وارونه

جعلیات دشمن در فضای مجازی یکی و دو تا نیست بلکه آنها موفقیت‌ها را کتمان و واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در این زمینه روزنامه همشهری با ذکر چند نمونه می‌نویسد: آقایان! خانم‌ها! به دنیای وارونه‌ها خوش آمدید. همان‌هایی که حقیقت را وارونه می‌کنند. انحراف ‌نه، از اساس تغییر می‌دهند. واقعیت را ۱۸۰درجه عوض می‌کنند. بعد همان حقیقت جعل‌شده را در بوق و کرنا می‌کنند.

شیوه دشمن، جعل کردن است. پایه کار همان دروغ است. اما در این مدل از دروغ‌پردازی، یک امر مثبت را با وارونه کردن، سیاه جلوه می‌دهند. با این روش ابهام را ایجاد و بعد افکار مردم را به حال خود رها می‌کنند. یک عده هم این وارونه‌نمایی را می‌پذیرند و باور می‌کنند. مصداق‌هایش هم این روزها بسیار است.

یک نمونه همین که می‌گویند مردم بی‌دین شده‌اند. ۲میلیون نفر در لحظه تحویل سال به حرم امام رضا(ع) می‌روند. مراسم شب‌قدر پرشورتر از قبل برگزار می‌شود. بیش از ۵میلیون‌ ایرانی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند. اعتکاف‌های چند صد هزار نفری دانشجویی و دانش‌آموزی برپا می‌شود. هیئت‌ها در شب‌های ماه رمضان جای سوزن انداختن ندارند. حضور مردم در مهمانی ۱۰کیلومتری عید غدیر همه را غافلگیر می‌کند. آن وقت از این نشانه‌های واضح گسترش دینداری مردم می‌گذرند و بدون سند و مدرک می‌گویند مردم بی‌دین شده‌اند.

در همین قصه خودکشی آقای پوراحمد، القای ناامیدی گسترده کردند. گفتند مردم از زندگی بریده‌اند و خودکشی‌ می‌کنند. در رسانه‌هایشان تبلیغ کردند که مردم ایران، آینده را تاریک می‌بینند. بدون اعلام هیچ آمار و ارقامی گفتند که خودکشی زیاد شده است. اما حقیقت چه بود؟ ایران به اعتراف سازمان بهداشت جهانی حتی در میان ۱۰۰کشور اول، ‌از نظر آمار خودکشی هم قرار ندارد. برعکس ما، کشورهای مدعی پیشرفت، توسعه و رفاه مادی، در رتبه‌های بالای این فهرست هستند. این آمار و ارقام را سانسور می‌کنند تا حقیقت وارونه شود.

یا مثلا هشتگ می‌سازند که اعدام نکنید. طوری فضاسازی می‌کنند که حاکمیت هر روز صدها نفر را بالای چوبه دار می‌برد. با همین اعدام‌های خیالی، در اذهان تصویرسازی می‌کنند، اما واقعیت این است که فقط در همین سال گذشته ۶۵۰ اعدامی محکوم به قصاص با صلح و سازش، از پای چوبه دار به زندگی دوباره بازگشتند. این عدد را نمی‌گویند. این حقیقت را وارونه می‌کنند تا تصویری خشن از ایران بسازند.

مصداق‌ها بسیارند؛ بانک جهانی از رتبه خوب اقتصاد ایران می‌گوید و آنها از ونزوئلایی شدن اقتصاد کشور. آمار و ارقام از رشد تولید می‌گوید و آنها از ورشکسته شدن تولیدی‌ها. نظرسنجی‌ها از اعتقاد مردم به حجاب می‌گوید و آنها از فراگیری کشف‌ حجاب‌. عیب‌های کوچک را بزرگ و دستاوردهای بزرگ را کوچک یا انکار می‌کنند.

خب چاره چیست؟ مسیر روشن است؛ نباید گذاشت دشمن و ضد انقلاب داخلی و خارجی، حقیقت را وارونه‌نمایی کند. باید جلوی تصویرسازی غلط و تحلیل‌های مغرضانه را گرفت. نسخه چند باره رهبر انقلاب برای خنثی‌سازی همین توطئه مشخص است؛ تبیین حقایق.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    5 0
    به گفته دکتر شریعتی فقط احمقان هستند که شایعات و جعلیات را باور می کنند!!!
  • مورخ ایرانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 2
    خود این تحلیل جعل و شایعه س!
    • رضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      2 0
      پیدا شدی فکرکردم توتاریخ گم شدی کره و ژاپن آمار خودکشیشون از ایران بالاتره
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      امثال شما هم شایعه هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس