در دومین روز سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

رییس جمهور در سفر به استان خوزستان هم دیدار خود را با مردم خونگرم این استان تازه کرد و هم چند طرح مهم زیربنایی و اشتغالزایی را افتتاح کرد تا این استان راهبردی بر مدار پیشرفت باشد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه - هفتم اردیبهشت- در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

رئیس جمهور همچنین در سفر ۲ روزه خود به خوزستان، روز جمعه وارد هویزه شد و با حضور وی پالایشگاه گاز هویزه افتتاح شد.

سه طرح ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت ایثار با برنامه‌ریزی متخصصان مناطق و اهتمام شرکت‌های مجری داخلی در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلار با هدف دستیابی تولید ۳۰ هزار بشکه در روز، بهره برداری از ۴۰ حلقه چاه نفتی میدان آزادگان جنوبی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر و افتتاح فاز سوم سیکل بخار نیروگاه غرب کارون با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در روز و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون یورو دیگر طرح‌هایی هستند که توسط رییس جمهور افتتاح شدند.

در ادامه مهمترین اخبار روز دوم سفر به خوزستان را مرور می‌کنیم:

مساله مهم در استان خوزستان مساله امنیت است/ تلاش انکارناپذیر برای آبادانی/ تلاش دولت، کم‌کردن فاصله‌ها است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در اجتماع بزرگ مردم شادگان در محل سالن شهدای پتروشیمی شادگان گفت: گام‌های خوبی در منطقه شادگان برداشته شده است. اما وضع موجود با وضع مطلوب متفاوت است. تلاش دولت این است با کمک مردم فاصله را کم کند و به وضع مطلوب حرکت کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: هیچ‌گونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست. مسئولان امنیتی نباید اجازه ‌کسی ‌امنیت و آرامش مردم را بهم بزند و با هرگونه ناامنی و زمینه ناامنی‌ برخورد ‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دهه هشتاد و نودی‌های ایران اسلامی دوست و دشمن را به خوبی می شناسند و این همان چیزی جز وجود بصیرت نافذ میان مردم ایران اسلامی نیست.

رییس جمهور: سند توسعه تالاب شادگان تا یک ماه دیگر تدوین شود

آیت الله سید ابراهیم رییسی همچنین در حاشیه بازدید از تالاب شادگان و در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حضور رییس جمهور

طرح بزرگ زیست محیطی "پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس" روز جمعه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

روزانه ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی معادل هفت هزار و ۳۱۸ تن گاز ان جی ال، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد در این پالایشگاه تولید می‌شود.

با اجرای این طرح زیست محیطی و جمع آوری و بازیابی گازهای مشعل‌های غرب کارون، علاوه بر خلق میلیاردها دلار ثروت، انتشار ‌co۲ تا ۱۵ میلیون تن کاهش می‌یابد.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

حضور رییس جمهور در جمع روستاییان صراخیه/ تاکید آیت الله رییسی بر توسعه بندر شادگان

آیت الله سید ابراهیم رییسی در مسیر سفر به شهرستان شادگان وارد روستای گردشگری صراخیه شد و با یک فروند قایق از بخش های مختلف تالاب بین المللی شادگان به صورت میدانی بازدید کرد.

رییس جمهور در جریان بازدید از این تالاب که استاندار خوزستان، مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند بر حفاظت از محیط زیست و توسعه زیرساخت های گردشگری روستای صراخیه که مشرف بر تالاب شادگان است تاکید کرد.

آیت الله رییسی در جمع مردم شهرستان شادگان با اشاره به ظرفیت های بالای تالاب گردشگری و انتقاد از غفلت از این ظرفیت مسوولان خوزستان را مکلف کرد تا حداکثر یک ماه سند توسعه تالاب شادگان تدوین کنند.

رییس جمهور: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور باید ادامه یابد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین طرح بزرگ زیست محیطی "پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس" در منطقه غرب کارون اظهارکرد: ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

رییس جمهور با تاکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

ضرورت جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت و گاز کشور

رییس جمهور ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت و گاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: جلوگیری از خام فروشی موجب افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق صنعت در کشور است.

رییس جمهور با اشاره به تخصیص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مسئولیت اجتماعی وزارت نفت گفت: تخصیص این اعتبار کار خوبی است ولی باید مسئولان استان اهتمام جدی داشته باشند تا این پول برای توسعه استان هزینه شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    رهبران حسینیون رو آزاد کنید.
  • بهمن US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    حتما به آقای رئیس جمهور منتقل می‌کنیم نظرات شما را، آقای رئیسی. پیشنهاد‌های خوبی دادید.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    قول می دهم این دوران چهار ساله رئیسی تمام میشه مشکلات ملت هنوز باقی مانده بلکه بیشتر شده که کمتر نشده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس