کد خبر 1483039
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

به گزارش مشرق، شامگاه اول اردیبهشت ماه، حامد اسماعیلیون با انتشار بیانیه‌ای، از ائتلاف "منشور همبستگی" کناره‌گیری کرد. او در توییتر نوشت «تحمیل نظر در دموکراسی نمی‌گنجد»

منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی (مهسا)، روز جمعه ۱۹ اسفند با انتشار یک اعلامیه رسانه ای شد. متن این منشور را حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد و عبدالله مهتدی امضا کردند. چهره‌های یاد شده پیش از این در دانشگاه جرج تاون در شهر واشنگتن در نشستی، تدارک برای شکل‌دهی به یک اتحاد را اعلام و از انتشار قریب‌الوقوع یک منشور خبر داده بودند.

این نشست همان پیمانی بودکه سایبری های معاند با طراحی یک اتوبوس با پرچم شیر و خورشید، به مخاطبان هشدار میدادند که «مراقب باشید از اتوبوس براندازی و آزادی جا نمونید».

بروز اختلاف در منشور همبستگی

در هفته‌های اخیر نیز گزارش‌هایی از بروز اختلاف میان اعضای این منشور منتشر شده بود. بر همین اساس رضا پهلوی شامگاه دوشنبه ۲۱ فروردین در توییتی اظهار کرده بود که بر سر پیوستن "چهره‌های پیشنهادی" او به گروه منشور همبستگی اجماعی بدست نیامده است ولی او به همکاری خود با این گروه ادامه خواهد داد. این اتفاقات در حالی رخ میداد که رسانه های معاند و سایبری های آن ها با هیجان بالا تصاویر این منشور را منتشر کرده و از این اتفاق هیجان زده شده بودند. اما در نهایت پس از ۴۳ روز این منشور شکست خورده و اعضای آن یک به یک از نتیجه آن ابراز نا امیدی می کنند.

چهره سازی از اسماعیلیون شکست خورد

ماجرای حامد اسماعیلیون پس از حادثه هواپیمای اوکراینی و از دست دادن دختر و همسرش در آن پرواز آغاز شد. اتفاقی که موجب شد اسماعیلیون این حادثه و مظلوم نمایی خود را در جوامع بین الملل طوری پیش ببرد که حتی پای خود را به پیشنهاد حمله نظامی به ایران نیز باز کند.

اسماعیلیون، بادکنک بادشده اپوزیسیون

هفته های ابتدایی مهر ماه ۱۴۰۱ بود که تصویری از حامد اسماعیلیون همراه با پلاکارد اعتراضی ضد نظام منتشر شد. این تصویر مربوط به فراخوان های اعتراضی او برای ایرانیان خارج از کشور بود. تصویری که در یک هفته در شبکه های اجتماعی دست به دست میشد و اسماعیلیون به یک قهرمان ضد جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. کم کم به جمع اپوزیسیون پیوست و با چهره های سیاسی کانادایی و بین المللی نیز دیدار و گفت و گو کرد. پس از چهره سازی و بزرگ نمایی از اسماعیلیون، کارزاری برای اخراج سفرا توسط کاوه شهروز ایجاد شد که یک ماه بعد به نام اسماعیلیون وایرال شد.

اسماعیلیون، رفیق نیمه راه اپوزیسیون+عکس و فیلم

اختلافات همیشگی اسماعیلیون با اپوزیسیون

پس از آن فراخوان ۹ مهر مطرح شد که موضوع آن قراردادن سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی در کانادا بود، یکی از نکات این فراخوان مخالفت اسماعیلیون با اجرای صددرصدی این پیشنهاد در قبال ایرانیان ساکن کانادا بود. این همان اولین پرده از اختلاف نظر اسماعیلیون با اپوزیسیون بود که با واکنش های انتقادی بسیاری از سایبری های معاند نیز مواجهه شده بود.

تجمع مشمئز کننده برلین

پس از آن فراخوان تجمع در برلین آلمان بود که از سوی حامد اسماعیلیون منتشر شده بود. این فراخوان با هدف اعلام همبستگی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد که مهم ترین بخش آن سخنرانی حامد اسماعیلیون بود. اما پس از این سخنرانی عده ای با ظاهر و پوشش عجیب بر سکوی سخنرانی حاضر شده و خود را نماینده «ال جی بی تی» معرفی کرده و بیانیه انجمن خود را ارائه کردند. موضوعی که هم در رسانه های داخلی ایرانی و هم برخی رسانه های معاند با واکنش های منفی همراه شد.

اسماعیلیون، رفیق نیمه راه اپوزیسیون+عکس و فیلم

اسماعیلیون، رفیق نیمه راه اپوزیسیون+عکس و فیلم

واکنش ها صرفا به این موضوع منتهی نشده و برخی کاربران معاند با انتشار ویدیو های تجمع کنندگان، نسبت به حضور پرچم های رنگین کمانی و تجزیه طلبی کردستان در تجمع نیز واکنش نشان دادند. این کاربران به دلیل مدیریت این تجمع توسط حامد اسماعیلیون انتقاد کرده بودند.

اسماعیلیون، رفیق نیمه راه اپوزیسیون+عکس و فیلم

حتی پس از آن، سخنرانی که خود را نماینده «ال جی بی تی» معرفی کرده بود در یک توئیت از این میزان از اهمیت به همجنسگرایان و کوئیر ها متعجب شده بود.

اسماعیلیون، رفیق نیمه راه اپوزیسیون+عکس و فیلم

عدم ارتباط با رضا پهلوی در نشست یک آذر

پس از این ماجرای های نشست یک آذر مبنی بر اکران فیلم پرواز ۷۵۲ اسماعیلیون بود که در آن مراسم فرح و رضا پهلوی شرکت کرده بودند. اسماعیلیون و خانواده پهلوی همگی در ردیف اول با فاصله چند صندلی نشسته بودند که این افراد هیچ ارتباط و احوالپرسی با یکدیگر نکرده و جلسه را ترک کردند. این موضوع باعث شده بود تا کاربران نسبت به اختلافات احتمالی آن ها انتقاد کنند.

این رفتار اسماعیلیون با رضا پهلوی حتی صدای اینترنشنال را در آورده و وادار به مصاحبه و روشنگری در این خصوص کرد.

آغاز افشا گری‌ها علیه حامد اسماعیلیون

در ادامه با افزایش فعالیت های سیاسی حامد اسماعیلیون و همکاری های بیش از پیش با اپوزیسیون، او در یک توئییت مدعی شد که خود و خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی هیچ غرامتی از دولت ایران دریافت نکرده و دغدغه آن ها روشن شدن علت حادثه و نه دریافت پول است. اما برخی از اعضای انجمن خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی در کلاب هاوس و توئیتر این ادعا را تکذیب کرده و مدعی شدند نه تنها خودشان بلکه حامد اسمایعلیون نیز غرامت هایی را دریافت کرده است. محمود زیبایی (عضو خانواده پرواز ۷۵۲) در کلاب هاوس میزان غرامت دریافت شده در تاریخ ۱۵ اسفند را افشا می کند: 51 هزار یورو از کانادا ،۵۰ هزار تا بابت کفن و دفن ، ۲۶ هزار یورو از پرواز اوکراین

اکنون این اختلافات در فضای رسانه های عمومی واضح شده و نتیجه آن به اینجا رسیده که سایبری های معاند و سلطنت طلب از بابت بزرگنمایی اسماعیلیون منصرف شده و ابراز پشیمانی می کنند.

اعلام شکست منشور همبستگی، همان اتوبوس بی تکرار تاریخ برای اتحاد اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی، توسط اسماعیلیون موجب شده ورق برگردد و معاندین هجمه ای گسترده علیه او ترتیب دهند. کاربرانی که در ماه های اخیر مشغول این بودند که حامد را در چه سِمَتی پس از انقلاب خیالی زن زندگی آزادی قرا دهند، اکنون مدعی هستند که او از ابتدا هم اینکاره نبود و باید مشغول نویسندگی و دندانپزشکی می شد.

علت شکست منشور مهسا از زبان حامد اسماعیلیون

وقتی اسماعیلیون در گفت و گو با اینترنشنال، رضا پهلوی را مقصر عدم اتحاد اپوزیسیون معرفی میکند، سلطنت طلبان به طور گسترده به آن حمله و توهین می کنند.

بسیاری از کاربران دیگر نیز این اختلافات و تلاش های حامد اسماعیلیون در ماه های اخیر برای مخالفت با رضا پهلوی را مورد نقد و حتی تمسخر قرار دادند.

برخی کاربران با انتشار ویدیو طنز زیر، نوشتند که اسماعیلیون در شورای همبستگی برای ایجاد فضای تشکیلاتی و کشمکش با رضا پهلوی بر سر افزودن افراد دیگر، چنین وضعیتی داشته است.

انتقدات به حامد اسماعیلیون همچنان ادامه داشته و سایبری های معاند نظرات خود علیه او را در توئیتر منتشر میکنند.

در ادامه برخی نظرات معاندین درباره خروج حامد اسماعیلیون از منشور مهسا را مشاهده می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    10 1
    ببین هر چقدر هم تلاش کنند نمیتوانند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    3 1
    بابا این اسماعیلیون ول کنید😬
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    7 2
    این بینوا یک شهروند عادی بود ا
    • ح IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      1 1
      کسی که 100 هزار دلار دیه خانواده اش میره کانادا عشق و حال و از دولت آمریکا پول میگیره شهروند عادی نیست!!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    7 1
    ههههه. جنبش فواحش و دواعش. یه نفر آدم بین این حیوونا پیدا نمیشه. عکس اون سیما کثافت مزدور هم که هست. یه روزی حساب پس میده.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    11 1
    شش تا عیاش علاف از خدا بیخبر برامون دم از منشور ازادی میزنند
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    10 2
    خداوند نیامرزد باعث وبانی فتنه این دختره (ژینا) وحامیانش را. به اسفل السافلین.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    4 1
    شما میگفتید که این اقا با منافقین هست بهتر که رفت بیرون
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      3 12
      اپوزیسیون قوی و ایرانی درون کشور است. قدرتمند و صبور! آدرس غلط ندهید.
    • DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      9 1
      اپوزیسیون قوی و ایرانی درون کشور است. قدرتمند و صبور! آدرس غلط ندهید.-/خخخخ زرشک اپوزیرسیون!! داخلی و خارجی دست در دست هم نهند با ناتو و امریکا و کشورهای عربی و اروپایی تازه انگشت کوچه داعش نمیشن .برو ,داعش را در سوریه و عراق و فلسطین و لبنان و یمن.....به درک واصل کردند . غربگداها و وطنفروشها و مدعیان اصلاح طلبی با یک خیز در ذباله دان تاریخ خواهند رفت .
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      4 0
      صبور جان موش بخوردت
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    13 1
    چه کثافتی
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    9 0
    چه زیبا می گفتند که دشمنان احمقترند از آنکه فکرشوکنید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 1
    بدبختها خوشحال نباشید! جنبشی که سر و رهبر نداشته باشه دیگه قابل کنترل نیست
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    7 0
    این مردک چند روز آب و نون اوکراینی خورده، چه کثافتی شده.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 6
    حامد چون سابقه حضور در بهداشت را دارد هیچ وقت از طرف مخالفان نظام مورد استقبال قرار نمی گیرد و متهم به جاسوسی می باشد.
  • ح IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    10 0
    واکنش اپوزیسیون:نه نرو دیوونه ام نکن نرو داغونم نکن 🤣🤣🤣🤣
  • ح IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 0
    ای وای نرو اسماعیل
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    6 0
    ایشون بعد فوت همسر و فرزندش کاش بجای اینکارای پوچ به ترمیم روحش و آرامش میپرداخت بهتر بود
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 0
    این مخالفین نظام سوار اتوبوسی اشتباهی شدند که نه چرخ ونه فرمان ونه موتوری داشت که حرکت کندودرآخرهم مجبوربه پیاده شدن ازآن هستند!
  • فدای امام زمان IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    ی مشت گرگ دور هم جمع شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس