کد خبر 1485468
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

به گزارش مشرق، مدتی است که منشور همبستگی اپوزیسیون جمهوری اسلامی شکست خورده و سرشبکه های آن با یکدیگر با اختلافات شدید روبه‌رو شده اند. این اختلافات به حدی پیش رفت که سران اپوزیسیون در رسانه مستقیما یکدیگر را مخاطب قرار داده و به تخریب همبستگی متهم کردند. این اختلافات که ابتدا از حامد اسماعیلیون و مسیح علی نژاد آغاز شده بود و بعدها سایبری های معاند و فعالان رسانه ای نیز بر سر رضا پهلوی و اسماعیلیون به جان یکدیگر افتادند؛ اکنون پای شبکه های معاند و عوامل این رسانه ها را نیز به این دعوا باز شده و در فضای مجازی با کنایه های مختلف، علیه یکدیگر توئیت می زنند.

اخیرا کیوان عباسی، مدیر شبکه من و تو در توئیت خود خطاب به برخی رسانه ها که تجمعات ایرانیان معترض در خارج از کشور را بدون سانسور پرچم های تجزیه طلبان پوشش میدادند، کنایه زده است. او در توئیت خود نگرانی این رسانه ها درباره گستاخی نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نسبت به تمامیت ارضی ایران را به تمسخر گرفته است.

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

اما این طرف ماجرا شلر حقانی‌فر، مجری شبکه اینترنشنال، پاسخ کیوان عباسی را در توئیتر خود داده است. او میگوید که مدیر شبکه من و تو درک فهم سیاسی این مسئله را ندارد که وزن سیاسی ۲۵ درصد نمایندگان رژیم صهیونیستی از چند شهروند معترض خیابانی بیشتر است. در واقع شلر هم فهم سیاسی مدیر من و تو را پایین کشیده و هم معترضان ایرانی را که ماه هاست با فراخوان ها و بهانه های مختلف به کف خیابان می آیند را عده ای قلیل و بی تاثیر عنوان کرده است.

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

اما اصل ماجرا چیست؟

دعوای شبکه من و تو و اینترنشنال سابقه دارد

ماجرای این نامه و امضای نمایندگان رژیم صهیونیستی درباره گستاخی به تمامیت ارضی ایران، برمیگردد به سفر اخیر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی. در روز های گذشته خبری منتشر شد که حاکی از طرح ویژه نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی "کنست" با همراهی الی کوهن وزیر خارجه به منظور تجزیه ایران و حمایت از تشکیل کشور خیالی "آذربایجان جنوبی" است. ظاهرا پس از سفر اخیر الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل به باکو، جامعه یهودیان آذربایجان از کوهن می خواهند برای تحت فشار قرار دادن ایران برای "توقف ظلم به اقلیت آذری" در شمال غرب ایران، وارد عمل شود. همچنین این طرح با حمایت ۳۲ نماینده اسرائیل نیز همراه شد. پس از شدت گرفتن اختلافات اسماعیلیون با پهلوی نیز حامیان اسماعیلیون در پاسخ به توئیت های طرفداران رضا پهلوی به این نامه اشاره کردند و خواستار عدم سکوت سلطنت طلبان نسبت به دستاورد ضد ایرانی سفر رضا پهلوی شدند.

اما با مرور گذشته میتوان فهمید که این اختلافات و دعوا های شبکه اینترنشنال و من و تو سابقه دار بوده و فقط یک جرقه برای سر باز کردن دوباره آن نیاز داشت.

در میان تجمعات اعتراضی ایرانیان خارج از کشور در شهر های مختلف، بسیاری از معترضان با پرچم های ضد ایرانی و تجزیه طلبانه در این تجمعات حاضر می شدند. پرچم های تجزیه طلبانه آذربایجان، کردستان، رنگین کمانی همجنس گرایان، الاهوازیه، منافقین خلق، کومله و حزب بلوچستان. یکی از شبکه هایی که این تجمعات را پوشش میداد اینترنشنال بود. این شبکه بدون سانسور تمامی این پرچم ها را هم در توئیت های خبرنگاران و هم در پخش زنده شبکه، پوشش میداد. تا حدی که اهداف تجزیه طلبانه این رسانه بر حتی مخاطبان معاند نیز محرز شد.

شبکه من و تو نیز در بازه زمانی اغتشاشات ۱۴۰۱، با انتشار ویدیو های بدون سانسور تجمعات داخل ایران، موجب شناسایی چهره آشوبگران داخل ایران میشد. این ماجرا باعث شده بود تا نسبت به این شبکه هجمه گسترده ای وارد شود و آن را عامل شناسایی چهره اغتشاشگران عنوان کنند.

در فضای توئیتر هم به اینترنشنال هجمه های گسترده ای صورت میگرفت. این هجمه ها به قدری افزایش پیدا کرد که سلطنت طلبان با پرچم شیروخورشید، و اینترنشنال و تجزیه طلبان با یکدیگر به لج افتاده و با ورود به پخش زنده های تجمعات، برنامه را دچار اختلال می کردند.

در ویدیو زیر سیما ثابت، مجری شبکه اینترنشنال در تجمع ایرانیان در برلین در حال گفتوگو زنده می باشد که با توجه به اختلافات دیرینه پهلوی ها با اینترنشنال، هواداران سلطنت طلب در پشت صحنه گفت وگو عمدا با پرچم های شیروخورشید حاضر شده و مشغول شعار دادند هستند. وضعیتی که سیما ثابت نیز آن را برنمیتابد و ناچار به تذکر می شود.

در ادامه حتی برخی فعالان رسانه ای معاند نیز در توئیتر این روحیه تجزی طلبی اینترنشنال و دعوای دیرینه با سلطنت طلبان را گوشزد میکنند.

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

اکنون با مجادله کیوان عباسی و شلر حقانی فر در توئیتر مخاطبان هردو نیز در بخش نظرات با یکدیگر درگیر شدند. این دعوا ها باعث شده تا فعالان رسانه ای معاند که با آب و تاب فراخوان های اعتراضی را برای مردم ایران منتشر میکنند، به اعتراف برآیند و این تجمعات را بی فایده و عده ای قلیل توصیف کنند.

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

زد و خورد توئیتری "اینترنشنال" و "من و تو" + عکس و فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    9 0
    اپوزیسیون ایران بک اپوزیسیون احمق هست که فقط فکر پست و مقام هستند نه نجات مردم و ایجاد آزادی در کشور .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    8 2
    ماهیت اپوزوسیون همینه، در مزدور بودن باهم مسابقه گذاشتن
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 0
    اپوزیسیونِ درِپیت و بی‌منطق
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 1
    الحمدالله مثل سگ هار پریدن به جون هم
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 1
    خبر مرگ هر دو شبکه نزدیکه انشاالله
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 1
    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد , جنگ گرگها دیدن دارد و تماشایی ست احمق آنانکه دلخوش این فرومایگان هستند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    5 1
    این مثلا خیزش یا عنقلاب یا هر کوفت و زهرمار دیگری خیلی هم خوب است چراکه نهان و ذات خیلی ها رو عیان میکند. نشانه هایش در این توییت ها بشدت مشخص است.
  • یاور3 IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 0
    کفتارها به جان هم افتاده‌اند. جماعت متوهم تا دیروز تنها هنرشان هرزگی و رقاصی بوده، الآن خودشان را فعال سیاسی، اجتماعی و مبارز آزادی جا زده‌اند. واقعاً سیرک خنده داریه. همینجور ادامه بدید تا ما بیشتر بخندیم.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    7 0
    شما هنوز راجع به این گوسفندها مطلب میزارید.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 0
    تا دیروز میگفتند خیز عمومی مردم ایران الان به ...خوری افتاده اند و میگویند حضور «چند» نفر در خیابان
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 2
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 2
    باشین ساق اولسون آذربایجان
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    4 0
    اسرائیل اول ایده ی نیل تا فراتش را به ثمر برساند بعدا" در باره ی تجزیه ی ایران صحبت کند.موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمبش بست".صدام میخواست سه روزه تهران را فتح کند!!!.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 0
    عجب شیر تو شیری شده
  • سید IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 0
    جنگ مزدوران عدو همه را عذر بنه/ که ندانند چه گویند بس که پیمانه زنند!!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    4 1
    من و تو شبکه خاندان سلطنتی جنایتکار بریتانیا برای حمایت از پهلوی است به صورت واضح ربع پهلوی مهره ام آی سیکس بریتانیا برای حضور در آینده سیاسی ایران است
  • US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 3
    اقليت آذری..داداش سی میلیون ترک آذربایجان...اقليت به حساب نمیاد...
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 2
    هممممم آقای جمهوری اسلامی چه کار کنیم
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      هیچ
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      6 0
      هیچی برید اسطبل هاتون در برلین و لندن و اسقاطیل و....
  • محسن IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 0
    مجتبی پورمحسن مسیح علی نژاد واقعا اینها هنوز زنده هستن اگر اینترنشنال تروریستی اعلام کردین پس بکشیداین حرامی ها رو این همه ایرانی تو لندن وامریکا فرداد فرحناز بکشید چطور امریکا بخودش اجازه داد سردار مون شهید کنه
  • کمال IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 6
    مشرق جون یکم هم به زدو خورد نمایندگان محترم و وزیر محترم صنعت معدن بپرداز . خیلی باحال بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس