واکنش آمریکا به سفر رئیس جمهور ایران به سوریه و هراس از تعمیق روابط

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران  به سوریه، از تعمیق روابط میان تهران – دمشق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش واشنگتن به سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه، تلاش کرد هراس و نگرانی آمریکا را به سایر کشورها نیز نسبت دهد و گفت: حکومت های ایران و سوریه به گسترش روابط خود ادامه می دهند و این گسترش روابط باید برای آمریکا و کشورهای منطقه و همچنین جهان نگران کننده باشد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعاهای کاخ سفید بدون اشاره به اشغالگری ها و جنگ ها و تحرکات تخریب کننده واشنگتن در منطقه غرب آسیا و جهان مدعی شد: حکومت های ایران و روسیه به انجام اقدامات مخرب و بی ثبات کننده خود در منطقه ادامه داده اند.

پاتل ادامه داد: آمریکا روابط خود را با حکومت بشار اسد عادی سازی نخواهد کرد و از عادی سازی روابط سایر کشورها با سوریه نیز حمایت نمی کند و این امر را به صراحت شرکای خود اعلام کرده ایم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن اضافه کرد: آمریکا معتقد است راه حل سیاسی که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت آمده است، تنها راه حل پایان درگیری ها در سوریه است.

حجت الاسلام رئیسی روز چهارشنبه به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی به این کشور سفر کرد. این سفر، نخستین دیدار یک رئیس‌جمهور اسلامی ایران از سوریه از سال ۲۰۱۱ و زمان آغاز بحران در این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    113 3
    خب به ما چه که باعث نگرانی آمریکا شده. یعنی انتظار داره ما واسه هر کاری از اینا بپرسیم که باعث نگرانی اینا میشه یا نه بعد انجامش بدیم؟
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    78 1
    میبایست آمریکا هزار پاره گردد
  • SE ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    116 6
    از نگرانی بمیر!
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    74 16
    هراس😄😄😄😄😄😄😄هراااس؟!🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂
  • علی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    72 17
    امریکا به عنوان قلدر جهانی و دزد سرگردنه که هم بخشی از خاک سوریه را به اشغال خود درآورده و هم اقدام به سرقت روزانه بخش اعظم نفت سوریه میکند صلاحیت نصیحت و یا اعلام نظر در مورد روابط کشورهای زخم دیده از سیاستهای جنایتکارانه امریکا را ندارد امریکا باید از کشورهای منطقه خارج شود حتی شده با زورتا منطقه روی ارامش بخود ببیند
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    58 11
    دیگه برا حرف زدن با کسی هم باید آمریکا اجازه صادر کنه .روحانی رو چه حسابی با اینها برجام رو بست که باید برا حرف زدن با کسی هم از اینها اجازه بگیریم
  • یاران امام IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    81 12
    به آمریکا چه ربطی دارد که رئیس جمهور ایران به سوریه رفته باشد یا لبنان. مگر آمریکا نبود سوریه را ویران کرد آمریکا متهم ریختن خون هزاران انسانهای بیگناه است. فعلا تحول وتغییر سیر جهان در حال انجام است.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    به یانکیها باید شماها چرا ترسیدبن . تمام چاههای نفت تحت تسلط امریکاییها که غارت میکنند باید منفجر شوند
  • سروش IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    64 1
    تنها راه حل خشکاندن ریشه تمام درگیری ها در سوریه است و ریشه سرطانی هر نوع درگیری در جهان خود آمریکا و صهیونیست بین الملل ( مسیحی - عبری و وهابی )هست که باید خشکانده شود.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    81 3
    آخه یکی نیست به این یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بگه روابط ایران و سوریه چه ربطی به شما اراذل و اوباش داره که زر مفت میزنین؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس