کد خبر 1484578
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
اولیانوف: آمریکا و اروپا می‌خواهند برجام را از بین ببرند

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ ترین اظهارات خود درباره تبعات تعلل غرب در مذاکرات رفع تحریم‌ های ضدایرانی هشدار داد.

«میخائیل اولیانوف» در پیامی توییتری در این خصوص اعلام کرد: به نظر می رسد آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌ اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌ ای بوده و هست را از بین ببرند.

وی در این خصوص هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.

اولیانوف: آمریکا و اروپا می‌خواهند برجام را از بین ببرند

وی پیشتر هم به تمایل نداشتن آمریکا و کشورهای غربی برای احیای برجام اشاره کرده بود.

«میخائیل اولیانوف» در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس آماده ازسرگیری مذاکرات برجام نیستند.

این اظهارات دیپلمات ارشد روس در حالی است که او اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت‌آمیز بود و درها را به روی حل برخی از مشکلات باز کرد، اما آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در بازگشت به توافق هسته‌ای مانع‌تراشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه متن توافق تقریباً آماده است و فقط برخی از سطرها نیازمند مذاکره است، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها به زودی، به میز مذاکرات بازگردند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی همچنین تأکید کرد که بدون توافق هسته‌ای، خطر تنش بالاست و این مسئله، منطقه را به سمت درگیری سوق خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    4 5
    مطمئنی؟ شایدم روس ها از مدت ها قبل دوست داشتند و دارند که برجام پا نگیره.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 0
    ما هم بمب اتم مون رو میسازیم.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    4 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس