌شوند.

در آمریکا، خشونت مسلحانه‌ای که منجر به کشته و مجروح شدن حداقل ۴ نفر شود، تیراندازی جمعی تعریف می‌شود. جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیش از این اذعان داشت که خشونت مسلحانه در آمریکا به یک همه گیری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: همدردی و دعا کافی نیست. خشونت مسلحانه یک اپیدمی است و کنگره باید هم اکنون اقدام کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن۲۰۲۲ قانون دو حزبی موسوم به «جامعه امن‌تر» را به دنبال وقوع دو تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک امضا کرد.

این قانون بررسی سوابق و پیشینه افراد خریدار سلاح در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال را افزایش داده، خرید اسلحه از طریق قاچاق را جرم توصیف کرده و تعریف روشنی را درباره افرادی که مجوز فدرال برای معامله سلاح را دارند ارائه می‌دهد.

شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر)، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    واقعیت امریکا همینه اما عده ای غربگدا اصرار دارند که این واقعیت رو وارونه جلوه دهند یا عمدا و یا از روی نادانی
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    واقعیت امریکا همینه اما عده ای غربگدا اصرار دارند که این واقعیت رو وارونه جلوه دهند یا عمدا و یا از روی نادانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس