کد خبر 1483340
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ژنرال اوکراینی: با کمبود نیرو و تجهیزات مواجهیم

«سرگئی ملنیک» ژنرال اوکراینی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی با بیان اینکه «شرکای بین‌المللی با تشکیل واحدهای رزمی در پایگاه‌های خود پشتیبانی نمی‌کنند» گفت «مشکل این است که کمبود نیرو و تجهیزات داریم».

به گزارش مشرق، سرگئی ملنیک (Serguéi Melnik) ژنرال ۴۵ ساله اوکراینی و مقام ارشد نظامی در استان خارکف (Járkov/دومین شهر بزرگ اوکراین در شرق این کشور و هم‌مرز با روسیه) در گفت‌وگو با روزنامه ال پائیس اسپانیا با اشاره به اینکه انتظار نمی‌رفت جنگی میان روس‌ها و اوکراینی‌ها آغاز شود، گفت که او ۱۵ سال پیش، یکی از کسانی بوده که معتقد بودند جنگ با روسیه غیرقابل تصور است و نیازی به تقویت ارتش اوکراین نیست؛ تا اینکه همه چیز در سال ۲۰۱۴ با درگیری در دونباس و الحاق کریمه به مسکو تغییر کرد.

ال پائیس می‌نویسد:روسیه از تابستان گذشته ۸۰۰ کیلومتر استحکامات برای محافظت از سرزمین‌های اشغال شده در برابر تهاجم ساخته است. ملنیک تخمین می‌زند که برتری تسلیحات و نیروهایی که برای شکستن دفاع روسیه مورد نیاز خواهند بود، چهار تا شش برابر برتری دشمن است. این داده‌ها چالش بزرگ پیش روی سربازان اوکراینی را تایید می‌کند، زیرا تئوری های نظامی نشان می‌دهد که برای موفقیت یک ارتش مهاجم، باید حداقل سه به یک برتری نسبت به ارتش مدافع وجود داشته باشد.

این مقام ارشد نظامی اوکراین همچنین نسبت به اینکه روسیه بخواهد استراتژی را که در جنگ‌های چچن انجام داد، در اوکراین تکرار کند، ابراز نگرانی کرد و گفت: آرامش فعلی کمی مرا نگران می‌کند (ارتش روسیه در حال تمرکز نیروهای خود در دونتسک است).

ملنیک اعتراف کرد که اوکراین به نیروهای بیشتری نیاز دارد، اما نه فقط به مردان نظامی بلکه به مهمات توپخانه و تانک نیز نیاز دارد. وی تصریح کرد: مشکل این است که ما کمبود نیرو و تجهیزات داریم. زیرا کسانی که سربازان حرفه‌ای هستند، پیشتر خسته، مجروح و در حال طی دوران نقاهت هستند و یا مرده‌اند. به همین دلیل از افراد بدون تجربه نظامی دعوت می‌کنیم و آن‌ها را آموزش می‌دهیم تا آمادگی کافی برای مقابله با دشمن را داشته باشند.

این ژنرال اوکراینی افزود: شرکای بین‌المللی ما نیز با تشکیل واحدهای رزمی در پایگاه های خود پشتیبانی نمی‌کنند. وی اما هشدارها مبنی بر اینکه علاوه بر جذب نیروهای فعلی ممکن است یک بسیج عمومی اجباری پنهانی نیز رخ دهد را رد کرد.

ملنیک اگر چه تاکید کرد که نیروهای مسلح اوکراین تسلیحات کافی برای هماهنگی حمله بهاری دارند، اما اذعان کرد که هر چه بیشتر و بیشتر تسلیحات مدرن از متحدان بین‌المللی خود دریافت کنند، بهتر است. وی همچنین چندین بار در این مصاحبه تاکید کرد که اولویت، دریافت سامانه‌های پدافند هوایی است؛ نه تنها برای از بین بردن تهدید هواپیماها و بالگرد های روسی در جبهه نبرد، بلکه برای محافظت از شهرهای اوکراین.

سرگئی ملنیک در مورد اظهار نظر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قصد ندارد سلاح‌های دوربرد به کی‌یف تحویل دهد، اطمینان داد اوکراینی‌ها قصد ندارند از موشک‌ها یا سلاح‌های خارجی برای حمله به مواضع روسیه استفاده کنند.

به نوشته ال پائیس، اوکراین بر ایجاد صنعت تولید پهپاد خود تمرکز کرده است. ملنیک در این باره می‌گوید هواپیماهای بدون سرنشین انقلاب بزرگ جنگ در اوکراین از نظر تئوری نظامی هستند، آن‌ها در همه جبهه‌ها و برای مصارف متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. «این امن‌ترین گزینه برای ضربه زدن به نیروها و دارایی‌های فنی دشمن است. پهپاد یک قطعه پلاستیکی با بمب است که دقیقاً به سمت هدف پرواز می‌کند. یک دهه پیش ما فیلم هایی در مورد آن تماشا می کردیم اما امروز این یک واقعیت است. جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین باورکردنی نیست زیرا در حال رسیدن به نقاط غیرمنتظره است».

ملنیک با بیان اینکه باید از هواپیماهای بدون سرنشین برای انهدام بمب‌افکن‌های روسی در فرودگاه‌های نظامی روسیه استفاده شود، اطمینان داد که اوکراین می‌خواهد این کار را نه فقط برای دفاع از خاک خود، بلکه برای بقیه اروپا انجام دهد؛ زیرا همان طور که روس‌ها موشک‌های خود را به کی‌یف یا خارکف پرتاب می کنند، می‌توانند این کار را علیه بقیه اروپا نیز انجام دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    2 0
    غربگدا : غلط کرده، فامیلمون اونجاست (!) میگه ده بیست برابر ارتش آمریکا تجهیزات ریخته اونجا و کمبودی نیست، همین فردا پس فرداست که مسکو رو بگیرن و تا پکن پیش برن!! به مرگ مصی موسیخ اگه دروغ بگم!!!
  • ح IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    دارن اذهان رو برای عقب نشینی و پذیرش حاکمیت روسیه بر سرزمین های فتح شده آماده می‌کنند!!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس