کد خبر 1484389
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
تصادف

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران گفت: معابر بزرگراهی از معابری هستند که تردد موتورسوران در آنها بسیار خطرناک و شدت حوادث بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، سرهنگ حمید طریقت صبح امروز در استودیو پلیس پایتخت درباره معابر خطرناک برای تردد موتورسواران توضیح داد.

سرهنگ حمید طریقت گفت: اگر موتورسواران در هر محل و معبری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکنند آن محل برای آنها می‌تواند حادثه ساز و خطر آفرین باشد ولی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند ضریب ایمنی را برای موتور سواران افزایش دهد.

وی ادامه داد: در شهر تهران اولین معبری که برای تردد موتورسواران خطرناک است معابر بزرگراهی است چرا که سرعت در این معابر زیاد بوده و وسایل نقلیه با سرعت زیاد در حال تردد هستند و وقتی موتور سواران در معابر بزرگراهی قرار می‌گیرند با یک تغییر مسیر ناگهانی یک وسیله نقلیه، با توجه به پایین بودن ضریب ایمنی موتورسیکلت می‌تواند برای موتور سوار خطرناک بوده و جان او را به خطر بیاندازد.

طریقت گفت: معبر دومی که می‌تواند برای موتورسواران خطرناک باشد و نباید داخل شوند، تونل‌ها هستند چرا که داخل تونل‌ها انباشت گازهای آلاینده را داریم و موتورسواران معمولاً از خط اضطرار تونل‌ها تردد می‌کنند و استنشاق گازهای آلوده مستقیم وارد خون موتورسوار می‌شود و تعادل وی را برهم زده و می‌تواند بدون آنکه برخوردی با وی صورت پذیرد واژگون شده و دچار آسیب و حتی مرگ شود.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: محل بعدی که موتورسواران نباید از آنجا تردد کنند، محورهای خط ویژه هستند چرا که قانون نیز این موضوع را پیش بینی کرده و در ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ورود موتورسواران به داخل تونل‌ها و خطوط ویژه ممنوع است و پلیس رد برخورد با موتورسواران متخلفی که داخل خطوط ویژه می‌شوند مطابق همین قانون می‌تواند موتورسیکلت را توقیف کرده و به مدت یک هفته و در مرتبه دوم تا یک ماه در پارکینگ توقیف کند.

سرهنگ طریقت افزود: تصادفات در داخل خطوط ویژه بسیار شدید و خطرناک‌تر است و اگر تصادفی روی دهد یا جرحی است یا به صورت فوتی! چرا که طرف مقابل موتورسوار اتوبوسی است که در آنجا در حال تردد بوده و راننده می‌خواهد اتوبوس را متوقف کند تا برخوردی روی ندهد و قبل از این کار با موتور برخورد کرده و می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس