کد خبر 1487750
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیر فعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم اما...

پیشکسوت استقلال گفت: به اعتقاد من اگر ساپینتو در استقلال بماند و تیم را خودش برای فصل بعد تقویت کند سال آینده نتایجی به مراتب بهتر از این را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، آرش برهانی، مهاجم اسبق تیم استقلال و مدیر آکادمی فوتبال باشگاه استقلال درباره شرایط این روزهای استقلال همچنین وضعیت آکادمی باشگاه طی یک فصل گذشته که مدیریتش برعهده او بوده اظهاراتی را مطرح کرد.

کادرفنی تیمهای پایه تقویت می‌شوند

برهانی با طرح این موضوع که نتایج آکادمی در یک سال گذشته فوق العاده بوده اظهار داشت: ابتدا از شرایط امروز آکادمی صحبت می‌کنم. ما در حال تست گرفتن از بازیکنان رده‌های پایه هستیم و تا روز شنبه هفته آینده کادر فنی تیم‌های پایه را هم به ترتیب اعلام خواهیم کرد. در برخی رده‌ها تغییراتی در کادر فنی تیم‌ها به وجود آورده ایم تا در فصل آینده با نفراتی بهتر و کامل تر وارد لیگ جدید بشویم. وی خاطرنشان کرد: هدف ما از تقویت کادر فنی تیم‌های پایه، تزریق نفرات فنی تر و کاربلدتر به تیم‌های پایه است. چراکه این تیم‌ها آینده سازان تیم‌های بزرگسالان فوتبال استقلال هستند.

نتایج تیمهای آکادمی در فصل قبل بی سابقه بود

برهانی در ارتباط با نتایج تیم‌های پایه استقلال در سال گذشته توضیح داد: مجموعه آکادمی باشگاه استقلال در فصلی که به پایان رسید بهترین نتایج طی ۱۵ سال گذشته را به دست آورد. البته من از آمار و ارقام تیم‌های پایه از ۱۵ سال به قبل‌تر خبر ندارم! شاید ارزش کار بچه‌های ما بیشتر از این هم باشد اما به هر حال همین که تیم‌های پایه استقلال نتایج فوق العاده‌ای کسب کردند برای بنده و مجموعه همکارانم باعث افتخار است.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

اولین تیم امید کشوری باشگاه را تشکیل دادیم

مدیر آکادمی فوتبال باشگاه استقلال تاکید کرد: فصل قبل تیم فوتبال امید استقلال قهرمان شد، تیم جوانان نایب قهرمان شد و تیم نوجوانان به مقام سومی‌دست یافت و نونهالان مان هم به مقام دومی‌دست پیدا کرد. ضمن اینکه یک تیم کشوری را هم به مجموعه تیم‌های پایه استقلال اضافه کردیم که در سال‌های گذشته چنین تیمی در آکادمی وجود نداشت. در واقع این برای اولین بار است که چنین اتفاق می‌افتد و توانستیم مجوز صعود تیم امید استقلال را به رقابت‌های کشوری بگیریم.

بیشتر بخوانید:

استقلالی‌ها کاری کنند پرسپولیسی‌های فدراسیون خجالت بکشند!

مدیریت و مربیگری خسته ام کرد، اما...

پیشکسوت باشگاه استقلال در این باره که فعالیت همزمان در کسوت سرمربیگری تیم امید و مدیریت آکادمی فوتبال پایه استقلال مشکلی برای او ایجاد می‌کرده یا نه تصریح کرد: کار خیلی سختی بود. یک فصل پرفشار و پر تنش را پشت سر گذاشتم. البته بابت نتایج به دست آمده خستگی‌ام در شد اما مدیریت آکادمی را با تقسیم بندی کارها بین تعدادی از دوستان انجام می‌دادیم و خودم هم بالای سر تیم امید استقلال بودم.

برنامه من مثل برنامه فلیکس سانچز در قطر است

وی افزود: کاری که ما در استقلال انجام دادیم شبیه به کاری بود که فدراسیون فوتبال قطر در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ انجام داد. آنها در آن زمان فلیکس سانچز را به خدمت گرفتند و تمام تیم‌های پایه شان در مجموعه اسپایر را به او سپردند. سپس تیم زیر ۱۹ سال قطر را هدایت کرد و در ادامه با تیم زیر ۲۳ سال کار کرد و سرانجام تیم ملی کشور قطر را به او سپردند.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

با اینکه بازیکن فتح‌الله‌زاده بودم ولی حمایتی از آکادمی نکرد

آرش برهانی در این باره که طی این مدت مدیریت باشگاه چه اندازه از او و مجموعه اش حمایت کرده گفت: تا زمانی که آقای آجورلو مدیریت باشگاه را در اختیار داشت از ما همه جوره حمایت کرد. بعد آقای فتح‌الله‌زاده آمد و با اینکه من بازیکن ایشان بودم و شناخت خوبی از من داشت، دوست داشت به ما کمک کند اما این شرایط هرگز به وجود نیامد و کمکی به ما نشد! در حال حاضر هم که آقای کریمی‌آمده قرار است اتفاقات مثبتی برای ما رخ دهد.

حجت کریمی‌سال قبل هوای آکادمی را داشت

وی یادآور شد: البته همان زمان که آقای حجت کریمی‌عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بود در چند نوبت کنار آکادمی ایستاد و از ما حمایت کرد. در واقع اگر بخواهم بگویم کمکش به چه ترتیب بود ایشان با هزینه شخصی و بدون استفاده از منابع مالی باشگاه هزینه غذای بچه‌های آکادمی را پرداخت می‌کرد. او همچنین در چند نوبت به من اعلام کرد که هر نوع کمک یا کمبود و کاستی وجود دارد بگویم و از او کمک بگیرم.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

کریمی‌خودش گفت کمک‌هایش به آکادمی رسانه‌ای نشود

پیشکسوت استقلال افزود: در آن مدت آقای کریمی‌یکسری امکانات هم از طریق به آکادمی داده شد و ما توانستیم از شرایط بهتری برخوردار شویم. او به من گفت هر کمکی از دستش بر بیاید دریغ نخواهد کرد. من این مسائل را تا امروز جایی عنوان نکرده بودم و دلیلش این بود که شخص آقای کریمی‌در آن مدت که عضو هیئت مدیره بود دوست نداشت این مسائل رسانه‌ای شوند. اما حالا من دارم می‌گویم که ایشان در آن مدت با قدرت از بچه‌های آکادمی حمایت می‌کردند.

مدیرباشگاه برنامه‌های خوبی برای آکادمی درسر دارد

برهانی اضافه کرد: حالا هم که حجت کریمی‌در سمت سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال قرار گرفته اند چون به خوبی شرایط آکادمی را درک می‌کند و با من در ارتباط است در حال حاضر از من با قدرت حمایت کرده و طی همین مدت کوتاه که ایشان در باشگاه مسئولیت اصلی را برعهده گرفته شخصاً بین ۵ تا ۶ بار با او درباره وضعیت آکادمی صحبت کرده‌ام و قرار است اتفاقاتِ خوبی برای آکادمی فوتبال استقلال بیفتد.

کریمی‌شب عید هم پول داد هم پاداش

برهانی گفت: جالب است بگویم که اوج همکاری و همراهی آقای کریمی‌با ما در ماه‌های پایانی سال گذشته یعنی بهمن و اسفند بود که شب عید مشکلات زیادی به لحاظ مالی داشتیم اما آقای کریمی‌هوای ما و بچه‌های آکادمی را داشت. او با هزینه شخصی اش به بچه‌های تیم پاداش پرداخت کردند. پاداش و پولی که شب عید به بچه‌ها تزریق شد خیلی به درد بچه‌ها خورد. باز هم تأکید می‌کنم که ایناه همه از حساب شخصی خودشان بود.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

حجت کریمی‌و ساپینتو بمانند آکادمی تیم اصلی را تأمین می‌کند

وی افزود: امیدوارم در روزها و هفته‌های آینده شرایط حضور ایشان در باشگاه تثبیت بیشتری پیدا کند تا ما بتوانیم در کنار آقای کریمی‌سیاست‌های مدت‌دارمان در آکادمی را با قدرت و کامل‌تر اجرایی کنیم. برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی برای آکادمی در نظر دارم که اگر آنها اجرایی شوند اتفاقات خوبی برای تیم‌های رده امید می‌افتد. مثل همین حالا که ۸ نفر از بازیکنان تیم امید استقلال زیر نظر ساپینتو در حال تمرین هستند. ضمن اینکه با شناختی که ساپینتو از تیم ما دارد اگر فصل آینده در استقلال بماند قطعاً می‌تواند از این هشت بازیکن و نفرات دیگری که ما داریم برای تیم بزرگسالان استفاده کند.

بازیکنان استقلال این فصل شاهکار کردند

بازیکن سالهای گذشته آبی پوشان درباره شرایط تیم استقلال در لیگ برتر توضیح داد: همانطور که همه هواداران وضعیت تیم را می‌بینند شرایط استقلال به یک شرایط خاص تبدیل شده است. اگر بخواهیم مشکلات عدیده این فصل که از ابتدا تا همین حالا گریبان‌گیر تیم بوده را یکی یکی کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که وضعیت اصلا برای تیم خوب نبود. بازیکنان استقلال به لحاظ روانی به شدت درگیر بودند و شاید تنها تمرکز چند درصدی را برای حضور در مسابقات داشتند. بچه‌های استقلال تا همین جا هم شاهکار کرده‌اند. امیدوارم هرچه سریعتر شرایط تیم استقلال به شرایط ثابت و مثبت تبدیل شود تا بتوانیم با شرایطی بهتر خودمان را آماده فصل بعد کنیم تا نتایج مورد نظر هواداران را به دست بیاوریم و تیمی با قدرت را روانه میدان کنیم تا شایسته نام استقلال در میدان مسابقه حضور پیدا کند.

ساپینتو بماند و خودش تیم ببندد عالی می‌شود

بازیکن اسبق تیم استقلال در این باره که عملکرد ساپینتو در ۱۰ ماه گذشته را چطور ارزیابی کرده و آیا او شایسته حضور در فصل آینده به عنوان سرمربی تیم استقلال است یا خیر اظهار داشت: او وقتی مربی استقلال شد خودش بازیکنان استقلال را انتخاب نکرده بود. از سوی دیگر هیچ شناختی هم از تک تک بازیکنان استقلال نداشت و به طور کلی فضای حاکم بر مسابقات فوتبال ایران در خاورمیانه را نمی‌شناخت. اما حالا با شناختی که از استقلال پیدا کرده مطمئنا اگر بتوانیم او را برای فصل آینده در استقلال حفظ کنیم نتایج و عملکرد به مراتب بهتری را از این شاهد خواهیم بود.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

استقلال در لیگ و حذفی از همه پرافتخارتر است

برهانی همچنین در ارتباط با حضور استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: استقلال در جام حذفی پر افتخارترین تیم ایران است، همانطور که در لیگ برتر هم پرافتخارترین هستیم. البته قصد کری خواندن ندارم بلکه این را از نظر امتیازی می‌گویم که استقلال پرامتیازترین تیم لیگ برتر است. حالا اینها را آمار می‌گوید و من نمی‌خواهم برای کسی کری بخوانم. این یک واقعیت غیر قابل انکار است. با وجود اتفاقاتی که در تیم رخ داده به نظرم می‌توانیم با تمرکز لازم و کافی روی جام حذفی در همین رقابت‌ها قهرمان شویم و دل هواداران را شاد کنیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    6 0
    نان بروز خور استقلالی که برای اینکه جیره ومواجبش کم نشه واز نون خوردن نیوفته مجبوره که مجیزه گویی کنه وگرنه با یه تی پا میاندازند بیرون
    • حیدر استقلال IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      برهانی همیشه تو دربی سوزو.نده شمارو ناراحتیت از اونجاست لنگی چرت پولیس
  • دیاری از فارس IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    5 3
    گوگوری چشم نخوری بابا بی خیال اصلا استقلال پر افتخار ترین تیم جهان ول اگه 6تا6 نخورد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    4 0
    همون عکس جمع سه نفره فتل و فنون و برهان واسه به چوخ دادن هر تیم و مجموعه ای کافیه ائتلاف ففآ ...
  • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    3 0
    شما خجالت بکش کیسه کش با بابا سجادت
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    5 0
    ...وووووززززز
  • ع‌ IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    اقای‌برهانی‌پارسال‌هم‌با‌لابی‌گری‌اجرلو‌و‌وزیر‌جام‌را‌از‌دست‌ما‌دراوریدید‌والا‌قهرمان‌نمیشدید
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    5 4
    این کری نیست! چون حتی کری هم مستلزم اندک عقل و شعور است! این کری نیست هذیان یک روان صدمه دیده است.
  • اکرم یگانه IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    اونها خدا رو نمی شناسند چطور خجالت میکشند ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    کیسه کش های بدبخت
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    2 0
    باشه . دلفین ها هم پرواز میکنند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    🤪🤪🤪🤪🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😁
  • هادی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    باشه بابا تو از همه بهتری تیم شیشتقلالتم پر افتخاره خخخخخخخخ امتیاز آخه ملاکه تازه تیمی که قبل از انقلاب اسمش تاج بوده و تیم مخصوص شاه خائن رضا ربع پهلوی ام اونجا بازی میکرده خب با اون شرایط معلومه که همه تیما مجبور بودن برای خودشیرینی یا از سر اجبار به تاج ببازن، بیشتر امتیازاتون و قهرمانیاتون مال همون موقس پس زیاد حرف نزن
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    باشگاه های دولتی و شرکت های خصولتی همیشه اول هستند. اونی که بازنده است. مردم ایران هستند./ لطفا برای صرفه جویی در هزینه ها، درِ سازمان خصوصی سازی را گِل بگیرید. گردن رییسش هم گُل بندازید
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    این آرش برهانی کلا توی توهمه. به عنوان یه پرسپولیسی قبول دارم که استقلال تیم خوبیه و با کیفیت عمل میکنه. اما ثبات و شخصیت تیمی استقلال نسبت به پرسپولیس و سپاهان کمتر هست.
  • محمود IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 1
    لنگیها چرا هرجا از سرورتون یه خبری هست لشکرکشی میکنین و میاین کامنت میزارین خخخخخخخخ
  • مهشید IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 0
    ششتقلال برای خودش پنالتی می خواهد اما برای صنعت نفت آفساید می خواهد.خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس